وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

مهر و موم ترکه چگونه است؟

مهر وموم ترکه

1_پلمپ یا مهروموم ترکه غیرمنقول چگونه انجام می شود؟

2_ چه کسانی می توانند درخواست مهر و موم ترکه را به دادگاه ارائه دهند؟

3_ وکیل مهر و موم ترکه در تهران

 

1_ پلمپ و مهروموم ترکه غیر منقول چیست ؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که امروزه در دادگاه ها مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار میگیرد، مسئله مهر و موم ترکه می باشد؛ بعبارت بهتر مهر و موم یعنی لاک و مهر کردن، متوقف نمودن و در کنترل در آوردن است. چراکه ارث جزء اساسی ترین حقوق مالی است که به افراد تعلق می یابد از لحاظ حقوقی، مهر و موم ترکه عبارت است از اقدامی که توسط مراجع قضایی صورت می‌گیرد، تا ورثه از هرگونه استفاده و دخل و تصرف در ترکه ممنوع ‌شوند و این امر به منظور حفظ و نگهداری از ترکه انجام می‌گیرد درواقع برای اینکه در اموال به جا مانده از متوفی تعدی وتفریط شکل نگیرد و کسی به ان دست اندازی نکند، ان را مهروموم میکنند.

 

2_ چه کسانی می توانند درخواست مهر و موم ترکه کنند؟

مهروموم ترکه صرفا با درخواست هریک از ورثه متوفی یا نماینده قانونی انها ،موصی له در صورتی که وصیت به جزء مشاع شده باشد ،طلبکار متوفی و وصی انجام میگیرد و همین افراد نیز حق رفع مهروموم ترکه را دارند.نکته اینکه برخلاف گواهی خصر وراثت که طلبکارعادی هم میتوانست درخواست بدهد برای مهروموم فقط طلبکار با سند رسمی حق این درخواست را دارد .و ضمنا پس از تحریر ترکه درخواست مهروموم پذیرفته نمیشود و اگر در اثناء  تحریر ترکه درخواست مهروموم شود فقط ان مقداری که تحریر نشده است مهروموم میگردد .(ماده 192 قانون امور حسبی)

 

3_ وکیل مهروموم ترکه در تهران چه کاری انجام می دهد؟

یکی از اصلی ترین مواردی که باعث می شود تا حقوق مردم مورد تضییع واقع شد یا توسط دیگران تهدید شود این است  که آنان موضوع مربوط به حق قانونی خود را از طریق محاکم قضایی پیگیر نمی کنند. یکی از دلایلی که باعث می شود افراد به سراغ پیگیری قضایی چنین موضوعاتی نروند، دغدغه های زندگی روزانه و کمبود وقت می باشد. در چنین شرایطی کمتر کسی را می توان یافت که برای پیگیری موضوع پرونده های حقوقی مختلفی مانند مهر و موم ترکه اقدام کنند. وکیل تحریر و مهر و موم ترکه، کسی است که با در نظر گرفتن این نیاز اساسی مردم برای ارائه خدمات حقوقی و کمک به آنان فعالیت می کند

هنگامی که وکیل تحریر و مهر و موم ترکه، وکالت پرونده  شما را برعهده می گیرد، دیگر نیاز نیست تا خود فرد موکل نیز در اکثر جلسات دادگاه حضور پیدا کند. وکیل تحریر و مهر و موم ترکه به جای موکل خود، می تواند درتمامی جلسات رسمی دادگاه شرکت کند و تمامی مدارک و ادله اثبات را برای دفاع از حق موکلش ارائه دهد.

بیشتر بدانید و بخوانید 

مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت در شورای حل اختلاف - 1401

مراحل کامل تقسیم وتحریر ترکه مطابق قانون سال 1401

بخشنامه جدید طلاق توافقی

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​