وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق ایرانیان مقیم فرانکفورت ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه

 وکیل طلاق در فرانکفورت آلمان

پرونده های برنده

       

وکیل طلاق ایرانیان مقیم فرانکفورت ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه

 

1-ثبت طلاق توافقی ایرانیان در (فرانکفورت) آلمان 

اگر طلاق به صورت توافقی باشد به دو شکل قابل انجام است :

  • راه اول: در صورتیکه طلاق توافقی در دادگاه کشور آلمان انجام شده ،اصل رای و ترجمه ی آن همراه با کلیه مدارک به کنسولگری آلمان تحویل میدهید،سپس باید طلاق شرعی در مراکز اسلامی مجاز انجام شود.سپس درخواست  تنفیذ طلاق به ایران ارسال می شود.

توجه:انجام این امر مستلزم تعیین وقت از کنسولگری آلمان می باشد.ضمنا طبق رویه جدید در سالهای اخیر،قبل ازدریافت وقت کنسولگری، در ابتدا یکی از زوجین می بایست در سامانه میخک   درخواست ثبت طلاق را به صورت آنلاین انجام داده باشد.بعد از اینکه در این سامانه مدارک مورد نیاز ارائه شد، یک کد رهگیری برای افراد فرستاده می شود که با داشتن این کدمی توانندبه سرکنسولگری فرانکفورت مراجعه کنند.

نکته:در این درخواست طلاق هم مرد و هم زن می بایست مقیم آلمان باشند و به صورت حضوری مدارک خود را به سرکنسولگری ارائه دهند.این فرایند سخت و زمانبر است.

  • راه دوم:راه کوتاه تر و سریعتر این است که از طریق سامانه میخکی به  یکی از بستگان یا به وکیل دادگستری ایران ،وکالت خاص انجام طلاق توافقی را بدهید.وکیل پس از تایید وکالتنامه در وزارت امورخارجه طلاق را طبق نظر شما انجام میدهد.ضمنا دیگر نیاز ی به حضور شما در ایران نیست .

 

2-ثبت طلاق بر اساس درخواست مرد:

  • راه اول:مرد می تواند با ثبت درخواست اولیه و تعیین وقت در سامانه میخک ومراجعه حضوری به سرکنسولگری فرانکفورت و ارائه مدارک لازم درخواست خود را ثبت می کند.مراحل این طلاق توسط سرکنسولگری به زن اطلاع داده می شود و وی موظف است در تاریخ و ساعت مقرر به سرکنسولگری مراجعه کند.این نوع ثبت طلاق هم نیاز به رای به یک طرفه مرد در دادگاه آلمان ،صیغه طلاق شرعی و درخواست تنفیذ رای به دادگاه های ایران را دارد.تشریفات اداری زیاد و سخت و زمانبر است.

  • راه دوم:با ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت برای انجام طلاق یک طرفه را می دهد.این روش سریعتر و کوتاه تر از راه اول است ولی باید توجه داشتع باشید که طلاق یک طرفه در ایران مستلزم پرداخت حقوق مالی زن می باشد.در این زمینه می توانید از وکیل خانواده دفتر وکیل دادنیک مشاوره آنلاین دریافت نمایید.

 

3-ثبت طلاق بر اساس درخواست زن:

  • راه اول :اگر زن خواهان طلاق باشد باید با رای طلاق دادگاه آلمان همراه با مدارک و پس ار ثبت درخواست و تعیین وقت به کنسولگری مراجعه نماید و از کنسولگری درخواست ثبت درخواست تنفیذ طلاق را کند.کنسولگری درخواست را جهت بررسی به ایران ارسال خواهد کرد.این روشی روشی دشوار با احتمال ضعیف است چرا که غالبا محاکم ایران،آرا دادگاه آلمان را سازگار با قوانین خود نمی دانند.
  • راه دوم:با یک وکیل خانواده در ایران مشورت کنیدو سپس پس از اعطای وکالت طلاق به وکیل،وکیل اقدام به طرح دعوای طلاق در ایران می کند.از آنجا که موارد طلاق زن در ایران محدود است وکیل بهترین مورد قانونی را با استناد به شروط 12 گانه مندرج در عقد نامه یا دلایل عسرو حرج برای پذیرش طلاق به دادگاه ارایه خواهد کرد.

  • سامانه میخک

وکالت طلاق میخکی چیست؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2023) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

 

هزینه های طلاق در آلمان و ایران چگونه است؟

هزینه های ثبت طلاق در آلمان به صورت مشترک توسط زن و مرد پرداخت شود، که این هزینه های معمولا بین 450 تا 800 یورو می باشد.هزینه یک وکیل در آلمان برای انجام طلاق معمولا باید بین 1500 تا 2000 یورو هزینه کنید.در صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه وکیل می توانید از دولت آلمان درخواست کمک مالی برای انجام طلاق خود داشته باشید.

هزینه ثبت طلاق در ایران به مراتب با هزینه نسبتاپایین تری با در نظر گرفتن هزینه وکیل،هزینه دادرسی در دادگاه ها و هزینه ثبت طلاق دردر دفترخانه قابل انجام است.جهت آگاهی از هزینه ثبت طلاق و هزینه وکیل در ایران با شماره واتس اپ دفتر وکالت وکیل دادنیک تماس بگیرید.

 

 

۵
از ۵
۹۷ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​