وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

سامانه ثنا -مراحل ثبت نام ایرانیان خارج از کشور

ثبت نام در سامانه ثنا

در این مقاله به بیان ساده ، شما را با چگونگی ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه بصورت غیر حضوری حتی با امکان ثبت نام ثنا در خارج از کشور  آشنا خواهیم کرد.

 

1-سامانه ثنا چیست ؟

2-آیا ثبت نام در ثنا اجباری است ؟

3-مراحل ثبت نام در ثنا 

4-سامانه میخکی بهتر است یا ثنا ؟

5-چگونه در سامانه ثنا ابلاغیه ها را ببینیم ؟

 

 

1-سامانه ثنا چیست ؟

ثنا یا همان سامانه ثبت نام الکترونیک  توسط قوه قضاییه برای ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی در دادگاه های ایران ایجاد شده است .ایرانیان خارج از کشور می توانند با ورود به این سامانه و ثبت نام در آن مراحل امور قانونی خود را در ایران انجام و پیگیری کنند. 

 

2-آیا ثبت نام در ثنا اجباری است ؟

در حال حاضر ثبت نام در این سامانه برای تمامی افرادی که قصد طرح دعوا یا دفاع از خود را در دادگاه های ایران دارند الزامی است وگرفتن هر گونه خدمات قضایی از تشکیل پرونده تا ابلاغ وقت رسیدگی یا رای صادره فقط از طریق این سامانه صورت می گیرد.

 

3-مراحل ثبت نام در سامانه ثنا چگونه است؟ 

برای ثبت نام در سامانه ثنا می توانید یا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر محل سکونتتان مراجعه کنید و یا اینکار را خودتان بصورت غیر حضوری در منزل انجام دهید. البته در صورت انتخاب روش غیر حضوری ، نهایتا می توانید جهت احراز هویت به این دفاتر مراجعه کنید.

۱- به سایت www.sana.adliran.ir بروید.

۲-ثبت نام برخط شخص حقیقی را انتخاب کنید.

۳-سپس اطلاعات شخصی شامل کد ملی ،شماره شناسنامه ، تاریخ تولد را وارد نمایید و کلید ادامه را بزنید.

۴- مرحله بعد ، توافق نامه ای تحت عنوان حساب کاربری را خوانده و تایید می کنید تا وارد قسمت بعدی شوید.

۵- در این قسمت اطلاعات کامل شناسنامه ای و شماره تماس خود را وارد نمایید.همچنین اطلاعات محل اقامت و کار و میزان تحصیلات نیز تکمیل شود و در اخر یک قطعه عکس پرسنلی را بارگذاری می کنید.

۶- سپس یک کد امنیتی به شماره همراه شما ارسال میشود . آن را وارد نمایید و هزینه ثبت نام را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

۷-سپس نوبت به احراز هویت غیر حضوری می رسد.

۸-با دوربین گوشی یا لب تاب در این قسمت عکس گرفته ، سپس نمونه امضا وارد کرده و النهایه کلمه مورد درخواست را برای سیستم تکرار می کنید.

ثبت نام شما تکمیل می شود .

پس از تکمیل مرحله پیش ثبت نام در صورت تمایل احراز هویت را با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تکمیل نمایید. به همراه داشتن مدارک شناسایی ضروری است.

 

 

4-مراحل ثبت نام ثنا ایرانیان خارج از کشور

در حال حاضر امکان ثبت نام در ثنا برای ایرانیان خارج از کشور هم میسر شده است.ایرانیان خارج از کشور ،برای ثبت نام غیر حضوری باید به سایت https://international.adliran..ir  مراجعه کنند و تمام مراحل ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه را به ترتیب ذکر شده در زیر،انجام دهند .

 

۱- ورود به سایت 

۲- ثبت نام در سامانه را کلیک کنید و مشخصات کامل کد ملی و سریال شناسنامه را وارد نمایید.

۳- سپس گزینه توافق نامه حساب کاربری را تایید نمایید.

۴-مشخصات کامل شناسنامه و محل سکونت و کدپستی را وارد نمایید 

۵-پس از بارگذاری یک عکس پرسنلی ( برای خانمها عکس با حجاب )گزینه تکمیل یا اتمام را می زنید.

۶- پس از تایید سیستم ، نوبت احراز هویت غیر حضوری می رسد.

۷-با دوربین گوشی یا لب تاب در این قسمت عکس گرفته ، سپس نمونه امضا خودتان را در قسمت امضا وارد کرده و النهایه کلمه مورد درخواست را برای سیستم تکرار می کنید.(عکس با رعایت قوانین ایران ضروری است) سپس ثبت نام شما تکمیل است .

نکته مهم :توجه داشته باشید که برای ثبت نام سامانه از خارج از ایران شما نیاز به کارت ملی هوشمند (کارت ملی جدید) و یک خط موبایل فعال در ایران و کارت پرداخت آنلاین  دارید. در صورت داشتن هر گونه مشکل ، با ما تماس بگیرید. در اسرع وقت شما را راهنمایی خواهیم کرد

 

.5- سامانه میخکی بهتر است یا ثنا ؟ 

همانطور که قبلا در توضیح سامانه میخک گفتیم این سامانه در جهت کمک و تسهیل ارائه خدمات کنسولگری به ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده است بدین نحو که در حال حاضر  برای تنظیم اموری از جمله وکالتنامه باید از طریق این سامانه اقدام و سپس برای تکمیل و ثبت حضورا به کنسولگری ها مراجعه کنیم .

 حال سوالی که مطرح می شود این است که برای انجام امور حقوقی شخصی که خارج از ایران است کدام سامانه بهتر است ؟

داشتن ثنا برای ایرانیان خارج از کشور این مزیت را دارد که می توانند به سرعت امور قانونی خود را در دادگاه های ایران پیگیری کنند و در صورت بروز مشکل حقوقی یا خانوادگی ، در کوتاه ترین زمان با وکیل در ایران قرارداد الکترونیکی در سامانه ثنا تنظیم کنند در حالیکه انجام امور وکالتی از طریق سامانه میخک ، تشریفات زیادی دارد و  در زمان بیشتری انجام می شود .

در نتیجه اگر ایرانیان مقیم خارج از کشور امکان دسترسی به ثنا را داشته باشند به آسانی و صرف وقت و هزینه کمتری می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در ایران امور خود را پیگیری کنند یا به وکیل دادگستری برای اموری همچون طلاق یا انحصار وراثت و امور حقوقی و ملکی دیگر وکالت بدهند. 

 

6-چگونه در سامانه ثنا ابلاغیه های دادگاه را ببینیم ؟ 

پس از تکمیل فرایند ثبت نام در سامانه ثنا ، شما می توانید وارد سیستم شده و ابلاغیه ها ،اخطارهای دادگاه و قرارداد الکترونیک وکیل را مشاهده نمایید.

۱_ وارد سایت https://iehraz.adliran.irمی شوید گزینه ابلاغ الکترونیک قضایی را بزنید . 

۲- کد ملی و رمز ثابت شخصی را وارد کنید .

۳- مرحله بعد یک رمز موقت به شماره موبایل اعلام شده شما اس ام اس می شود. آن را وارد کنید .

اکنون شما می توانید با دسترسی به پرتابل ثنای شخصی از ، ابلاغیه ها، فرایند رسیدگی دادگاه  و حتی هر گونه طرح دعوا علیه خودتان مطلع شوید.

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده
متین گفت:
بسیار ممنون
Rose گفت:
سلام ‌خواستم تشکر کنم از کارشناس دفترتون که با صبوری پاسخگو بودند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​