وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق در تهران فوری

 طلاق توافقی

خدمات وکیل دادنیک

طلاق فوری در تهران 

 

وکیل طلاق توافقی در تهران فوری با آشنایی کامل با بخشنامه های جدید  سال 1402 ، انجام طلاق در تهران  و طلاق توافقی در تهران  را با حساسیت و دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار می دهد و سریعترین راه را جهت به نتیجه رسیدن پرونده شما در نظر می گیرد.

 

بعلاوه اخذ یک رای کامل و جامع که در آینده شما را دچار مشکلات حقوقی و مالی نکند اهمیت بالایی دارد. از این رو،در این نوشته تلاش کردیم تا شما را بامراحل کامل طلاق توافقی از صفر تا صد بدون جلسه مشاوره و نحوه انجام طلاق با وکالتنامه حق طلاق و نحوه رسیدگی به آن،درسال 1402آشنا کنیم ودرباره نکات و جزئیات مهم این نوع از طلاق به طور کامل توضیح دهیم

 

مطالب این صفحه : 

1- طلاق توافقی چیست ؟

2- توافقنامه طلاق توافقی چیست ؟ 

3- مدارک طلاق توافقی

4- مراحل طلاق توافقی از صفر تا صد 

5- اگر طلاق توافقی را با وکیل دادنیک انجام دهم

6- وکالت در طلاق یا حق طلاق

7- طلاق توافقی و مهریه 

8- طلاق توافقی و‌جهیزیه 

9- طلاق توافقی و حضانت فرزندان 

10- طلاق توافقی و نفقه و ملاقات فرزندان 

11- طلاق توافقی زن باردار و انجام گواهی عدم بارداری

12- طلاق توافقی و زوجه باکره 

13- عدم حضور در دفترخانه طلاق

 

1- طلاق توافقی چیست ؟

در حال حاضر،سریعترین طلاق در سیستم قانونی ایران،طلاق توافقی است.طلاق توافقی نوعی طلاق است که با توافق زوج و زوجه انجام می شود.به بیان دیگر،درطلاق توافقی زن و شوهر برای طلاق توافق می کنند،سپس توافقات خود را به دادگاه اعلام می کنند و دادگاه براساس این توافقات، رای طلاق را صادر می کند.

 

2- توافقنامه طلاق توافقی چیست ؟ 

یکی از مراحل طلاق توافقی ،تنظیم صورتجلسه است . بعبارت دیگر ،اصولا قبل تشکیل دادگاه،زن و مردیک توافقنامه طلاق را در مورد مسائلی همچون حق و حقوق مالی،مهریه،حضانت،...تنظیم می کنند.این توافقنامه به دادگاه داده می شود و با توجه به توافق و رضایت زوج و زوجه (زن و شوهر )مبنای صدور رای قرار می گیرد.دقت کنید تا مفاد آن را با حساسیت و دقت مکتوب کنید.بهتر است در تنظیم مفاد توافقنامه طلاق ،از یک وکیل طلاق کمک بگیرید.کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهندکرد. 

    

3- مدارک طلاق توافقی

1- اصل سند ازدواج

2- اصل شناسنامه زن و مرد

3- کپی کارت ملی زن و مرد

4- توافقنامه کتبی زوجین

در صورت نداشتن اصل سند ازدواج،باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد ازدواج دریافت کنید.

 

4- مراحل طلاق توافقی از صفر تا صد 

 در سالهای اخیر،مراحل طلاق توافقی دستخوش تغییرات زیادی شده است.در زیر مراحل طلاق توافقی طبق قانون جدیدرا بطور کامل توضیح می دهیم تا بتوانیدبامطالعه آن ،طلاق توافقی بدون وکیل یا طلاق توافقی با وکیل را انجام دهید.

اگر طلاق توافقی را بدون وکیل دادنیک انجام دهم: 

در صورتیکه بدون وکیل قصد انجام طلاق توافقی را داشته باشید می توانید به صورت زیر اقدام نمایید:

1-ثبت نام زوجین در سامانه تصمیم و شرکت در جلسات مشاوره 

2-ثبت دادخواست طلاق توافقی دردفاتر خدمات الکترونیک قضایی 

3-یک جلسه مشاوره شورای حل اختلاف

4-مکتوب کردن توافقات زوجین و ارایه به دادگاه 

5-تعیین وقت رسیدگی و حضور در جلسات دادگاه

6-صدور رای عدم امکان سازش و مراجعه زوجین به دفترخانه

پس در صورت اقدام خودتان بدون وکیل ،شرکت در جلسات مشاوره اجباری است.ابتدا در سامانه تصمیم قوه قضاییه ثبت نام نمایید.( 4تا 6 جلسه وهزینه هر جلسه حدود 100 تا 150 تومان).جلسات فوق به منظور صلح و آشتی، توسط مشاوران بهزیستی صورت میپذیرد.در مرحله بعد،به دفترخدمات الکترونیک قضایی مراجعه ودرخواست را ثبت نمایید. یک جلسه شرکت در مشاوره شورای حل اختلاف هم در بیشتر دادگاه های خانواده اجباری شده است.پس از تعیین وقت دادگاه ،زوجین تمامی توافقات خود را بصورت مکتوب به دادگاه ارایه می نمایند.دادگاه پس از بررسی مدارک و توافقات نسبت به صدور رای اقدام می نماید.پس از قطعیت رای،زوجین می توانند به دفترخانه طلاق مراجعه نمایید و طلاق را ثبت نمایند.پروسه انجام ،بسته به تراکم پرونده و متقاضیان چند ماه به طول می انجامد.

توجه بفرمایید که اگر از طرف همسر ،وکالت در طلاق یاحق طلاق را گرفته اید ، قانونا، برای انجام پروسه در دادگاه نیاز به وکیل دادگستری هست.

 

5- اگر طلاق توافقی را با وکیل دادنیک انجام دهم

در صورتیکه تمایل به انجام مراحل طلاق توافقی با وکیل دادنیک را داریدنیازی به شرکت شما در جلسات مشاوره  نیست ،خدمات  ما ،بشرح ذیل به شما ارایه می گردد.

1-انجام کلیه مراحل طلاق توافقی تهران , شهرستان و خارج از کشور بدون نیازبه حضورفیزیکی زوجین

2-مشاوره آنلاین وحضوری توسط وکیل پایه یک دادگستری

3-انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک ،بین وکیل و موکل در سامانه ثنا قوه قضاییه 

4-تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

5- تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

6- جلوگیری ازتضییع حق وضرر موکل و حفظ حقوق وی

7- عدم نیاز به حضور زوجین در جلسات رسیدگی

8- انجام طلاق در سریع ترین زمان ممکن قانونی

9- امکان ثبت طلاق در دفتر خانه (در صورت تمایل)

 

در حال حاضر مدت طلاق توافقی با توجه به تخصص و تجربه وکیل دفتر وکیل دادنیک ،زمان نسبتا کوتاهی به طول میانجامد که برحسب تجربه و رویه ای که روزانه در شعبات دادگاه مشاهده می کنیم حداقل بیست روزکاری تا حداکثر سی و پنج روز کاری است.البته در نظر داشته باشید که تعیین مدت زمان تخلف است و تنها ما می توانیم تجربه زمانی انجام طلاق را  به شما اعلام نماییم. با توجه به الکترونیک شدن قرارداد وکیل و موکل،امکان انجام غیرحضوری هم وجود دارد.تمام کار بصورت کاملا قانونی ، مستقیما توسط وکیل باسابقه دادگستری انجام میشود.لازم به ذکراست که ما دفتر وکالت هستیم نه موسسه حقوقی یا غیره.

 

در صورت داشتن وکالتنامه حق طلاق ، امکان انجام طلاق طبق شرایط فوق الذکر  توسط دفتر وکالت وکیل دادنیک وجود دارد.

تماس در واتس آپ

 

 6- وکالت در طلاق یا حق طلاق:

 همانطور که می دانید حق طلاق با مرد است ،اما مرد می تواند اجرای حق خود را در طلاق به همسرش یا هر شخص دیگری بدهد این عمل را در اصطلاح وکالت طلاق یا حق طلاق می گویند.زن میتواند با وکالتنامه رسمی طلاقی که ازهمسرش گرفته بدون حضور شوهر اقدام به طلاق نماید.

ولی برای انجام حق طلاق یا همان وکالت درطلاق ، حتما باید به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کند، چرا که طبق قانون، نمی تواند به صورت مستقیم از جانب شوهر برای انجام وکالت طلاق در دادگاه خانواده اقدام نماید و باید از طرف شوهر،یک وکیل دادگستری را برای انجام کار انتخاب نماید.وکیل طلاق با توجه به حدود اختیارات و مندرجات وکالتنامه ،با وکالت غیرمستقیم از طرف مرد، نسبت به انجام طلاق اقدام خواهد کرد.با انجام وکالت طلاق با وکیل دادگستری ،نیازی به حضور شوهر نیست و خانم هم از جانب خودش در دادگاه حضور دارد. البته خانم هم در صورت گرفتن وکیل از طرف خود،نیازی به حضور در دادگاه ندارد.

 

نکته مهم :دقت کنید که متن تنظیم شده وکالت در طلاق ،بسیار مهم است و اگر کامل نباشد قابل قبول در دادگاه نیست. از جمله مواردی که باید حتما در وکالتنامه شما ذکر شود قبول بذل ،اسقاط تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی ،و بلاعزل بودن اختیارات شماست.بهتر هست قبل از تنظیم یا در زمان اقدام حتما متن را به وکیل متخصص طلاق توافقی نشان دهید.

 

7- طلاق توافقی و مهریه 

برخلاف تصور عامه مردم،درطلاق توافقی نیاز نیست که زن مهریه خود را ببخشد.همانطور که از ابتدا بیان کردیم مراحل طلاق توافقی تماما بر مبنای توافق طرفین انجام می شود و زن در این مورد می تواند مهریه را ببخشد و یا نبخشد و یا تنها بخشی از مهریه را ببخشدو بصورت اقساط بعد ازطلاق توافقی دریافت نماید.آنچه که مهم است این است که حتما در زمینه مهریه در طلاق توافقی تعیین تکلیف و به دادگاه خانواده اعلام کنید.

 

8- طلاق توافقی و‌جهیزیه :

جهیزیه اموالی است که خانم در بدو ازدواج به خانه مشترک آورده و طبق مدارکی از جمله فاکتور خرید و لیست سیاهه و .... مالک آنها محسوب میشود.این مورد هم از مواردی است که دردادگاه طلاق توافقی باید تعیین تکلیف شود و زوجین در مورد زمان ونحوه بردن جهیزیه توافق کنند.شما میتوانید توافق کنید که جهیزیه را قبل از اجرای صیغه طلاق یا پس از اجرای آن تحویل بگیرید.

 

9- طلاق توافقی و حضانت فرزندان :

 بحث حضانت یا نگهداری فرزندان بعداز طلاق و جدایی زوجین از موارد مهمی است که زوجین حتما باید در مورد آن تعیین تکلیف کنند.هر چند ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی در مورد حضانت فرزندان می گوید:«برای حضانت این دسته از فرزندان، مادر تا هفت سالگی اولویت داردو پس از آن این اولویت با پدر است،مگر آنکه مصلحت فرزند به گونه ای دیگراقتضاکند».امادربحث طلاق توافقی ،نگهداری فرزندان با توافق و رضایت طرفین صورت می گیردو دو طرف مشخص می کنندکه پس ازجدایی کدام یک از آنها مسوول نگهداری از فرزندان خواهد بود.

  • توافق برای حضانت راجع به کودکانی هست که در سن حضانت قرار گرفته اند یعنی دختر تا۹ سال کامل قمری و پسر تا ۱۵ سال قمری،زیرا خارج از این محدوده سنی بحث حضانت تمام شده و این فرزند است که باید تصمیم بگیرد با کدام والد زندگی کند.
  • هر گونه توافق در این رابطه الزامی است و بعدها پدر یا مادر نمی توانند خلاف این توافق را بخواهند مگر اینکه دلیلی ایجاد یا کشف شود که نشان دهد ادامه زندگی فرزند مشترک با آن شخص، خلاف مصلحت و سلامت جسمی و روانی اوست. 

 

10- طلاق توافقی و نفقه و ملاقات فرزندان :

هر چند طبق قانون نفقه فرزند بعهده پدر است و قانون وی را مسوول تامین مخارج فرزند می داند، چه فرزند با پدر زندگی بکند چه زندگی نکند. اما در مبحث طلاق توافقی قضیه متفاوت است .همانطور که قبلا هم گفتیم اساس این طلاق، توافقات است در نتیجه زن و شوهر بایدنفقه فرزندطلاق توافقی،نحوه پرداخت نفقه ومبلغ نفقه را بطور توافقی حل نمایند،به این نحو که به دادگاه اعلام می کنید که زن یا شوهر مسوول پرداخت نفقه فرزند به فلان مبلغ تعیینی  یا توافقی می باشد. همچنین در خصوص روز و ساعات ملاقات طرفی که حضانت ندارد هم باید توافق نمایند.

 

11- طلاق توافقی زن باردار و انجام گواهی عدم بارداری:

گفتیم که برای حضانت فرزند، نحوه نگهداری و مخارج و..هم زن و شوهر باید با یکدیگر توافق کرده و این توافقات را به دادگاه طلاق اعلام کنند.اما تکلیف بچه ای که هنوز به دنیا نیامده چیست؟بهمین خاطر،دادگاه خانواده، از خانم گواهی عدم بارداری می خواهد .در واقع این گواهی به این هدف درخواست می شود که مشخص شود زوجه در هنگام طلاق باردار است یا خیر؟اگر خانم باردار باشد،وضعیت حضانت فرزندونفقه اش باید مشخص شود.بنابراین مساله باردار بودن زن،درتوافقات زوجین مهم بوده و باید مواردی همچون نفقه زوجه باردار و تکلیف نگهداری فرزند و…مشخص شود. 

توجه:خانم بالای 50 سال بدلیل یائسه بودن نیاز به آزمایش عدم بارداری ندارد.

 

12- طلاق توافقی و زوجه باکره 

در مواردی که طلاق در دوران نامزدی و قبل از نزدیکی انجام می شود،با اعلام زوجه دادگاه وی را برای آزمایش بکارت به سازمان پزشکی قانونی ارجاع میدهد. در صورتی که پزشک ،بکارت و دوشیزگی خانم را تایید کند در رای آورده و زوجین می توانند بعد از رای به دفترخانه طلاق و ثبت احوال مراجعه نمایند و مستند به ماده33 قانون ثبت احوال، واقعه ازدواج از شناسنامه ها پاک شود.

 

13- عدم حضور در دفترخانه طلاق

زوجینی که قصد انجام طلاق توافقی را دارند اغلب میپرسند که اگر طرف مقابل از انجام طلاق منصرف شود و در دفترخانه حاضر نشود تکلیف رای طلاق صادر شده چیست.باید توجه داشته باشید که این رای از زمان قطعیت بمدت 3 ماه معتبر است و اگر یکی از زوجین از ثبت طلاق خودداری کند وضع به قبل از صدور رای برمی گردد. در این خصوص اگر خانمی مهریه را در جلسه دادگاه بخشیده باشد در صورت عدم ثبت در دفترخانه طلاق،بخشش مهریه کان لم یکن خواهد شد.

 

همچنین هموطنان عزیز در خارج از ایران می توانند در خصوص طلاق توافقی با دفتروکالت وکیل دادنیک تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید و بدانید 

  بهترین وکیل طلاق توافقی

حق طلاق و 3 نکته مهم وکالت در طلاق

تنفیذ طلاق ایرانیان خارج کشور چیست ؟ 

وکیل مهریه خارج از کشور

 

۵
از ۵
۳۴۱ مشارکت کننده
محسن صادقی گفت:
درخواست طلاق توافقی
محسن صادقی گفت:
درخواست طلاق توافقی
    مدیریت گفت:
    با تلفن دفتر 02122275911 تماس بگیرید
صالحه گفت:
سلام خواستم از زحماتتون تشکر کنم ممنون برای همه چیز
    وکیل دادنیک گفت:
    با ما تماس بگیرید
    وکیل دادنیک گفت:
    سلامت باشید راه آینده تون روشن
صداقت گفت:
امکان طلاق توافقی خیلی فوری را هم دارید؟
ن محسنی گفت:
امکان داره مهریه رو نبخشم ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    بله اگر با همسر به توافق رسیدید مشکلی نیست
ف شورا گفت:
سلام وقت بخیر برای طلاق دفتر خدمات رفتیم گفتن باید جلسلت مشاوره بریم حتما اجباریه ؟
    مدیریت گفت:
    بله اگر خودتون اقدام کنید حضور در جلسات برای شما اجباریه
شعیبی گفت:
لطف شما را فراموش نمی کنم. شعیبی
    وکیل دادنیک گفت:
    خوشحالیم که تونستیم رضایت شما را کسب کنیم
محمد گفت:
ببخشید اگر خانم راضی به طلاق نباشه می تونم طلاق بدم ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    بله بشرط پرداخت حق و حقوق مالی خانم امکان پذیر است
سیروس م گفت:
شهرستان سخت می گیرن
    وکیل دادنیک گفت:
    با دفتر وکالت وکیل دادنیک تماس بگیرید
ترابی گفت:
سلام تو‌جلسه طلاق توافقی خانم گفت حق طلاق با من باشه فاضی گفت امضا کنید من پشیمونم چکار کنم
    وکیل دادنیک گفت:
    با توجه به اینکه برای طلاق توافقی اقدام کردید و ظاهرا رای صادر شده مساله حق طلاق منتفی است
رفیع گفت:
سلام مطلب کاملی بود ممنون
    وکیل دادنیک گفت:
    سپاس از توجه شما
محدثه گفت:
با وکالت طلاق می تونم طلاق بگیرم ؟ لطفا جواب بدید
    وکیل دادنیک گفت:
    بله میتوانید البته باید از طزف همسر یک وکیل دادگستری انتخاب کنید
ارجمندی گفت:
واقعا نمی دونم چطور تشکر کنم ???? بازم دستتون درد نکنه
    وکیل دادنیک گفت:
    انجام وظیفه بوده دوست عزیز
ناامید گفت:
اگر شوهررموافقت نکنه راهی هست ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    در این صورت باید دادخواست طلاق یک طرفه به دلیل قانونی عسروحرج یاشروط عقدنامه را مطرح نمایید
کیوان گفت:
سلام به شما ممنون از اطلاعات خوبتون ممکنه بفرمایید طلاق توافقی چقدر طول می کشه
    وکیل دادنیک گفت:
    سلام و درود بر شما دوست عزیز
    طلاق توافقی با توجه به جلسات مشاوره حدود 4 تا 5 ماه پروسه دارد ولی توسط ما طی ده تا سی روز کاری انجام می شه
موحد گفت:
سلام میشه مشاوره ها رو فقط یک نفرمون بره ؟
    مدیریت گفت:
    خیر شرکت در جلسه ها برای هر دو نفر اجباری هست
امین گفت:
با سلام
من و همسرم مشاوره رو رفتیم بعد فرستادن دادگاه و حالا دو ماهه معطل شوراییم. شورا هم مخالفت می کنه. میشه طلاق توافقی رو پس بگیریم ؟
    مدیریت گفت:
    با درود و وقت بخیر
    بله امکان استرداد هست.
خانم ب گفت:
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ بدید که اگر قبلا پرونده طلاق و نفقه و تمکین داشته باشیم میشه طلاق توافقی انجام بذیم یا دیگه نمیشه ؟
مردادی گفت:
با تشکر از تیم وکیل دادنیک .. طلاق توافقی من در تهران در مدت زمانی خیلی کوتاه انجام شد و به ثبت رسید...
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما .. جناب مردادی.. خوشحال هستیم توانستیم کار طلاق توافقی شما را در کوتاه ترین زمان انجام دهیم..
سینا سالک گفت:
من با دفترهای زیادی تماس گرفتم.. با مشاوره کوتاهی که با وکیل خانواده شما انجام دادم اعتماد من جلب شد. و خوشحال کار طلاق توافقی خود را به وکیل شما سپردم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت خوب شما جناب سالک.. خوشحال هستیم توانستیم کارطلاق توافقی شما را به سرانجام برسانیم..
زیبا ثابت قدم گفت:
من مقیم امریکا هستم.. سریعترین طلاق توافقی برای من توسط وکلای دادنیک انجام شد.. باور نکردنی بود.. با تشکر فراوان
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود بر شما خانم ثابت قدم.. از اینکه توانستیم کار شما را انجام دهیم مفتخر هستیم..
عبدالله مالکی گفت:
در آلمان طلاق من بیشتر از یکسال طول کشید .. در ایران وکیل دادنیک طلاق توافقی من را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داد.. واقعا متشکرم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما جناب مالکی.. باعث افتخار است که تنوانستیم به قولی که به شما در سرعت انجام پروسه طلاق شما دادیم عمل کنیم..
سحر بذرپور گفت:
سلام. من مقیم کالیفرنیا هستم.. وکیل دانیک هم یک وکیل خوب برای طلاق در لس آنجلس معرفی کرد. و هم کار طلاق توافقی من را با سرعت در ایران انجام داد.. خیلی از سرکار خانم دادنیک ممنون هستم ..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر خانم بذرپور.. خوشحال هستیم توانستیم رضایت شما را جلب کنیم
سیما ثابت قدم گفت:
با درود و سلام .. با تشکر از تیم دادنیک من مقیم امارات هستم .. در زمان باور نکردنی کار طلاق من در تهران را انجام دادنند.. واقعا رضایت دارم. تیم مسئول و قابل اعتماد
وکیل دادنیک گفت:
با تشکر از کامنت خوب شما .. سرکار خانم ثابت قدم. اعتقاد ما جلب رضایت موکلین است. خوشحال هستیم تنوانستیم کار طلاق شما درزودتر از موعد به انجام برسانیم..
ژیلا محترم گفت:
سلام.. بعد از کلی تحقیق . و تماس با موسسه های مختلف .. خیلی ساده پاسخ گوی همه سولات من بودنند خیلی زودتر از انتظار من.. توانستند طلاق توافقی فوری را به ثبت برسانند.. .
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از سر کار خانم محترم.. اعتبار ما رضابت شماست
پریسا دماوندی گفت:
من به دنبال یک طلاق توافقی فوری در تهران بودم.. وکیل دادنیک باور نکردنی در مدتی کوتاه طلاق من را ثبت کرد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما سرکار خانم دماوندی.. اعتبار ما اعتماد و رضایت شماست
شادمهر گفت:
وکلای دادنیک بسیار منظم و دقیق و مرا مرتب از روند پرونده آگاه می کردنند. سرعت و پیگیری بی نظیر..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما جناب شادمهر .. خوشحال هستیم رضایت شما را جلب کردیم..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​