وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق فوری در سال 1403

طلاق فوری در سال 1403

  طلاق فوری در سال 1403

 

طلاق فوری در سال 1403 ،با تنظیم توافقنامه توسط وکیل دادگستری بدون دخالت دادگاه ،صورت می گیرد.در این روش،زوجین با توافق به نحو فوری و سریع طلاق توافقی میگیرند .در این مقاله برآنیم شما را با چگونگی انجام طلاق  طبق آخرین قوانین و بخشنامه های در سال 1403 آشنا نماییم.همچنین از معایب و مزایای طلاق فوری و شیوه انتخاب وکیل طلاق صحبت خواهیم کرد. 

 

طلاق فوری چیست؟

رعایت اصول اخلاقی و احترام متقابل از اصول اولیه زندگی مشترک بشمار میرود. در نتیجه انتظار می رود که زوجین اختلافات را از طریق گفتمان یا مراجعه به مشاورین خانواده حل وفصل نمایند.ولی گاهی اختلافات به حدی شدید و غیر قابل تحمل می شود که زوجین طلاق را انتخاب می کنند.

طلاق فوری در واقع همان طلاق توافقی است که بیانگر مصالحه نهایی زوجین بدون دخالت دادگاه، راجع به مهریه،نفقه وحضانت فرزندان مشترک می باشد.در این روش ،زوجین توافقات را به دادگاه اعلام می کنند و بعد از تشکیل جلسه با حضور زوجین یا صرفا توسط وکلای هر دو طرف ، طبق توافقات ،رای نهایی طلاق صادر می شود.

 

شرط مهم در طلاق فوری :

مهمترین شرط برای انجام طلاق به نحو فوریت این هست که هر دو طرف راجع به مهریه،نفقه و اجرت المثل ،جهیزیه و حضانت فرزندان مشترک به توافق رسیده باشند. در این صورت می توان گفت زن و شوهر حائزشرط انجام طلاق فوری می باشند.البته لازم هست  توافقنامه طلاق بصورت کتبی توسط وکیل دادگستری تنظیم و به تایید و امضا هر دو طرف برسد.

 

مدارک مورد نیاز طلاق فوری:

1- سند ازدواج یا رونوشت سند

2- شناسنامه ها 

3- کارت ملی

اگر سند ازدواج را گم کرده اید می توانید با مراجعه به دفترخانه ای که ازدواج کرده بودید،رونوشت تهیه نمایید.همچنین بهتر هست کپی شناسنامه فرزندان را بهمراه داشته باشید.

 

مراحل طلاق فوری در سال 1403

1- زوجین یا وکلای طلاق توافقی با در دست داشتن مدارک فوق باید به دفترخدمات الکترونیک مراجعه و دادخواست طلاق را ثبت نمایند.

2- مرحله دوم ابلاغ وقت رسیدگی و شرکت زوجین یا وکیل در جلسات شورا یا دادگاه می باشد.بنا به نظر دادگاه ممکن هست جلسات صلح و سازش نیز برگزار شود.

3- نهایتا گواهی عدم امکان سازش از دادگاه خانواده صادر می شود.

4- پس از صدور رای طلاق زن و شوهر 3 ماه فرصت دارند تا برای انجام صیغه طلاق به دفتر رسمی طلاق مراجعه و ثبت نهایی را انجام دهند.

 

انجام طلاق توافقی با وکیل خانواده 

همواره انجام کار توسط شخص متخصص و با تجربه ، نتیجه مطلوبتری در بردارد. لذا، استفاده از وکیل مجرب  طلاق خانواده در فرایند طلاق فوری به دلیل تسلط و تجربه نسبت به انجام پرونده های خانواده متعدد ضرورت دارد.وکلای گروه حقوقی وکیل دادنیک با حدود دو دهه سابقه ، طلاق توافقی را در مدت زمان سریع قانونی به انجام می رساند.در این صورت نیازی به مراجعه زوجین به دادگاه و شرکت در جلسات آن نمی باشد،همچنین تنظیم توافقنامه در چهارچوب مقررات و مصالح موکلین و در جهت جلوگیری از اتلاف وقت توسط وکیل متخصص انجام می شود.

 

معایب و مزایای طلاق فوری

هر چند طلاق فوری بعنوان روشی سریع وکوتاه مدت جهت انجام طلاق شناخته شده است که در مواردی زوجین را از برخوردهای شدید وغیرمنطقی دور نگه میدارد و کمک می کند تا خاتمه زندگی مشترک با رضایت هر دو طرف در بستری دوستانه وبا رضایت دوجانبه خاتمه یابد، ولی این نوع طلاق خالی از عیب نیست.از جمله ممکن است زوجین شتابزده توافقاتی انجام دهند که آنها را بعد از جدایی دچار پشیمانی کند. بر فرض مثال توافقات زن و شوهر راجع به مسائل مالی مانند نفقه یا مهریه و حضانت فرزندان ممکن هست در بدو امر از نظر آنها مهم نباشد ولی بعد از طلاق ،نداشتن پشتوانه مالی کافی برای زوجه یا حتی عدم توانایی زوج برای پرداخت مهریه ، شخص را دچار مشکلات جدی در زندگی کند.همچنین عدم توجه جدی به وضعیت فرزندان مشترک،نگهداری و تقبل هزینه زندگی آنان بعد از طلاق از جمله موضوعاتی است که ممکن است نادیده گرفته شود.

 

نکات مهم طلاق توافقی فوری

1- چنانچه بعد از صدوررای طلاق زوجین ظرف مدت زمان قانونی یعنی 3 ماه از زمان قطعیت رای به دفتر رسمی طلاق مراجعه ننمایند ،رای طلاق از اعتبار می افتد و قابل ثبت نمی باشد.

2- اگر رای طلاق در محضر رسمی طلاق ثبت نشود توافقات زوجین هیچگونه اعتباری ندارد.

3- یکی از سریعترین راه های انجام طلاق از طرف زن،داشتن حق طلاق یا وکالت در طلاق است که شوهر به زن داده تا نیاز به حضور وی در فرایند طلاق توافقی نباشد.

طلاق فوری ایرانیان خارج از کشور  از طریق سامانه میخک و وکالت در کنسولگری قابل انجام است.

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
شیردل گفت:
سلام
از وکلای محترم کمال تشکر را دارم

ارادتمند شیردل
Mallihe گفت:
سلام سریعترین طلاق فوری چقدر طول میکشه ؟
مسعود گفت:
سلام
ممنون میشم جواب بدیذ که برای طلاق توافقی جلسه بهزیستی اجباریه یا نه
    مدیریت گفت:
    اگر وکیل داشته باشید نیاز نیست
امین ف گفت:
ممنون از زحماتتون عالی بود …..آزاد شدم
ساره گفت:
سلام می خواستم راجع به طلاق فوری تهران سوال بپرسم. چطور می تونم با شما در ارتباط باشم. مشاوره حضوری
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​