وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

وکیل انحصاروراثت ایرانیان خارج از کشور

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

طبق قوانین سال 1402

 

مشخص کردن وراث و تعیین سهم  هر یک از آنها از اموال و دارایی های فرد متوفی را طبق قانون انحصار وراثت می نامند.در این مبحث به بحث  و چگونگی اخذ انحصار وراثت طبق قانون و رویه در سال 1402 ایرانیان داخل و خارج کشور می پردازیم.همچنین در ادامه نحوه وکالت به وکیل انحصار وراثت و روند کار وکیل انحصار وراثت در داخل و خارج کشور را توضیح خواهیم داد. این بخش به شما کمک می کند تا پاسخ تمام سوالات خود را راجع به انحصار وراثت پیدا کنید.

 

مطالب این صفحه: 

1- انحصار وراثت چیست ؟

2- آیا گرفتن گواهی انحصار وراثت اجباری است ؟

3- مراحل انحصار وراثت  ایرانیان داخل و خارج کشور چیست ؟

4- مدارک لازم برای گواهی انحصار وراثت چیست ؟

5- استشهادیه محضری برای انحصار وراثت چیست ؟

6- آیا برای حصر وراثت گواهی مالیاتی لازم است ؟

7- گواهی انحصار وراثت محدود و نامحدود چیست ؟

8- ایرانیان خارج از کشور چطور می توانند گواهی حصر وراثت متوفی را بگیرند ؟

9- ثبت وفات ایرانیان در خارج کشور 

10-  انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور بدون حضور در ایران

11- جز ورثه نیستم می توانم گواهی حصروراثت متوفی را بگیرید؟

12- ورثه برای انحصار وراثت همکاری نمی کنند چه کنیم ؟

13- مزایای انحصار وراثت توسط وکیل دادنیک 

 

1- انحصار وراثت چیست ؟

بعد از فوت شخص، برای مشخص کردن سهم هر کدام از وراث و اجازه دستیابی و تصرف دراموال وی نیاز به گرفتن گواهی انحصار وراثت است. در این گواهی علاوه بر مشخص شدن وراث متوفی ،مقدار سهم هر یک از وراث نیز ،بسته به طبقات ارث طبق قانون ارث ، تعیین می شود.

 

2- آیا گرفتن گواهی انحصار وراثت اجباری است ؟

بنظر می رسد که اگر متوفی هیچ گونه مال و دارایی نداشته باشد نیاز به گواهی حصر وراثت نباشد ولی زمانی که شخص مرحوم ، دارای مال ، دارایی ، سهام و .... باشد تا زمانیکه انحصار وراثت را نگرفته اید حق دخل و تصرف در آن را ندارید.

 

3- مراحل انحصار وراثت  ایرانیان داخل و خارج کشور چیست ؟

1- اولین قدم ، تهیه مدارک مورد نیاز طبق قانون ارث است.

2- سپس لازم است فرم استشهادیه محضری را در دفتر ثبت اسناد رسمی تکمیل کنید که برای انجام آن به سه نفرشاهد نیاز دارید. سه نفر شاهد باید اسامی ورثه را شهادت دهند.

3-مراجعه به دفتر خدمات قضایی الکترونیک :سپس به دفتر خدمات قضایی مراجعه می‌کنید و در آنجا فرم دادخواست گواهی انحصار وراثت را با اعلام آخرین اقامتگاه متوفی تکمیل می‌کنی

4- شورای حل اختلاف :شورای حل اختلاف اخرین اقامتگاه متوفی صالح به رسیدگی است اگر در این خصوص مشکلی دارید حتما با وکیل انحصار وراثت ما تماس بگیرید.

5- نشر آگهی انحصار وراثت :پس از انجام این مرحله در صورت درخواست گواهی انحصار وراثت محدود ، گواهی انحصار وراثت محدود بدون نیاز به انتشار در روزنامه ، توسط شورای حل اختلاف صادر می‌گردد

 نکته :اگر گواهی انحصار وراثت نامحدود باشد آگهی یک نوبت بطور رایگان در روزنامه کثیر انتشار منتشر می شود.

 

 4- مدارک لازم برای گواهی انحصار وراثت چیست ؟

 

  •  1-   شناسنامه متوفی
  • ​2- گواهی فوت متوفی
  • ​3- استشهادیه محضری
  • ​4- عقدنامه یا رونوشت (در صورت متاهل بودن متوفی)
  • 5-​ شناسنامه وراث   

  

5- استشهادیه محضری برای انحصار وراثت چیست ؟

یکی از مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت داشتن برگه استشهادیه است، به این صورت که 2نفر در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر می شوند و با پر کردن فرم مخصوص استشهادیه افراد فوت شده، گواهی می کنند که ورثه متوفی چه کسانی هستند؛ دفتر اسناد رسمی نیز امضا ایشان را گواهی و تصدیق می کند.

 

6- آیا برای حصر وراثت گواهی مالیاتی لازم است ؟

خیر .گواهی اظهارنامه مالیاتی فقط برای متوفیان قبل از سال ۹۵ که تاکنوناقدامی نکرده اند لازم است.توجه داشته باشید که گواهی اظهارنامه مالیاتی با مالیاتی که به ارث تعلق می گیرد فرق داردو پس از اخذ گواهی انحصاروراثت , پرداخت مالیات بر ارث اجباری است و باید توسط وراث پرداخت گردد.    

 

7- گواهی انحصار وراثت محدود و نامحدود چیست ؟

اگر ارزش اموال باقیمانده شخص فوت شده، بیشتر از مبلغ ۵۰میلیون تومان باشد بایددادخواست انحصار وراثت نامحدود به شورای حل اختلاف داد .

اگر ارزش اموال متوفی کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد نیاز به اخذ گواهی انحصار وراثت محدود است.

 

8- ایرانیان خارج از کشور چطور می توانند گواهی حصر وراثت متوفی را بگیرند ؟

اگر در خارج از کشور ایران زندگی می کنید برای انحصار وراثت می توانیداز طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک به وکیل وکالت بدهید تا مراحل انحصار وراثت متوفی را در ایران انجام دهند .در این خصوص شما می توانید یا به یکی از آشنایان خود در ایران وکالت کاری محدود بدهید تا با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری ، برای انحصار وراثت وکالت دهد.یا بطور مستقیم خودتان از طریق سامانه میخک یا ثنا ، به وکیل دادگستری وکالت انجام حصر وراثت را بدهید.

وکیل پایه یک دادگستری در ایران بدون نیاز به حضور هیچ یک از وراث در هیچ مرحله ای تا آخرین مرحله انحصار وراثت را انجام می دهد.در صورتیکه راجع به نحوه ثبت وکالت در سامانه میخک و انحصار وراثت سوالی دارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم .

وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور در گروه حقوقی دادنیک ، سالهاست که بطور تخصصی امور انحصار وراثت هموطنان خارج از ایران را انجام می دهیم برای اطلاع از چگونگی وکالت و هزینه وکیل انحصار وراثت با ما از طریق واتس اپ یا تلفن ثابت دفتر تماس بگیرید.

 

9- ثبت وفات ایرانیان در خارج کشور 

اگر ایرانی در خارج از کشور فوت کند ابتدا باید به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل فوت مراجعه شود تا مدرک خارجی فوت ترجمه شده متوفی در سفارتخانه کشور محل اقامت یا نزدیکترین کنسولگری به ثبت برسد.امکان درخواست ثبت فوت متوفی و تعیین وقت در سامانه وزارت امور خارجه ایران (سامانه میخک) نیز وجود دارد.

 

برای ثبت فوت متوفی در خارج از کشور به شرح ذیل اقدام نمایید:

 

  • 1- تکمیل فرم درخواست ثبت فوت در سامانه میخک به آدرس (Mikhak.mfa.gov.ir).

  • 2- اصل گواهی فوت صادره مقامات ذیربط کشور متوقف فیه اگر فوت در کشور ثالث اتفاق افتاده باشد اصل گواهی فوت می‌بایست توسط نمایندگی ایران در کشور محل فوت ترجمه و تأیید شده باشد. (بارگذاری در سامانه میخک).

  • 3- اصل شناسنامه جدید متوفی و در صورت عدم دسترسی به آن اصل گذرنامه معتبر ایرانی و یا کارت شناسایی ملی.

  •  4- اصل مدرک معتبر ایرانی اعلام کننده واقعه فوت(بارگذاری در سامانه میخک).

  •  5- پرداخت هزینه در صورت صدور گواهی فوت.

تماس در واتس آپ

10-  انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور بدون حضور در ایران

با توجه به اینکه ایرانیان خارج از کشور به سبب احوال شخصیه ( ازدواج ، طلاق ، ارث و ... ) تابع قوانین ایران هستند یا به سبب وجود مال و اموال در ایران نیازمند انجام امور قانونی هستند ناگزیر از حضور در ایران برای پیگیری هستند .از سوی دیگر ، این پیگیری مستلزم صرف هزینه گزاف و رها کردن شغل و زندگی خود در کشور محل اقامت است.

این دسته از هموطنان می توانند جهت انحصار وراثت بدون نیاز به حضور در ایران ، به دو طریق اقدام نمایند:

۱- از طریق سفارتخانه محل اقامت یا سامانه میخکی ، به یکی از بستگان خود در ایران وکالت محدود کاری داده تا او به وکیل دادگستری ایران برای انحصار وراثت وکالت دهد.

۲- مستقیما از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه یا سامانه ثنا ، به وکیل متخصص انحصار وراثت ، وکالت برای انجام انحصار وراثت بدهید.

اگردر سامانه ثنای قوه قضاییه ثبت نام نکرده اید، در سامانه میخک ثبت نام می کنید و درخواست خدمات وکالتی می کنید ، بسته به رویه سفارت خانه کشوری که مقیم آنجا هستید یا تایید مدارک بصورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می شود یا پس از تعیین وقت باید برای تایید مدارک به سفارتخانه یا کنسولگری بروید.

بهرحال، پس از تایید مدارک ،وکیلتان در وزارت خارجه ایران وکالتنامه را تایید و نسبت به اخذ حکم انحصاروراثت اقدام می کند.

 

11- جز ورثه نیستم می توانم گواهی حصروراثت متوفی را بگیرید؟

بله می توانید با ذکر دلایل ،ذینفع بودن خود را مطرح کنید و از شورای حل اختلاف درخواست صدور گواهی انحصار وراثت کنید .در صورت نیاز به دریافت گواهی انحصار وراثت سریع و فوری ما می توانیم به شما کمک کنیم .

 

12- ورثه برای انحصار وراثت همکاری نمی کنند چه کنیم ؟

عدم همکاری ورثه یکی از مشکلاتی است که در موضوع انحصار وراثت بسیار دیده شده است . متاسفانه این عدم همکاری پروسه انجام گواهی حصر وراثت را طولانی می کند ، بهتر است در این خصوص از وکیل انحصار وراثت کمک بگیرید.تجربه نشان داده که حضور یک وکیل متخصص انحصاروراثت ،و مذاکره وکیل با سایر ورثه، در کوتاه ترین زمان مشکل شما را رفع خواهد کرد .

در صورتیکه در موضوع ارث و انحصار وراثت ، نیاز به کمک دارید دفتر وکالت وکیل دادنیک با افتخار آماده راهنمایی و کمک به شما هستند.

 

13 -  مزایای انحصار وراثت توسط وکیل دادنیک 

اگر چه انجام انحصار وراثت توسط خود افراد ، غیر ممکن نیست ،ولی با توجه به دشواری ها و پیچیدگیهایی که در سیستم قضایی کشور وجود دارد. سپردن انحصار وراثت به وکیل دادگستری ، شما را سریعترو آسانتر به نتیجه ی مطلوب می رساند.

در خیلی موارد بویژه در بحث ارث و میراث،اختلافاتی بین وراث وجود دارد که باعث کندی روند رسیدگی پرونده می شود ، یا گاها دوری و عدم دسترسی به ورثه مشکلات دیگری ایجاد می کند .در کنار این موارد ، شخص اقدام کننده به جهت ناآشنا بودن با روند دادخواست نویسی ، ناقص بودن مدارک و گاها راهنمایی غلط ، سردرگم می شود در حالیکه استفاده از وکیل زبده انحصار وراثت ، راه حل تمامی این مشکلات است .دفتر وکالت وکیل دادنیک با اعتقاد به این اصل که هر کس باید بتواند از یک وکیل مجرب بهره مند شود با در نظر گرفتن شرایط ، آماده ارائه خدمات مشاوره و وکالت به تمام هموطنان درسراسر ایران و خارج از ایران می باشند

 

۵
از ۵
۱۲۱ مشارکت کننده
کمیلی پور گفت:
با تشکر از تیم دادنیک .. انحصاوراثت من را از امریکا انجام دادید.. بسیار دقیق .
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود و سلام .. با تشکر از کامنت شما جناب کمیل پور .. سرمایه ما اعتماد شماست..
سخایی گفت:
من مقیم استرالیا هستم.. و توسط دوستان به شما معرفی .. خیلی خوشحال هستم کار انحصاروراثت را به شما دادم ..خیلی سریع انجام شد.. حتما در امور دیگر مزاحم شما خواهم شد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود و سلام و تشکر از کامنت شما جناب سخایی.. اعتقاد ما جلب رضایت واعتماد موکلین است تا معرف ما به سایر دوستانشان باشن..
محمد سمیع زاده گفت:
با سلام.. من سالها است در امریکا ساکن هستم.. و تمامی اقوام نزدیک هم خارج از کشور هستند.. پیدا کردن یک وکیل قابل اعتماد در ایران که کارهای انحصار وراثت ما را انجام بدهد خیلی سخت بود. خیلی شانس آوردیم وکیل دادنیک را پیدا کردیم. .. بسیار قابل اعتماد و وظیفه شناس هستند..
    وکیل دادنیک گفت:
    با سلام و تشکر از کامنت خوب شما . خوشحال هستیم توانستیم کار انحصاروراثت شما در ایران را طبق نظر شما و سایر اعضای خانواده شما به نتیجه مورد دلخواه شما برسانیم..
شارمندی گفت:
من مقیم دانمارک هستم.. برای کار انحصاروراثت با وکیل دادنیک مشاوره کردم . قابل اعتماد و پیگر کار من بودنند . خیلی سخت می شود یک وکیل مطمئن در ایران پیدا کرد.. به شما پیشنهاد می کنم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از جناب شارمندی.. رضایت شما سرمایه ماست
برزگر گفت:
با تشکر از تیم وکیل دادنیک کار انحصاروراثت من را با سرعت شروع و به پایان رساننند ..و من را از روند پرونده به صورت مرتب آگاه می کردنند..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت جناب برزگر.. خوشحال هستیم از کار ما راضی بودیید..
محمد امین اصفهانی گفت:
من مقیم امارات هستم.. برای داشتن یک وکیل مطمئن و قابل اعتماد وکیل دادنیک را معرفی می کنم.. من تمام کارههای حقوقی دیگرم را هم با وکلای دادنیک انجام می دهم.
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما جناب اصفهانی.. از اینکه وکلای دادنیک را برای تمام امور حقوقی خود انتخاب کردید تشکر می کنیم..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​