وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق ایرانیان مقیم امریکا | وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور | وکیل دادنیک

طلاق در امریکا

طلاق ایرانی در امریکا

 

 طلاق ایرانیان طبق قانون آمریکا و ایران

 

تمام امور مربوط به ازدواج،طلاق ،انحصار وراثت و ...ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند ، باید مطابق با قانون ایران انجام شود تا در ایران اعتبار داشته باشد.حال اگر به فرض مثال زن و شوهری طلاق خود را طبق قانون ایرانی ثبت نکنند از نظر ایران هنوز زن و شوهر هستند و وظایف و تعهداتشان نسبت به یکدیگر باقی است و حتی احتمال طرح دعوای یکی از آنها علیه دیگری و ایجاد مشکلات قانونی برای دیگری مطرح است.

در این صفحه کوشش می کنیم ،تمام راه های انجام طلاق طبق قانون امریکا و قانون ایران بدون حضوردر ایران ونحوه وکالت به وکیل دادگستری در ایران را برای شما شرح دهیم.

 

مطالب این صفحه:

1-طلاق توافقی چیست ؟ 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟ 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

4-نحوه طلاق توافقی ایرانیان مقیم امریکا

5-وکالت طلاق میخکی چیست ؟

6-وکالت طلاق ثنا چگونه است ؟

7-وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور 

8- خدمات دفتر وکیل دادنیک 

9- انجام طلاق ایرانی از امریکا

10- انجام طلاق امریکایی

11- انجام طلاق  امریکایی در کالیفرنیا 

 

ایرانیان در هر کجای دنیا از نظر اموری همچون ازدواج، طلاق ، انحصار وراثت و.... تابع قوانین کشور ایران هستند. بعبارت دیگر ، این امور اگر طبق قانون ایران ثبت نشود در ایران اعتبار ندارد.بنابراین لازم است که این امور، در ایران هم ثبت قانونی شود وگرنه روابط زن و شوهر و آثار قانونی این رابطه بر هر دو طرف جاری می شود حتی اگر آنها طبق قانون آمریکا جدا شده باشند همچنان در ایران قانونا زن و شوهر شناخته خواهند شد در نتیجه ممکن است برای تمدید پاسپورت،خروج از کشور، ازدواج مجدد و حتی ارث بری از هم دچار مشکلات قانونی شوند .لذا ثبت ازدواج،طلاق و ....علاوه بر ثبت طبق قانون ایالات متحده آمریکا ، در ایران هم ضروری است.

 

1-طلاق توافقی چیست ؟

زمانی که زن و شوهر قصد دارند با صلح و سازش، از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج  از قبیل مهریه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، حضانت و ملاقات فرزندان و سایر امور به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل تنظیم و زن و شوهر امضا می کنند. این توافقنامه در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق توافقنامه طلاق ، رای صادر می شود.

 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم کشور امریکا هستند و در دادگاه امریکا طلاق می گیرند. بعد از انجام پروسه طلاق در امریکا ، از نظر قانونی در امریکا ، ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی ندارند. ولی در کشور ایران این زوجین، قانونا ،هنوز زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.لذا برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق توافقی در ایران اقدام نمایند.

 

4-نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانیان مقیم امریکا :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص طلاق ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اید و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارید امکان تنفیذ رای طلاق در ایران ،طبق رویه حال حاضر دادگاه های ایران ، دشوار است و بهتر است از طریق وکالت دادن به وکیل دادگستری در ایران همان پروسه طلاق توافقی را  سریعتر و راحت تر، طی نمایید.حال نحوه وکالت دادن به وکیل دادگستری بدون نیاز به حضور در ایران چگونه است؟

 

5-وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2022) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک  وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

سامانه میخک

تماس در واتس آپ

۵
از ۵
۹۰ مشارکت کننده
فرخنده سعادت گفت:
درود بر شما. پایدار باشید
    وکیل دادنیک گفت:
    سلام و درود ممنون از شما
کاوه گفت:
سلام ممکنه پاسخ بدید که برای ثبت نام در ثنا هم متن وکالت لازم هست یا نه ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    سلام وقت بخیر خیر برای ثنا شما به متن وکالت نیاز ندارید
Alex گفت:
وقت شما بخیر باشه.کل پروسه طلاق برای ایران چقدر طول می کشه ممنون
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود و سلام.. جناب Alex ..مدت زمان طلاق در ایران بستگی به موارد متعدی دارد.. از جمله اگر طلاق یکطرفه باشد .. مدت بیشتری از طرف زن و کمتری از طرف مرد می باشد .. طلاق توافقی با سرعت بیشتری انجام می شود.. خواهشمند هستیم جهت مشاوره آنلاین با ما تماس بگیرد .. .تا کیس شما مورد بررسی قرار بگیرد . تا بتوانیم جواب دقیق تری به شما بدهیم ..
Shadi roz گفت:
مقاله خوبیه
    وکیل دادنیک گفت:
    سپاس از شما
الی خوشبین گفت:
سلام ممکن هست هزینه و‌توضیحات را برای من ایمیل کنید
Elikhoshbin1355@yahoo.com
    وکیل دادنیک گفت:
    سلام بله حتما
مهربان گفت:
سلام یک وقت اپوینمنت با وکیل برای انجام دو‌کار طلاق و ارثیه می خواستم
    وکیل دادنیک گفت:
    از طریق واتساپ یا تلفن دفتر در خدمت شما هستیم
سیما زربافت گفت:
سلام.. من مقیم کالیفرنیا هستم .. تیم وکلای دادنیک را بعد از مشاوره با چندین موسسه و وکیل در ایران انتخاب کردم.. توضیحات وکلای آنها از روند پرونده ساده و قابل فهم بود و من توانستم با راهنمایی وکیل دادنیک در کمتر از 20 روز طلاق خود را ثبت کنم.. باور نکردنی بود..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما سرکار خانم زرباقت.. اعتماد و رضایت موکلین ما سرمایه ماست..
میترا ق گفت:
با سلام‌ میشه هزینه و توضیحات برای گرفتن طلاق از طرف خانم ساکن آمریکا رو برای این ایمیل پست کنید:
Mitra2025@yahoo.com
ممنون

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​