وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

ثبت طلاق ایرانی در کانادا

ثبت طلاق ایرانی در کانادا

 ثبت طلاق ایرانی در کانادا

 

 

نحوه ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا  :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص طلاق ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق  و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اید ، امکان تنفیذ رای طلاق در ایران ،طبق رویه حال حاضر دادگاه های ایران ، طولانی است و بهتر است از طریق وکالت دادن به وکیل دادگستری در ایران همان پروسه طلاق را  سریعتر و راحت تر، طی نمایید.حال نحوه وکالت دادن به وکیل دادگستری بدون نیاز به حضور در ایران چگونه است؟

 

1- وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2024) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک  وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

 

 2-  وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی)صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی، امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

امکان ثبت نام در این سامانه بصورت آنلاین و غیر حضوری، برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام سامانه ثنا ،با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم .

 

ثبت طلاق در ایران  از طریق دادگاه:

 این رایج ترین روش طلاق در ایران است. شما باید دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهید و مدارک ازدواج و دلایل طلاق خود را ارائه دهید. سپس دادگاه در خصوص درخواست شما تصمیم را صادر خواهد کرد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد طلاق در ایران یا کانادا باید با  وکیل مجرب خانواده مشورت کنید

 

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1- روند طلاق در ایران می تواند پیچیده و زمان بر باشد
2-  اگر وکیل در ایران نداشته باشید شاید لازم باشد برای شرکت در جلسات دادگاه یا نهایی کردن طلاق خود به ایران سفر کنید
3- هزینه طلاق در ایران می تواند متغیر باشد و توجه به نوع درخواست طلاق 
4- اگر فرزند دارید، باید ترتیبی برای حضانت و حمایت از آنها داشته باشید


مهم است که روند طلاق را در اسرع وقت آغاز کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که طلاق شما نهایی شده است و می توانید زندگی خود را ادامه دهید

 

نحوه ثبت طلاق در ایران بدون حضور دو طرف

از آنجا که طی کردن پروسه طلاق در ایران  با توجه به بعد مسافت و شرایط زندگی و کاری کانادا دشوار است دو طرف می توانند ثبت طلاق را به وکلای پایه یک دادگستری دفتر وکالت وکیل دادنیک محول نمایند.وکلا بعد از انجام جلسات ،مراحل دادگاه را بدون حضور طرف پرونده طی کرده و طلاق ایرانی را در دفاتر رسمی طلاق ثبت خواهند کرد.

 

صیغه طلاق شرعی ثبت طلاق :

طبق مقررات جاری کشور انجام صیغه شرعی جز مراحل ثبت طلاق محسوب می گردد ولی برای ایرانیان خارج از کشور این مرحله توسط وکیل انجام و در نتیجه شما نیازی به انجام صیغه شرعی طلاق در کانادا نخواهید داشت.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سحر زرافشان گفت:
کلی با موسسه ها و وکلای مختلف مشاوره کردم.. اما هیجکدام نتوانستند مانند وکیل دادنیک به راحتی جواب سوالات من را بدهند.. با کمک وکلای دادنیک در کمتر از 2 هفته طلاق توافقی من انجام شد و به ثبت رسید.. واقعا پیگیر و قابل اعتماد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از سرکار خانم زرافشان.. اعتبار ما رضایت شماست.. تشکر از کامنت شما
شهره ثابت قدم گفت:
می خواستم بابت کوتاه ترین زمان ثبت طلاق ام از وکلای دادنیک تشکر کنم..خیلی مسئول و جوابگو .. باور نکردنی بود..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما.. همانطور که خدمت شما عرض شد.. بستگی به پرونده شما وکلای ما قادر به ثبت طلاق ایرانیان مقمی کانادا در کوتاه ترین زمان در ایران هستند..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​