وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

ثبت طلاق ایرانی

ثبت طلاق ایرانی

ثبت طلاق ایرانی 

 

ثبت طلاق ایرانی یکی از مشکلات ایرانیانی است که در خارج از کشور زندگی می کنند. دوری راه و آشنا نبودن به قانون طلاق در ایران باعث شده که انجام طلاق و خاتمه قانونی زندگی مشترک طبق قوانین و مقررات کشور ایران ،سخت یا حتی غیرممکن بنظر برسد.

گروه حقوقی وکیل دادنیک با حدود دو دهه سابقه درخشان در امور ایرانیان خارج از کشور با آگاهی از مشکلات هموطنان ، در تلاش است که راه را برای شماآسانتر کند.

لذا در این مقاله کوشیدیم تا تمامی راه های ثبت طلاق و نحوه انتخاب وکیل بدون نیاز به حضور درکشور را بررسی نماییم .

چنانچه در زمینه طلاق نیاز به مشاوره یا راهنمایی  داشتید امکان مشاوره انلاین توسط وکلای پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی دفتر ممکن می باشد.

 

اجباری بودن ثبت طلاق

از آنجا که کشور ایران قائل به ثبت احوال شخصیه اتباع ایران است و از قانون اقامتگاه پیروی نمی کند، ثبت طلاق را وفق مقررات ایران اجباری می داند. در نتیجه چنانچه زن و شوهری در ایران ازدواج کرده و در کشوری مانند انگلستان طلاق بگیرند این طلاق در ایران به رسمیت شناخته نمی شود.

 

نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانی

زن و شوهر ایرانی می توانند طلاق  توافقی را به دو طریق ثبت نمایند، که هر کدام پروسه متفاوتی دارد.این 2 روش عبارتند از:

1- ثبت طلاق در سفارت :در این روش بعد از اخذ رای دادگاه کشور محل اقامت واجرای صیغه طلاق شرعی و اتمام عده ، برای انجام پروسه و تشریفات اداری در سفارت حضور هر دو طرف لازم می باشد. این روش زمانبر است.

2- ثبت طلاق در ایران: در این روش وکیل طلاق بدون نیاز به حضور شما درهیچ یک از مراحل، پروسه ثبت طلاق را به پایان می رساند و طلاق ثبت شناسنامه های هر دو طرف می شود.

 

مدارک لازم برای ثبت طلاق در ایران

  • شناسنامه های هر دو طرف خانم و آقا
  • اصل سند ازدواج یا رونوشت آن
  • توافقنامه طلاق تنظیم شده توسط وکیل

 

قانون طلاق خارج از کشور

برای اقدام به طلاق از خارج از کشور طبق قانون ،نیازی به حضور زن و شوهر در ایران نیست و وکیل ایرانیان خارج از کشور می تواند با تنظیم یک توافقنامه قانونی طلاق را ثبت نماید.البته طبق قانون ارائه گواهی عدم بارداری برای ثبت طلاق ضروری می باشد که انجام پروسه ترجمه و تایید آن به عهده وکیل طلاق است.همچنین مراحل تاییدیه سند رسمی طلاق ممکن است لازم باشد تا مطابق با قوانین محل اقامت لگالایز گردد.جهت کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناس ما در واتساپ تماس بگیرید.

 

مدت زمان ثبت طلاق 

مدت انجام طلاق در ایران برحسب نوع طلاق متفاوت است. ولی در حال حاضر پروسه طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و در مورد طلاق های غیر توافقی در مدت زمان طولانی تری با تشکیل چندین جلسه در دادگاه قابل ثبت می باشد.

 

 وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

برای اینکه بتوانید بدون نیاز به حضور در ایران ،طلاق خود را ثبت کنید لازم است از یک وکیل متخصص در امور ایرانیان خارج از کشور کمک بگیرید.توجه داشته باشید که همه ی وکلا دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور نیستند که این امر ممکن است شما را دچار ضرر و زیان مالی و روحی کند.بنابراین هنگام انتخاب وکیل و دادن وکالت از میزان تسلط وی به موضوع کار خود مطمئن شوید.

 

 چگونه به وکیل برای ثبت طلاق وکالت دهیم ؟

برای دادن وکالت به وکیل از خارج کشور ابتدا باید وارد سامانه میخک شوید.سپس متن وکالت ثبت طلاق را در سامانه بارگذاری و بعد وکالتنامه را از طریق سفارت برای وکیل در ایران ارسال نمایید.بخاطر داشته باشید که حتما متن را با راهنمایی وکیل در سامانه وارد کنید و از فرمت های آماده خود میخک استفاده نکنید.

 

 

 

 

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​