وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق توافقی در سریعترین زمان

 وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل دادنیک طلاق در تهران

نمونه آرا وکیل دادنیک

طلاق توافقی در سریعترین زمان

 

رویه و بخشنامه های جدید(سال 1402) ،حاکی از آن است که طلاق و طلاق توافقی با سختگیری های بیشتری صورت می گیرد.بعلاوه اخذ یک رای کامل و جامع که در آینده شما را دچار مشکلات حقوقی و مالی نکند اهمیت بالایی دارد. از این رو،در این نوشته تلاش کردیم تا شما را بامراحل کامل طلاق توافقی در تهران در کوتاه ترین زمان ونحوه رسیدگی به آن، در رویه و قانون دادگاه خانواده درسال 1402 آشنا کنیم ودرباره نکات مهم این نوع از طلاق به طور کامل توضیح دهیم.

 

مطالب این صفحه :

1-طلاق توافقی چیست؟

2-توافقنامه طلاق توافقی چیست؟

3-چه مدارکی برای طلاق توافقی نیاز است؟

4-مراحل طلاق توافقی طبق قانون جدید

5- انجام طلاق با حق طلاق (وکالت طلاق)

6-طلاق توافقی و مهریه

7-طلاق توافقی و جهیزیه

8-طلاق توافقی و حضانت فرزندان

9-طلاق توافقی و نفقه فرزندان

10-گواهی عدم بارداری 

 

زوجین توجه داشته باشند که طلاق آخرین راهی است که باید در نظر بگیرند و حتما در ابتدا مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده را برای رفع مشکلات خود انتخاب نمایند،اما متاسفانه گاهی سعی و تلاش طرفین برای حفظ کانون خانواده،کارساز نمی شود و زوجین ناچارمی شوند برای رهایی از تنش و اختلافات شدید، از یکدیگر جدا شوند.این گونه توافق برای جدایی را در سازوکار حقوقی،توافق برای طلاق می شناسند.

 

1-طلاق توافقی چیست ؟

وکیل طلاق توافقی در تهران با آشنایی با روند طلاق توافقی در تهران در سریعترین پورسه زمانی در  سیستم قانونی ایران،طلاق توافقی شما را در تهران  به ثبت می رساند .طلاق توافقی نوعی طلاق است که با توافق زوج و زوجه انجام می شود.به بیان دیگر،درطلاق توافقی زن و شوهر برای طلاق توافق می کنند،سپس توافقات خود را به دادگاه اعلام می کنند و دادگاه براساس این توافقات،رای طلاق را صادر می کند.

 

2-توافقنامه طلاق توافقی چیست ؟ 

اصولا قبل تشکیل دادگاه،زن و مردیک توافقنامه طلاق را در مورد مسائلی همچون حق و حقوق مالی،مهریه،حضانت،...تنظیم می کنند.این توافقنامه به دادگاه داده می شود و با توجه به توافق و رضایت زوج و زوجه (زن و شوهر )مبنای صدور رای قرار می گیرد.دقت کنید تا مفاد آن را با حساسیت و دقت مکتوب کنید.بهتر است در تنظیم مفاد توافقنامه طلاق ،از یک وکیل طلاق کمک بگیرید.کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهندکرد.      

 

3-مدارک طلاق توافقی

  • 1- اصل سند ازدواج
  • 2- اصل شناسنامه زن و مرد
  • 3- کپی کارت ملی زن و مرد
  • 4- توافقنامه کتبی زوجین

در صورت نداشتن اصل سند ازدواج،باید رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد ازدواج دریافت کنید.

 

4-مراحل طلاق توافقی طبق قانون جدید 

 در سالهای اخیر،مراحل طلاق توافقی دستخوش تغییرات زیادی شده است.در زیرمراحل طلاق توافقی را بطور کامل توضیح می دهیم تا بتوانیدبامطالعه آن ،طلاق توافقی بدون وکیل یا طلاق توافقی با وکیل را انجام دهید.

 

 اگر طلاق توافقی را بدون وکیل دادنیک انجام دهم: 

در صورتیکه بدون وکیل قصد انجام طلاق توافقی را داشته باشید می توانید به صورت زیر اقدام نمایید:

1-ثبت نام زوجین در سامانه تصمیم وتعیین جلسات مشاوره 

2-ثبت دادخواست طلاق توافقی دردفاتر خدمات الکترونیک قضایی 

3-یک جلسه مشاوره شورای حل اختلاف

4-مکتوب کردن توافقات زوجین و ارایه به دادگاه 

5-تعیین وقت رسیدگی و حضور در جلسات دادگاه

6-صدور رای عدم امکان سازش و مراجعه زوجین به دفترخانه

پس در صورت اقدام خودتان بدون وکیل ،شرکت در جلسات مشاوره اجباری است.ابتدا در سامانه تصمیم قوه قضاییه ثبت نام نمایید.( 4تا 6 جلسه وهزینه هر جلسه حدود 100 تا 150 تومان).جلسات فوق به منظور صلح و آشتی، توسط مشاوران بهزیستی صورت میپذیرد.در مرحله بعد،به دفترخدمات الکترونیک قضایی مراجعه ودرخواست را ثبت نمایید. یک جلسه شرکت در مشاوره شورای حل اختلاف هم در بیشتر دادگاه های خانواده اجباری شده است.پس از تعیین وقت دادگاه ،زوجین تمامی توافقات خود را بصورت مکتوب به دادگاه ارایه می نمایند.دادگاه پس از بررسی مدارک و توافقات نسبت به صدور رای اقدام می نماید.پس از قطعیت رای،زوجین می توانند به دفترخانه طلاق مراجعه نمایید و طلاق را ثبت نمایند.پروسه انجام ،بسته به تراکم پرونده و متقاضیان چند ماه به طول می انجامد.

توجه بفرمایید که اگر از طرف همسر ،وکالت در طلاق یاحق طلاق را گرفته اید ، قانونا، برای انجام پروسه در دادگاه نیاز به وکیل دادگستری هست.

 تماس در واتس آپ

اگر طلاق توافقی را با وکیل دادنیک انجام دهم:

در صورتیکه تمایل به انجام طلاق توافقی از طریق دفتر وکالت ما را داریدنیازی به شرکت شما در جلسات مشاوره  نیست ،خدمات  ما ،بشرح ذیل به شما ارایه می گردد.

1-انجام کلیه مراحل طلاق توافقی تهران بدون نیازبه حضورفیزیکی زوجین

2-مشاوره آنلاین وحضوری توسط وکیل پایه یک دادگستری

3-انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک ،بین وکیل و موکل در سامانه ثنا قوه قضاییه 

4-تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

5- تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

6- جلوگیری ازتضییع حق وضرر موکل و حفظ حقوق وی

7- عدم نیاز به حضور زوجین در جلسات رسیدگی

8- انجام طلاق در سریع ترین زمان ممکن قانونی

9- امکان ثبت طلاق در دفتر خانه (در صورت تمایل)

 

در حال حاضر مدت طلاق توافقی با توجه به تخصص و تجربه وکلای دفتر وکیل دادنیک ،زمان نسبتا کوتاهی به طول میانجامد که برحسب تجربه و رویه ای که روزانه در شعبات دادگاه مشاهده می کنیم حداقل ده تا بیست روزکاری تا حداکثر سی روز کاری است. با توجه به الکترونیک شدن قرارداد وکیل و موکل،امکان انجام غیرحضوری هم وجود دارد.تمام کار بصورت کاملا قانونی ، مستقیما توسط وکیل باسابقه دادگستری انجام میشود.لازم به ذکراست که ما دفتر وکالت هستیم نه موسسه حقوقی یا غیره.

 

در صورت داشتن وکالتنامه حق طلاق ،امکان انجام طلاق طبق شرایط فوق الذکر  توسط دفتر وکالت وکیل دادنیک وجود دارد.

 

 

بخشنامه طلاق توافقی 

 5-وکالت در طلاق یا حق طلاق:

 همانطور که می دانید حق طلاق با مرد است ،اما مرد می تواند اجرای حق خود را در طلاق به همسرش یا هر شخص دیگری بدهد این عمل را در اصطلاح وکالت طلاق یا حق طلاق می گویند.زن میتواند با وکالتنامه رسمی طلاقی که ازهمسرش گرفته بدون حضور شوهر اقدام به طلاق نماید.

ولی برای انجام حق طلاق یا همان وکالت درطلاق ، حتما باید به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کند، چرا که طبق قانون، نمی تواند به صورت مستقیم از جانب شوهر برای انجام وکالت طلاق در دادگاه خانواده اقدام نماید و باید از طرف شوهر،یک وکیل دادگستری را برای انجام کار انتخاب نماید.وکیل طلاق با توجه به حدود اختیارات و مندرجات وکالتنامه ،با وکالت غیرمستقیم از طرف مرد، نسبت به انجام طلاق اقدام خواهد کرد.با انجام وکالت طلاق با وکیل دادگستری ،نیازی به حضور شوهر نیست و خانم هم از جانب خودش در دادگاه حضور دارد. البته خانم هم در صورت گرفتن وکیل از طرف خود،نیازی به حضور در دادگاه ندارد.

نکته مهم :دقت کنید که متن تنظیم شده وکالت در طلاق ،بسیار مهم است و اگر کامل نباشد قابل قبول در دادگاه نیست. 

6-طلاق توافقی و مهریه 

برخلاف تصور عامه مردم،درطلاق توافقی نیاز نیست که زن مهریه خود را ببخشد.همانطور که از ابتدا بیان کردیم طلاق توافقی تماما بر مبنای توافق طرفین انجام می شود و زن در این مورد می تواند مهریه را ببخشد و یا نبخشد و یا تنها بخشی از مهریه را ببخشد.آنچه که مهم است این است که حتما در زمینه مهریه طلاق توافقی تعیین تکلیف و به دادگاه خانواده اعلام کنید. 

 

7-طلاق توافقی و‌جهیزیه :

جهیزیه اموالی است که خانم در بدو ازدواج به خانه مشترک آورده و طبق مدارکی از جمله فاکتور خرید و لیست سیاهه و .... مالک آنها محسوب میشود.این مورد هم از مواردی است که دردادگاه طلاق توافقی باید تعیین تکلیف شود و زوجین در مورد زمان ونحوه بردن جهیزیه توافق کنند.

 

8-طلاق توافقی و حضانت فرزندان :

 بحث حضانت یا نگهداری فرزندان بعداز طلاق و جدایی زوجین از موارد مهمی است که زوجین حتما باید در مورد آن تعیین تکلیف کنند.هر چند ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی در مورد حضانت فرزندان می گوید:«برای حضانت این دسته از فرزندان، مادر تا هفت سالگی اولویت داردو پس از آن این اولویت با پدر است،مگر آنکه مصلحت فرزند به گونه ای دیگراقتضاکند».امادربحث طلاق توافقی ،نگهداری فرزندان با توافق و رضایت طرفین صورت می گیردو دو طرف مشخص می کنندکه پس ازجدایی کدام یک از آنها مسوول نگهداری از فرزندان خواهد بود.

  • توافق برای حضانت راجع به کودکانی هست که در سن حضانت قرار گرفته اند یعنی دختر تا۹ سال کامل قمری و پسر تا ۱۵ سال قمری،زیرا خارج از این محدوده سنی بحث حضانت تمام شده و این فرزند است که باید تصمیم بگیرد با کدام والد زندگی کند.
  • هر گونه توافق در این رابطه الزامی است و بعدها پدر یا مادر نمی توانند خلاف این توافق را بخواهند مگر اینکه دلیلی ایجاد یا کشف شود که نشان دهد ادامه زندگی فرزند مشترک با آن شخص، خلاف مصلحت و سلامت جسمی و روانی اوست. 

 

  9-طلاق توافقی و نفقه فرزندان :

هر چند طبق قانون نفقه فرزند بعهده پدر است و قانون وی را مسوول تامین مخارج فرزند می داند، چه فرزند با پدر زندگی بکند چه زندگی نکند. اما در مبحث طلاق توافقی قضیه متفاوت است .همانطور که قبلا هم گفتیم اساس این طلاق، توافقات است در نتیجه زن و شوهر بایدنفقه فرزندطلاق توافقی،نحوه پرداخت نفقه ومبلغ نفقه را بطور توافقی حل نمایند،به این نحو که به دادگاه اعلام می کنید که زن یا شوهر مسوول پرداخت نفقه فرزند به فلان مبلغ تعیینی می باشد. 

 

10-طلاق توافقی زن باردار و انجام گواهی عدم بارداری:

گفتیم که برای حضانت فرزند، نحوه نگهداری و مخارج و..هم زن و شوهر باید با یکدیگر توافق کرده و این توافقات را به دادگاه طلاق اعلام کنند.اما تکلیف بچه ای که هنوز به دنیا نیامده چیست؟بهمین خاطر،دادگاه خانواده، از خانم گواهی عدم بارداری می خواهد .در واقع این گواهی به این هدف درخواست می شود که مشخص شود زوجه در هنگام طلاق باردار است یا خیر؟اگر خانم باردار باشد،وضعیت حضانت فرزندونفقه اش باید مشخص شود.بنابراین مساله باردار بودن زن،درتوافقات زوجین مهم بوده و باید مواردی همچون نفقه زوجه باردار و تکلیف نگهداری فرزند و…مشخص شود. 

توجه:خانم بالای 50 سال بدلیل یائسه بودن نیاز به آزمایش عدم بارداری ندارد.

 

همچنین هموطنان عزیز در خارج از ایران می توانند در خصوص طلاق توافقی با دفتروکالت وکیل دادنیک تماس بگیرید

 

بیشتر بدانید و بخوانید

انجام  طلاق توافقی صفر تا صد

بخشنامه جدید طلاق توافقی

  مبحث حضانت را مطالعه نمایید  

 بهترین  وکیل طلاق توافقی

 

 

۵
از ۵
۴۷۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​