وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور

وکیل ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور

وکیل  ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور 

 

با توجه به اجرای قانون احوال شخصیه در ایران ،ایرانیان خارج از کشور، ملزم هستند طلاق را طبق قوانین و مقررات جاری کشور توسط وکیل ایرانی متخصص طلاق با توجه به قوانین و مقررات کشور محل اقامت ،ثبت می نمایند.در این مقاله به بررسی ثبت طلاق ایرانی و نحوه انتخاب وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور و خدمات دفتر وکیل دادنیک برحسب روال دادگاه های ایران در سال 2024 (update april) می پردازیم.

 

لزوم ثبت طلاق ایرانیان خارج کشور

 ایرانیان در امور ازدواج،طلاق و ارث و... ملزم به تبعیت از قوانین کشور ایران هستند. بنابراین در اینگونه موارد، و از جمله ثبت طلاق می بایست طبق قوانین و مقررات ایران عمل کنند و قانون محل اقامت در مورد طلاق ایرانی معتبر نمی باشد.لذا،اگر طلاق شما طبق قانون کشور ایران ثبت نشود در بسیاری از موارد مانند ممنوع الخروجی از طرف همسر و یا ثبت ازدواج دوم با مانع مواجه گردیده که بالتبع ضررو زیان جبران ناپذیری به فرد وارد می کند.

 

ایرانیان خارج از کشور چگونه در ایران وکیل بگیرند ؟

پیگیری و طرح امور حقوقی و قانونی مثل طلاق ، مهریه ، انحصار وراثت و ..بدلیل شرایط کاری و‌مهاجرتی و زندگی در خارج از کشور، امری بسیار دشوارو هزینه بر است .از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند انجام امور قانونی خود را بدون نیاز به حضور در ایران به وکیل ایرانیان خارج از کشور بسپارند. نخستین قدم تنظیم وکالتنامه با وکیل هست که روشهای مختلفی دارد:

1- سختترین راه این است که این افراد حضوری به ایران آمده و با وکیل معتمد خود ،قرارداد ببندند.این روش صرفه اقتصادی ندارد.

2- راه دوم این است که قبل از خروج از کشور،به یکی از بستگان مورد اعتماد خود،در دفتر خانه وکالت کاری یا وکالت کلی یا موردی بدهید.

3- روش بعدی این است که در سامانه میخک وزارت امور خارجه ثبت نام کنید. پس از تعیین نوع وکالت و بارگزاری متن مورد تایید وکیلتان ،باکد رهگیری به سفارت یا کنسولگری یا حافظ منافع مراجعه و‌ وکالتنامه وکیل را نهایی کنید.

 4- راه سریع تر هم این است که شما در سامانه ثنای قوه قضاییه ثبت نام کنیدو بتوانید به اس ام اسی که از این سامانه به تلفن همراه شما ارسال می شود دسترسی داشته باشید.در این صورت به راحتی می توانید با وکیل قرارداد الکترونیک را منعقد کنید وکار وکالت را به ایشان محول نمایید.

 

مدت زمان پروسه طلاق خارج از کشور

  • ثبت طلاق در داخل کشور

مدت انجام این کار بسته به نوع طلاق درخواستی و شهر محل انجام می تواند متفاوت باشد. ولی در حال حاضر طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن و طلاق های یک طرفه بعد از طی مراحل قانونی صدور و فرجام خواهی، قابل ثبت فوری می باشند.در این پروسه نیازی به حضور شما نیست و وکیلتان تمامی مراحل را جهت ثبت طلاق طی خواهد کرد.شایان ذکر هست که سرعت انجام کار در صورت تکمیل مدارک و تسلط وکیل بر انجام کار بالاتر خواهد رفت.

  • ثبت طلاق در سفارت

گاه زوجین ترجیح می دهند پروسه ثبت را از طریق سفارتخانه ها و کنسولگریهای خارج از کشور طی نمایند،در این صورت ملزم هستند بعد از طی تشریفات لازم ،منتظر تکمیل روند اداری می شوند.این پروسه محتاج صرف هزینه و وقت کافی و زمانبر است.

 

استعلام وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

بررسی وضعیت صحت و تطبیق آدرس دفتر وکالت و تمدید پروانه وکیل در سامانه کانون وکلای دادگستری مرکز قابل بررسی می باشد.همچنین بهتر هست وکیلی را برای امور طلاق خارج از کشور انتخاب نمایید که تا نسبت به قوانین کشور محل اقامت شما آشنایی داشته باشد.بهتر است قبل از هر گونه اقدام به سپردن وکالت ، تخصص، تجربه وکیل و تسلط وی به امور طلاق ایرانیان خارج از کشور را راستی آزمایی فرمایید.

 

خدمات گروه حقوقی وکیل دادنیک 

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق یا مطالبه مهریه در ایران را دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال تجربه و تخصص در این زمینه، شما را یاری خواهند داد.

 

1- انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین  توسط وکلای باسابقه دادگستری

2- انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 

3- امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم

4- تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

5- تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

6- جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل

7- ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​