وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

وکیل طلاق ایرانیان در کانادا و 3 نکته مهم طلاق در کانادا

 

 

وکیل طلاق ایرانیان در کانادا  و 3 نکته مهم طلاق در کانادا 

 

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم در کانادا می تواند با توجه به تجربه در امور قوانین طلاق در کانادا و قوانین طلاق در ایران بهترین راه حل جهت یک طلاق سریع و بدون مشکل را به شما  پیشنهاد دهد .

 

نکته مهم طلاق در کانادا:  قبل از شروع پروسه طلاق خود در کانادا بهتر است پروسه طلاق خود در ایران را انجام دهید و به ثبت برسانید. در این ضمینه با وکیل دادنیک مشاوره آنلاین رایگان داشته باشید.

 

وکیل طلاق ایرانیان در کانادا و 3 نکته  مهم طلاق در کانادا به شرح ذیل می باشد:

 

نکته اول: شما و همسرتان باید حداقل یک سال است جدا از هم زندگی کرده باشید

نکته دوم: همسرتان از نظر جسمی یا روحی به شما ظلم کرده است یا شما را مورد اذیت و آزار قرار داده

نکته سوم: همسرتان مرتکب زنا شده باشد
 

هزینه طلاق توافقی در کشور کانادا بین  1000 تا 2000 دلار و هزینه طلاق غیر توافقی بین 7500 تا 25000 دلار هزینه دارد.

 

به طور کلی در کشور کانادا دو نوع طلاق وجود دارد:

 

 1-طلاق بر مبنای تقصیر یکی از زوجین

 2-طلاق بر مبنای بدون تقصیر

 

  • طلاق بر مبنای تقصیر به این معنی است که یکی از زوجین مرتکب عملکری شده است که باعث از هم پاشیدگی ازدواج شده است. معمولا این نوع عملکردها 

 زنا، ظلم جسمی یا روحی است.

 

  • طلاق بر مبنای بدون تقصیر به این معنی است که ازدواج به طور جبران ناپذیری از هم پاشیده است. یعنی  زوجین دیگر نمی خواهند با یکدیگر  در یک زندگی مشترک باقی بمانند  و نمی توانند  به عنوان زن و شوهر با هم زندگی کنند.

 

شروع پروسه  طلاق در کانادا در هر استان متفاوت است، اما معمولاً به شرح زیر است:

 

1- یکی از همسران باید درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد.

2- دادگاه به هر دو همسر فرصت داده می شود که تا در مورد مسائل مربوط به طلاق نظر خود را بیان کنند

3- دادگاه ممکن است جلسه ای برای حل اختلافات بین زوجین برگزار کند.

4- در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حکم طلاق را صادر می کند.

 

پس از صدور حکم طلاق، همسران از نظر قانونی از یکدیگر جدا می شوند. با این حال، ممکن است چند ماه طول بکشد تا حکم طلاق در دادگاه ها ثبت شود.

 

 در پروسه طلاق در کشور کانادا به 4 نکته باید توجه و حل و فصل شونند:

1- حضانت فرزند

2- حمایت مالی (نفقه)

3- تقسیم اموال

4- تغییر نام

 

  • حضانت فرزند: در کانادا، هر دو والدین مسئول فرزندان خود هستند، حتی پس از طلاق. دادگاه به هر دو والدین فرصت می دهد تا در مورد حضانت فرزند اظهار نظر کنند. در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حضانت فرزند را تعیین می کند.

 

  •  حمایت مالی: در کانادا، دادگاه ممکن است به همسری که درآمد کمتری دارد، نفقه بپردازد. نفقه معمولاً برای مدت محدودی پرداخت می شود و هدف آن کمک به همسر برای تأمین نیازهای مالی خود پس از طلاق است.

 

  • تقسیم اموال: در کانادا، اموال زوجین به طور مساوی تقسیم می شود، مگر اینکه توافق دیگری داشته باشند. این شامل خانه، اتومبیل، پس انداز و دارایی های دیگر می شود.

 

  • تغییر نام: در کانادا، هر یک از همسران می تواند پس از طلاق نام خود را تغییر دهد.

 

مراحل طلاق ایرانیان مقیم کانادا  در ایران :

 

در صورتیکه زوجین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص طلاق در ایران، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق و ثبت آن اقدام نماید.

 

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور کانادا طلاق گرفته اید و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارید امکان تنفیذ رای طلاق در ایران ،طبق رویه حال حاضر دادگاه های ایران ، دشوار است و بهتر است از طریق وکالت دادن به وکیل دادگستری در ایران همان پروسه طلاق توافقی را  سریعتر و راحت تر، طی نمایید.

 

حال نحوه وکالت دادن به وکیل دادگستری بدون نیاز به حضور در ایران چگونه است؟

 

نحوه وکالت طلاق ایرانیان مقیم کانادا  از طریق وکالت میخکی:

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2024) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک  وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات در دادگاه های ایران معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

 

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

 

  وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی)صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی، امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

 

امکان ثبت نام در این سامانه بصورت آنلاین و غیر حضوری، برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام سامانه ثنا ،با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم . 

 

سخن پایانی

 

اگر  شما جز ایرانیان مقیم کانادا هستید و در ایران ازدواج کرده اید، می توانید در کانادا طلاق بگیرید. با این حال، برای تکمیل فرایند طلاق که شما را دچار مشکلات حقوقی در آینده نکند، می بایست طلاق شما طبق قوانین ایران در یک دفتر رسمی اسناد رسمی در ایران ثبت گردد. زیرا قانون طلاق در ایران طلاق های دیگر کشورها را به رسمیت نمی شناسد.

 

 پروسه طلاق ایرانیان مقیم کانادا در ایران و کانادا مستلزم انجام مقدمات بیشتری است ,  انتخاب یک وکیل با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق یا طلاق توافقی و شناخت او نسبت به چگونگی انجام امور قانونی ایرانیان در کانادا، بسیار با اهمیت است.

 

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

 

 

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک به ایرانیان مقیم کانادا :

در صورتی که تصمیم به انجام طلاق  و ثبت طلاق در ایران را دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای پایه یک دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • در نظر گرفتن منافع موکلین 
۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ