وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور

ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور

ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور

 

وکیل ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور 

 

خاتمه یافتن زندگی مشترک قانونا روندی دارد که در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است.اما برخی کشورها قانون حاکمیت محل اقامت را معتبر نمی دانند واتباع خود را ملزم می کند تا اموری از قبیل ازدواج،طلاق، ارث و .. را طبق قانون کشور متبوع خود انجام دهند.ایران در زمره کشورهای است که ثبت طلاق را طبق قوانین و مقررات خود الزامی می داند.اگر شما خواهان طلاق طبق قانون کشور ایران هستید قبل از هر اقدامی باید با قوانین و رویه های موجود آشنایی پیدا کنید. لذا، در این مقاله به بررسی شرایط قانونی طلاق به درخواست ایرانیان خارج از کشور طبق آخرین قوانین و رویه های محاکم کشور می پردازیم

 

مطالب این مقاله

 

1- طلاق طبق قانون ایران

2- طلاق طبق قانون کشور محل اقامت 

3- لزوم ثبت طلاق ایرانی 

4- طلاق بدون  حضور در ایران

 

 

 

1- طلاق طبق قانون ایران

 

طبق قانون و مقررات کشور ایران ، هر گونه طلاق ولو طلاق توافقی، ، منوط به ثبت دادخواست در دادگاه وبررسی شرایط طلاق توسط قاضی می باشد. در نتیجه اگر قاضی دادخواست طلاق را وفق قوانین و مقررات جاری کشور تشخیص دهد رای طلاق را صادر میکند. این طلاق پس از گذشت مواعد قانونی و قطعیت ،قابل ثبت در شناسنامه می باشد. در واقع زمانیکه که سند طلاق صادر می شود، زن و شوهر رسما و قانونا از هم جدا می شوند.

 

2- طلاق طبق قانون کشور محل اقامت 

 

قوانین و مقررات طلاق در کشورهای مختلف،متفاوت است و امکان انجام آن بسته به کشور محل اقامت، تحت شرایط و قوانین همان کشور اعلام می گردد.ممکن است در برخی کشورها قانون اقامتگاه مبنای صدور طلاق قرار گیرد .در حال حاضر در کشورهایی همچون انکلیس ،آمریکا و استرالیا حکم طلاق  صرف نظر از محل انجام ازدواج و تابعیت و اقامت اولیه افراد اجرا می شود.همچنین در برخی کشورها نیز طلاق باید بر مبنای کشور متبوع طرفین و طبق احوال شخصیه زوجین صورت گیرد.ولی بطور کلی طلاقی که طبق قوانین کشور ثالث گرفته شود، از نظر قانون کشور ایران پذیرفته نیست.


3- لزوم ثبت طلاق ایرانی 

 

قانون ایران ،همه ی افراد دارای تابعیت ایرانی را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند ، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.فرض کنید زن و شوهری مقیم کشور آمریکا هستند و در دادگاه این کشور طلاق می گیرند. در این صورت از نظر کشور امریکا طلاق آنها قطعی و ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم تکلیفی ندارند ولی این زوجین ، هنوز از نظر قانون ایران زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.اهمیت این موضوع فقط منحصر به توابع قانونی در ایران نیست.بلکه عدم ثبت طلاق ایرانی ،ازدواج مجدد را در کشور خارجی با مشکلات عدیده و جرم انگاری تعدد زوجات روبرو خواهد کرد.

 

 

4- طلاق بدون  حضور در ایران

 

 بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به سبب اقامت در کشور خارجی و داشتن شغل و زندگی شخصی ، قادر به رفت و آمد مکرر یا اقامت طولانی مدت در ایران نیستند.از این رو تمایل دارند تا ثبت طلاق را بدون نیاز به حضور در ایران انجام دهند. لذا، بهره گیری از وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور که با امور قانونی داخل و خارج کشور آشنایی دارد و دارای دانش،اصول اخلاق کاری و سابقه مفید در این زمینه است بسیار راهگشاست.

 

گروه حقوقی وکیل دادنیک ، وکیل ایرانیان خارج از کشور است که در تهران مستقر می باشد و با خدمات مشاوره آنلاین و اخذ وکالت غیر حضوری از ایرانیان مقیم خارج ، ،با قریب به دو دهه سابقه کوشش می نماید تا ایرانیان خارج از کشور  امور حقوقی خود را در ایران در شرایطی آسانتر و مطمئن تر پیش ببرند.

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
میترا قائمی نژاد گفت:
من مقیم امریکا هستم..به دنبال ثبت طلاق ایرانی خود بودم.. بعد از کلی پرسو جو و مشاوره با موسسه های مختلف .. وکیل دادنیک را پیدا کردم.. که با زبان ساده روند کار را توضیح دادنند. و در زمان کوتاهی ثبت طلاق من را در ایران انجام شد.. واقعا از وکلای دادنیک راضی هستم..
    وکیل دانیک گفت:
    با تشکر از کامنت سرکار خانم قائمی نژاد.. باعث افتخار است که وکیل دادنیک را انتخاب کردید.
شاهدخت گفت:
من از استرالیا به دنبال انجام کار طلاق ام در ایران بودم.. یکی از دوستانم وکیل دادنیک را معرفی کرد.. واقعا قابل اعتماد و به سرعت طلاق من به ثبت رسید و ترجمه شد و برای من فرستاده شد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از سرکار خانم شاهدخت.. اعتبار ما اعتماد شماست..
نیما تابناک گفت:
من سالهاست ساکن هلند هستم. برای انجام طلاق توافقی و ثبت آن بعد از مشاروه با موسسه های مختلف.. وکلای دادنیک جواب تمام سولات من را بخوبی دادنند .. و خوشحال هستم کارم را به انها سپردم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت جناب تابناک.. خوشحال هستیم وکلای ما را انتخاب کردید.. سرمایه ما رضایت شماست..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​