وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق ایرانیان خارج ازکشور فوری

 طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

پرونده های برنده ما

   

وکیل طلاق ایرانیان خارج ازکشور فوری

 

وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور با دو دهه تجریه در امور خانواده می تواند در کوتاه ترین زمان بدون نیاز به حضور زوجین در ایران 

طلاق توافقی شما را به ثبت برساند.

 

فرض کنید زن و شوهری در ایران عقد می کنند و برای ادامه زندگی به خارج از ایران مهاجرت می کنند. در آنجا بعلت بروز اختلافات تصمیم به جدایی میگیرند. حال باید به کجا مراجعه کنند؟ چگونه می توانند بدون حضور در ایران طلاق بگیرند؟ در این مقاله به بررسی راهکارهای انجام این امور و نحوه انتخاب وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور و خدمات دفتر وکیل دادنیک برحسب روال دادگاه های ایران در سال 2023می پردازیم.

 

مطالب این صفحه :

۱-لزوم ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور 

۲-طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از ایران 

۳-طلاق یک طرفه مرد مقیم خارج از ایران 

۴- طلاق یک طرفه زن خارج از ایران

۵- طلاق با حق طلاق زن خارج از کشور  

۶- نحوه درخواست مهریه زن مقیم خارج از کشور 

7چگونه به وکیل وکالت دهیم؟

8-خدمات دفتروکالت وکیل دادنیک

 


لزوم ثبت طلاق ایرانیان خارج کشور

ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند، در امور ازدواج،طلاق و ارث و... تابع قوانین کشورخودهستند. بنابراین در این موارد، باید طبق قوانین و مقررات کشور ایران عمل کنند و این وقایع را طبق قانون کشور خودشان ثبت نمایند.به عنوان مثال در بحث طلاق، اگر زن و شوهری خارج از ایران تصمیم به جدایی بگیرند،باید طلاق را طبق قانون کشور ایران ثبت کنند وگرنه از نظر قانون ایران، طلاق به رسمیت شناخته نخواهد شد.در بسیاری موارد،بعلت عدم ثبت طلاق طبق سیستم قانونی ایران ، آقا یا خانم در خروج از کشور دچار مشکل ممنوع الخروجی از طرف همسر گردیده یا در ثبت ازدواج دوم با مانع مواجه گردیده که بالتبع ضررو زیان جبران ناپذیری به فرد وارد کرده است. 

 

طلاق توافقی زن و مرد مقیم خارج 

همانطور که در مقاله طلاق توافقی اشاره کردیم طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زن و شوهر هر دو بر سر مسائل مالی و غیر مالی توافق کرده و بر مبنای  توافقنامه طلاق  دو جانبه، رای طلاق صادر می شود.طلاق توافقی ایرانیان خارج کشور در واقع همان مراحل طلاق توافقی داخل کشور است ولی ایرانیان خارج از کشور چگونه می توانند طلاق توافقی خود را ثبت کنند و چه مراحلی را باید طی کنند؟ 

با توجه به اینکه حضور در ایران و انجام امور قانونی توسط خود شخص مستلزم صرف هزینه و وقت بسیار زیاد است، برحسب تجربه و روال دادگاه های ایران ، بهترین راه برای  انجام طلاق توافقی افراد مقیم خارج از ایران، این است که شما از طریق سامانه میخکی  ،به یکی از اقوام نزدیک در ایران یا بطور مستقیم به وکیل پایه یک دادگستری، وکالت انجام طلاق توافقی بدهید .وکیل متخصص طلاق ایرانیان خارج از کشور،پس از تایید وکالتنامه در وزارت امور خارجه، طلاق توافقی شمارا بطور کامل و در سریع ترین زمان با در نظر گرفتن کلیه توافقات زوجین ،انجام و ثبت خواهدکرد. 

همچنین اگر ثنا داشته باشید، از طریق سامانه ثنا هم این امر در پروسه سریعتر و راحتتر نیز قابل پیگیری است.برای راهنمایی بهتر و چگونگی انجام آن می توانید با ما تماس بگیرید.

طلاق یک طرفه مرد مقیم خارج کشور 

پیشتر راجع به طلاق یک طرفه مرد و شرایط آن در قانون ایران صحبت کردیم.با توجه به اینکه طبق قانون، مرد حق طلاق دارد ،اگر مردی مقیم خارج از ایران باشد و تصمیم به جدا شدن از همسرش بگیرد در حالیکه زن مخالف باشد،می تواند به دو طریق برای صدور رای طلاق اقدام کند: 

  • راه اول:در کشور محل اقامت خود طرح دعوا کنید. پس از صدور حکم قطعی دادگاه ، با مدارک و رای ترجمه شده به کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران مراجعه و صیغه طلاق را هر دو در مراکز اسلامی مورد تایید کنسولگری ایران انجام دهید. پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده ، مدارک به ایران ارسال می شود تا بررسی شود.این پروسه زمانبر می باشد و نیازمند تشریفات طولانی اداری است.

 

  • راه دوم:راه بهتر این است که از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه یا سامانه ثنا برای طلاق یک طرفه با وکیل پایه یک دادگستری مجرب ،قرارداد وکالتی را منعقد کنید تا وکیل بنا بر تجربه و تخصص ،در ایران طلاق یک طرفه را انجام دهد.اما توجه داشته باشید در طلاق یک طرفه از سوی مرد باید تمام حق و حقوق مالی زن پرداخت یا تعیین تکلیف شود تا رای طلاق صادر و پس از طی مواعد قانونی ،در دفترخانه ثبت شود.

 

   طلاق یک طرفه زن مقیم خارج ایران 

اگر خانمی مقیم خارج از کشور است و تصمیم به جدایی از همسرش دارد،ناچار به طرح طلاق یک طرفه است. در این خصوص دو راه وجود دارد :

  • راه اول:می توانید در دادگاه کشورمحل اقامت خودتان ،طرح دعوای طلاق را مطرح کنید.در این صورت بعد از صدور رای در ایران دعوای تنفید رای طلاق را درخواست می کنید.دادگاه ایران در صورت تایید رای صادره، حکم طلاق را تنفیذ و طلاقنامه را ثبت می کند. در حال حاضر ،دادگاه های ایران تحت شرایطی این آرا را بررسی می کنند.

 

  • راه دوم:دومین راه این است که از طریق سامانه میخک وزارت امورخارجه یا سامانه ثنای قوه  قضاییه و اعطای وکالت طلاق یک طرفه به وکیل پایه یک دادگستری متخصص و مجرب ، اقدام به طرح دعوای طلاق در ایران کنید. وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور، با توجه به شرایط و مدارک شما، با شروط ۱۲ گانه طلاق مندرج در عقد نامه یا دلایل عسرو حرج ،اقدام به طلاق یک طرفه از جانب شما می نماید و پس از صدور رای در شناسنامه ثبت می نماید.

لازم به ذکر است که اگر قبلا اقدام به انجام طلاق خارجی نموده اید با وجود عدم قبول محاکم ایرانی ، می توانید به کمک وکیل متخصص از رای صادره  استفاده نمایید.

 

  طلاق با حق طلاق زن خارج از کشور  

همانطورکه در مبحث وکالت در طلاق  گفتیم خانم می تواند با وکالتی که از همسرش برای طلاق می گیرد ، نسبت به طلاق اقدام نماید. اما از آنجاکه انجام این نوع وکالت فقط از طریق وکیل دادگستری میسر است می توانید از طریق دو وکیل خانواده، بدون نیاز به حضور در ایران، طلاق را در ایران انجام و ثبت نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به سخت گیری قضات در دادگاه های ایران ،متن وکالت طلاق باید دقیق و کامل تنظیم شود تا قابل انجام باشد.توصیه می شود در مورد متن حق طلاق حتما با وکیل طلاق مشورت نمایید.

 

درخواست مهریه زن مقیم خارج کشور 

زنان ایرانی مقیم کشور خارجی ،می توانند مهریه خود را مطالبه کنند، ولی اگر در دادگاه کشور محل اقامت، مهریه خود را بخشیده باشند دیگر حق مطالبه در ایران را نخواهند داشت. در صورتی که زن مهریه را تا بحال نگرفته یا نبخشیده باشد می تواند حتی در صورت عدم حضور در ایران ، از طریق وکیل پایه یک دادگستری در ایران مطالبه مهریه نماید.لازم به ذکر است که مهریه حتی اگر در خارج از ایران و در کنسولگری تعیین گردیده باشدتوسط وکیل ایرانیان خارج از کشور، در ایران قابل پیگیری می باشد.

نحوه وکالت به این ترتیب است که از طریق سامانه میخک یا ثنا به وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور،عضو کانون وکلای دادگستری ایران ،وکالت برای دادخواست مطالبه مهریه می دهید، سپس وکیل می تواند با این وکالت نسبت به مطالبه و اجرای مهریه برای شما اقدام نماید.

 

ایرانیان خارج از کشور چگونه در ایران وکیل بگیرند ؟

پیگیری و طرح امور حقوقی و قانونی مثل طلاق ، مهریه ، انحصار وراثت و ..بدلیل شرایط کاری و‌مهاجرتی و زندگی در خارج از کشور، امری بسیار دشوارو هزینه بر است .از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند انجام امور قانونی خود را به وکیل ایرانیان خارج از کشوربسپارند. اما وکالت دادن به چه صورت است؟

 

1-سختترین راه این است که این افراد حضوری به ایران آمده و با وکیل معتمد خود ،قرارداد ببندند.

 

2-راه دوم این است که قبل از خروج از کشور،به یکی از بستگان مورد اعتماد خود،در دفتر خانه وکالت کاری یا وکالت کلی یا موردی بدهید.

 

3-روش بعدی این است که در سامانه میخک وزارت امور خارجه ثبت نام کنید. پس از تعیین نوع وکالت و بارگزاری متن مورد تایید وکیلتان ،باکد رهگیری به سفارت یا کنسولگری یا حافظ منافع مراجعه و‌ وکالتنامه وکیل را نهایی کنید.

 

 4-راه سریع تر هم این است که شما در سامانه ثنای قوه قضاییه ثبت نام کنیدو بتوانید به اس ام اسی که از این سامانه به تلفن همراه شما ارسال می شود دسترسی داشته باشید.در این صورت به راحتی می توانید با وکیل قرارداد الکترونیک را منعقد کنید وکار وکالت را به ایشان محول نمایید.

 

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک 

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق یا مطالبه مهریه در ایران را دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال تجربه و تخصص در این زمینه، شما را یاری خواهند داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین  توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​
  •  

When choosing an Iranian lawyer for Iranians who live abroad, it is important to find someone who is experienced in Iranian law and who can communicate with you in your native language. You should also make sure that the lawyer is familiar with the laws of the country where you are currently living.

Here are some of the things to consider when choosing an Iranian lawyer for Iranians who live abroad

  • Experience: Make sure the lawyer has experience in Iranian law
  • Communication: Make sure the lawyer can communicate with you in your native languag
  • Location: Make sure the lawyer is located in a country where you can easily travel to for consultations and court appearances
  • Cost: Make sure you are comfortable with the lawyer's fees

It is important to remember that the laws of Iran and the country where you are currently living may be different. This means that you may need to hire a lawyer in both countries to ensure that your case is handled correctly

هشدار :این مقاله حاصل تجارب شخصی وکلای دفتر وکالت ما بوده و با دقت و صرف وقت تهیه گردیده است.لذا با توجه به قانون کپی رایت هر گونه کپی برداری در سایت ها یا سواستفاده از نام ما، پیگرد قانونی دارد.

       

 

 

 

۵
از ۵
۵۹۷ مشارکت کننده
میکاییل گفت:
ممنون مدارک رسید????
سعید گفت:
برای طلاق توافقی اول باید برم سامانه تاک ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    اگر خارج کشور تشریف داربد بله از سامانه میخکی می تونید اقدام کنید اگر هم که ثنا دارید میخکی نیازی نیست
      سعید استادآقا گفت:
      میشه راهنمایی ببشتر ی کنید
        وکیل دادنیک گفت:
        با ما از طریق واتساپ یاتلفن دفتر تماس بگیرید در خدمت شما هستیم
آناهیتا گفت:
تشکر برای راهنماییتون
    وکیل دادنیک گفت:
    موفق باشید
بهاروند گفت:
وقت بخیر ممکنه طریقه کار با سامانه میخک رو توضیح بدید
    وکیل دادنیک گفت:
    از طریق واتساپ با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم
شفیع زاده گفت:
درود. هزینه وکالتنامه در سفارت آلمان چقدره
    وکیل دادنیک گفت:
    هزینه انجام وکالتنامه میخکی کنسولگری حدود 20 یورو هست
حسین درویشی گفت:
درود بر شما برایتان موفقیت روز افزون از درگاه خدا خاستارم . حسین درویشی
    وکیل دادنیک گفت:
    سلام جناب درویشی ممنون از اظهار لطفتون
علی گفت:
اگر مادرم از من وکالت تام الاختیار در مورد همه چیز داشته باشد اما صرفا کلمه طلاق در وکالتنامه نیامده باشد، می‌تواند از طرف من به یک وکیل وکالت کاری برای طلاق بدهد؟
    وکیل دادنیک گفت:
    با سلام
    با این وکالتنامه امکان انجام طلاق را ندارید از طریق واتساپ با ما تماس بگیرید راهنمایی می کنیم
Ahmad گفت:
با سلام
یه مرد ایرانی با تابعیت خارجی با یه زن ایرانی ازدواج کنه و بعد از مدتی طلاقش بده بعد چ مدت این مرد میتونه مجددا تو ایران ازدواج کنه؟
لطفا جوابو به ایمیلم بفرستید????
    وکیل دادنیک گفت:
    با سلام و درود
    بعد از قطعیت و ثبت طلاق می توانید مجددا ازدواج کنید
    وکیل دادنیک گفت:
    پیشنهاد می کنیم برای تسریع در پاسخ با واتساپ ما ارتباط بگیرید . با تشکر
مرضیه لطفی گفت:
سلام ممنون از اطلاعات خوب و کارساز
لطفا راهنمایی بفرمایید که با وحودی که در ایران نیستم ولی ثنا دارم امکان دادن وکالت به شما هست ?
    مدیریت گفت:
    سلام سپاس از لطف حضرتعالی بله حتما در خدمت شما هستیم
Kaveh گفت:
Salam baraye tanfiz talagh moshavereh mikhastam
    مدیریت گفت:
    سلام جهت تماس با ما می توانید از طریق ایکون پایین صفحه مشاوره تلفنی یا مشاوره در واتساپ با ما در ارتباط باشید

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​