وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق در ژاپن

طلاق در ژاپن 

طلاق در ژاپن

آری وکیل دادنیک

مراحل طلاق توافقی ایرانیان مقیم ژاپن  | توسط وکیل دادنیک

1-طلاق توافقی چیست ؟ 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟ 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

4-نحوه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور 

5-وکالت  طلاق میخکی چیست ؟

6-وکالت  طلاق ثنا چگونه است ؟

7-وکیل طلاق ایرانیان مقیم ژاپن 

8-خدمات دفتر وکیل دادنیک به ایرانیان مقیم ژاپن 

 

ایرانیان در هر کجای دنیا از نظر اموری همچون ازدواج، طلاق ، انحصار وراثت و.... تابع قوانین کشور ایران هستند. بعبارت دیگر ، این امور اگر طبق قانون ایران ثبت نشود در ایران اعتبار ندارد.در این صفحه به بررسی طلاق توافقی ایرانیان در سراسر جهان بدون نیاز به حضور در ایران و چگونگی انجام آن از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران می پردازیم .

 

1-طلاق توافقی چیست ؟

زمانی که زن و شوهر  قصد دارند با سازش از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج  از قبیل مهریه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، حضانت فرزندان و سایر امور  به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل تنظیم و زن و شوهر امضا می کنند.

 این توافقنامه در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق این توافقنامه رای صادر می شود.

 

3-چرا ثبت طلاق ضروری هست ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند ، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم  کشور ژآپن هستند و در دادگاه کشور ژآپن طلاق می گیرند. در این صورت از نظر کشور ژاپن طلاق آنها قطعی و ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی  (جز آنچه در توافق نامه طلاق ایشان ذکر شده ) ندارند ولی این زوجین ، هنوز از نظر قانون ایران زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.

لذا جهت بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق  توافقی در ایران اقدام نمایند .

 

4-نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانیان مقیم  ژاپن:

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص در امور  طلاق خانواده ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اند و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارند امکان تنفیذ رای طلاق در ایران بسیار کم است و بهتر است از طریق وکیل در ایران همان پروسه طلاق توافقی را طی نمایند.

 

5-وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر (۲۰۲2) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود. بدین ترتیب شما می توانید  وارد سامانه میخک وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توان یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا نسبت به اخذ وکیل  دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند.

یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند بهتر است برای اعطای وکالت ، متن کامل را از وکیل خود اخذ نمایید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک ، یکبار مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولکری خواهید داشت .

کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

سامانه میحک

6-وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا ( خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی )صورت می گیرد.

اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.

در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

امکان ثبت نام در این سامانه برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت هر گونه مشکل در ثبت نام با ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

 

7- وکیل طلاق ایرانیان مقیم ژاپن:

هر چند پروسه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور با داخل کشور فرقی ندارد ولی انتخاب یک وکیل خانواده با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق توافقی و شناخت او نسبت به امور قانونی ایرانیان خارج از کشور بسیار بااهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته  و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

8-خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید  دفتر وکالت ما با سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

بیشتر بدانید و بخوانید:

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

سامانه میخک چیست؟

وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

 

 

 

 

  

۵
از ۵
۲۰۷ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​