وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق ایرانیان در انگلیس ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه | طبق قوانین سال 2024

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس

خدمات طلاق ایرانیان خارج از کشور

وکیل طلاق ایرانیان در انگلیس ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه | طبق قوانین سال 2024

 

طلاق ایرانیان در انگلیس می تواند فرآیند پیچیده ای باشد زیرا قوانین دو کشور متفاوت است

 

مطالب این صفحه:

1- قوانین طلاق در ایران

2- قوانین طلاق در انگلستان 

3- مراحل ثبت طلاق ایرانیان مقیم انگلیس در ایران

 

1- قوانین طلاق در ایران طلاق تابع قوانین اسلامی است در حالی که در انگلستان قانون مدنی است. این بدان معناست که برای طلاق در هر کشوری باید شرایط متفاوتی رعایت شود

 

برای گرفتن طلاق در ایران، یکی از زوجین باید بتواند ثابت کند که همسر دیگر مرتکب تقصیری شده است که از نظر شرعی دلیل طلاق است. این دلایل می تواند شامل زنا، ترک، آزار جسمی یا روحی، یا حبس به مدت پنج سال یا بیشتر باشد. در صورتی که زوجین نتوانند طلاق را به توافق برسانند، ممکن است موضوع برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شود.

 

 2- قوانین طلاق در انگلستان


، طلاق را می توان به دلیل شکست غیرقابل برگشت ازدواج به دست آورد. این را می توان به طرق مختلف ثابت کرد، از جمله جدایی برای مدت حداقل دو سال، زنا، رفتار نامعقول، یا ترک خدمت. در صورتی که زوجین بتوانند طلاق خود را به توافق برسانند، می توانند از دادگاه تقاضای صدور حکم نمایند. این یک حکم اولیه است که پس از یک دوره شش هفته نهایی می شود.

 

در صورتی که زوج ایرانی در ایران طلاق گرفته باشند، در صورت داشتن شرایط قانون انگلیس، طلاق در انگلستان به رسمیت شناخته می شود.

 

اما اگر یک زوج ایرانی در انگلیس طلاق گرفته باشند، طلاق در ایران به رسمیت شناخته نمی شود مگر اینکه طبق قوانین اسلامی نیز انجام شود. این امر می تواند ازدواج مجدد در ایران را برای زوج های ایرانی که در انگلیس طلاق گرفته اند دشوار کند

اگر شما یک زوج ایرانی هستید که قصد طلاق را دارید، مهم است که از یک وکیل آشنا به قوانین هر دو کشور مشاوره حقوقی بگیرید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که طلاق شما به آرامی بررسی می شود و حقوق شما محافظت می شود

 

اگر قصد طلاق ایرانی در انگلیس را دارید، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

 

 1- هزینه طلاق در انگلستان می تواند بالا باشد و مهم است که این را در تصمیم خود لحاظ کنید

2- روند طلاق در انگلستان می تواند طولانی و پیچیده باشد و آمادگی برای این امر مهم است

3- اگر بچه دارید، باید ترتیبی برای حضانت و نگهداری آنها داشته باشید

 

ممکن است پس از طلاق برای اقامت در انگلستان نیاز به دریافت ویزا داشته باشید، بنابراین مهم است که شرایط را با وزارت کشور بررسی کنید.

اگر در انگلیس با طلاق ایرانی روبرو هستید، مهم است که از یک وکیل واجد شرایط مشاوره حقوقی بگیرید. یک وکیل می تواند به شما در درک حقوق و گزینه های خود کمک کند و در صورت لزوم می تواند از شما در دادگاه نمایندگی کند

 

 3- مراحل ثبت طلاق ایرانیان مقیم انگلیس در ایران

 

1-طلاق توافقی چیست ؟ 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟ 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

4-نحوه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور 

5-وکالت  طلاق میخکی چیست ؟

6-وکالت  طلاق ثنا چگونه است ؟

7-وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس

8-خدمات دفتر وکیل دادنیک به ایرانیان مقیم انگلیس 

 

ایرانیان در هر کجای دنیا از نظر اموری همچون ازدواج، طلاق ، انحصار وراثت و.... تابع قوانین کشور ایران هستند. بعبارت دیگر ، این امور اگر طبق قانون ایران ثبت نشود در ایران اعتبار ندارد.در این صفحه به بررسی طلاق و طلاق توافقی  ایرانیان در انگلیس بدون نیاز به حضور در ایران و چگونگی انجام آن از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران و وکیل ایرانیان خارج از کشور می پردازیم .

 

1- طلاق توافقی چیست ؟

زمانی که زن و شوهر  قصد دارند با سازش از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج  از قبیل مهریه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، حضانت فرزندان و سایر امور  به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

2- توافقنامه طلاق چیست ؟

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل تنظیم و زن و شوهر امضا می کنند.

 این توافقنامه  در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق این توافقنامه رای صادر می شود.

 

3- چرا ثبت طلاق ضروری هست ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند ، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم  کشور انگیس هستند و در دادگاه کشور انگلیس طلاق می گیرند. در این صورت از نظر کشور انگلیس طلاق آنها قطعی و ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی  (جز آنچه در توافق نامه طلاق ایشان ذکر شده ) ندارند ولی این زوجین ، هنوز از نظر قانون ایران زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.

لذا جهت بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق  در ایران اقدام نمایند .

 

4- نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانیان مقیم انگلیس :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری ایرانیان خارج از کشور ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اند و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارند امکان تنفیذ رای طلاق در ایران بسیار کم است و بهتر است از طریق وکیل در ایران همان پروسه طلاق توافقی را طی نمایند.

 

5- وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر (2023 )در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود. بدین ترتیب شما می توانید  وارد سامانه میخک وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توان یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا نسبت به اخذ وکیل  دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند.یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند بهتر است برای اعطای وکالت ، متن کامل را از وکیل خود اخذ نمایید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک ، یکبار مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری خواهید داشت .

کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه  بطول می انجامد.

6-وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا ( خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی )صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

امکان ثبت نام در این سامانه برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت هر گونه مشکل در ثبت نام با ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

 

7- وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس:

هر چند پروسه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور با داخل کشورتفاوت زیادی ندارد،ولی انتخاب یک وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور، با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق توافقی و شناخت او نسبت به امور قانونی ایرانیان خارج از کشور بسیار بااهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته  و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

 

8-خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید  دفتر وکالت ما قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

 

                                                                                         

 

 

۵
از ۵
۹۴۹ مشارکت کننده
رازی گفت:
سلام ممنون هستم از تیم وکیل دادنیک و سرکار خانم وکیل محترم. کل کار طلاق بدون اینکه به ما در ایران نیاز باشه خیلی منظم پیش رفت. در جریان کار بودیم و در نهایت مدارک برای ما پست شد. جا داشت اینجا هم ادای تشکر مجدد داشته باشم. موفق و پیروز باشید.
پور ابراهیمی گفت:
سلام خدمت آقای وکیل دادنیک
اطفا بفرمایید هزینه کامل این جدایی چقدر هست و چه کاری ما باید انجام بدیم ؟ با تشکر
    وکیل دادنیک گفت:
    با سلام .. جهت هزینه به وآتس آپ دفتر وکیل دادنیک پیغام بفرسیتد..
دنیا گفت:
سلام چطور وکالت طلاق را در سفارت در لندن انجام بدم ؟ ممکنه کمکم کنید.
    وکیل دادنیک گفت:
    جهت دریافت متن وکالت نامه به وآتس آپ وکیل دادنیک پیغام بفرسیتد تا مراحل کامل برای شما ارسال بشود.
کبیری گفت:
سلام
اول باید طلاق در انگلیس انجام بشه یا ایران ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    با سلام جناب کبیری .. می تواند هم زمان انجام شود ..
نامدار گفت:
با سلام .. می خواستم طلاق توافقی من فوری در ایران انجام شود.. چقدر زمان می برد؟
وکیل دادنیک گفت:
با سلام .. جناب نامدار. بستگی به شما دارد.. می تواند خیلی فوری انجام شود تحت شرایط خاص.. لطفا با دفتر تماس بگیرید..
سهیلا رضوی پور گفت:
با سلام و تشکر از تیم وکیل دادنیک.. بسیار منظم و با دفت کار طلاق من سریع در ایران انجام شد .. باور نکردنی بود..
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود .. و تشکر از کامنت شما سرکار خانم رضوی پور.. جلب رضایت و اعتماد شما اعتبار ماست..
شهین نوربخش گفت:
من مقیم لندن هستم.. مدت ها دنبال یک وکیل خوب در تهران برای طلاق توافقی بودم.. بعد از کلی جستجو و مشاوره با موسسه های مختلف.. وکیل دانیک اعتماد من را با یک مشاوره جلب کرد.. خیلی ساده روند پرونده را توضیح دادنند و با سرعت باور نکردنی ثبت طلاق من را در کمتر از 3 هفته انجام دادنند ..
وکیل دادنیک گفت:
با تشکر از کامنت سرکار خانم نوربخش.. سرمایه ما رضایت موکلین ماست..
محمد حسن زرگنده گفت:
من مقیم برایتون انگلیس هستم.. بعد از مشاوره با چند موسسه .. وکیل دادنیک را برای بیان ساده روند طلاق و توضیحات کامل انتخاب کردم .. بسیار جوابگو و دقیق و منتظم کار طلاق توافقی من در ایران انجام شد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما جناب زرگنده . خوشجال هستیم رضایت شما را فراهم کردیم.
نوشا صامری نژاد گفت:
من مقیم شفیلد هستم.. پیدا کردن یک وکیل مطمئن در ایران خیلی مشکل بود به کمک یکی از دوستانم در ایران با وکیل دادنیک مشاوره کردم و خیلی خوب و قانع کننده تمام جواب هایم را گرفتم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما. سرکار خانم صامری نژاد.. اعتبار ما اعتماد موکلین ماست..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​