وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق ایرانیان مقیم سوئیس

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم سوئیس

طلاق در سوئیس

نمونه آرا برنده

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم در سوئیس ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه

 

ازدواج، طلاق و انحصار وراثت ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند، باید مطابق با قانون ایران انجام شود تا در ایران اعتبار داشته باشند.

 به فرض مثال زن و شوهر ایرانی ، اگر طلاق خود را طبق قانون کشور ایران ثبت نکنند در این کشور، هنوز زن و شوهر تلقی می شوند و وظایف و تعهداتشان نسبت به یکدیگر باقی می ماند.در این صورت، احتمال طرح دعوای یکی از آنها علیه دیگری و ایجاد مشکلات قانونی برای طرف دیگر مانند تمدید پاسپورت ،ممنوع الخروجی ، عدم ثبت ازدواج دوم و ارث و .... وجود دارد. لذا توجه داشته باشید که علاوه بر انجام طلاق طبق قانون کشور سوییس ، ثبت طلاق طبق مقررات ایران هم ضروری است.

در این صفحه کوشش می کنیم تمام راه های انجام طلاق ایرانی در سوئیس بدون حضور در ایران و نحوه وکالت به وکیل دادگستری در ایران را برای شما شرح دهیم .همچنین اشاره ای هم به طلاق طبق قانون کشور سوئیس خواهیم کرد.

 

مطالب این صفحه :

1-طلاق توافقی ایرانیان مقیم سوئیس  

2-طلاق یک طرفه مرد مقیم سوئیس  

 3-طلاق  ایرانی یک طرفه زن در سوئیس 

 4-طلاق ایرانی با حق طلاق زن در سوئیس    

5-نحوه درخواست مهریه در سوئیس 

6-هزینه های طلاق در سوئیس و ایران  

7-چگونه به وکیل وکالت دهیم؟

8-خدمات دفتروکالت وکیل دادنیک

9- طلاق طبق قانون سوئیس   

 

 

1-ثبت طلاق توافقی ایرانیان در سوئیس 

اگر طلاق به صورت توافقی باشد به دو شکل قابل انجام است :

  • راه اول: در صورتیکه طلاق توافقی در دادگاه کشور سوئیس انجام شده ،اصل رای و ترجمه ی آن همراه با کلیه مدارک به کنسولگری سوئیس تحویل میدهید،سپس باید صیغه شرعی طلاق در مراکز اسلامی مجاز انجام شود.سپس درخواست تنفیذ طلاق به ایران ارسال می شود.

توجه:انجام این امر مستلزم تعیین وقت از کنسولگری سوئیس می باشد.ضمنا طبق رویه جدید در سالهای اخیر، قبل ازدریافت وقت کنسولگری، در ابتدا یکی از زوجین می بایست در سامانه میخک درخواست ثبت طلاق را به صورت آنلاین انجام داده باشد.بعد از اینکه در این سامانه مدارک مورد نیاز ارائه شد، یک کد رهگیری برای افراد فرستاده می شود که با داشتن این کد می توانند به سرکنسولگری فرانکفورت مراجعه کنند.

نکته:در این نوع درخواست طلاق ،زن و مرد،هر دو ،باید مقیم سوئیس باشند و به صورت حضوری مدارک خود را به سرکنسولگری ارائه دهند.این فرایند سخت و زمانبر است و رویه فعلی دادگاه های ایران نشان می دهد قضات براحتی رای به تنفیذ طلاق سوئیس نمی دهند.لازم به ذکر است که کنسولگری ایران در سوئیس امکان صدور رای طلاق را ندارد و تنها از نظر انجام تشریفات صیغه شرعی طلاق و....امکان ارایه خدمات دارد.

  • راه دوم:راه بهتر این است که از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه، به یکی از بستگان یا به طور مستقیم به وکیل دادگستری ایران ،وکالت برای انجام طلاق توافقی را بدهید.وکیل پس از تایید وکالتنامه در وزارت امورخارجه، طلاق را طبق توافقات زن و شوهر، انجام و در دفترخانه ثبت می کند.در این صورت نیازی به حضور شما در ایران نیست.

ثبت نام در سامانه میخکی

  • راه سوم: راه کوتاه تر و سریعتر هم ،اقدام از طریق سامانه ثنای قوه قضاییه هست. اگر تاکنون در این سامانه،ثبت نام نکردید در حال حاضر امکان ثبت نام برای شما از خارج کشور هم فراهم شده است .در این صورت می توانید بدون نیاز به مراجعه به سفارتخانه ، در سامانه قوه قضاییه ،به وکیل دادگستری برای انجام طلاق وکالت دهید. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید یا به مشکل برخوردید با ما تماس بگیرید.
  •  

2-ثبت طلاق بر اساس درخواست مرد:

  • راه اول: مرد می تواند با ثبت درخواست اولیه و تعیین وقت در سامانه میخک ومراجعه حضوری به سرکنسولگری فرانکفورت و ارائه مدارک لازم درخواست خود را ثبت می کند.مراحل این طلاق توسط سرکنسولگری به زن اطلاع داده می شود و وی موظف است در تاریخ و ساعت مقرر به سرکنسولگری مراجعه کند.این نوع ثبت طلاق هم نیاز به رای به یک طرفه مرد در دادگاه آلمان ،صیغه طلاق شرعی و درخواست تنفیذ رای به دادگاه های ایران را دارد.تشریفات اداری زیاد و زمانبر است.

  • راه دوم: با ثبت وکالتنامه در سامانه میخک یا سامانه ثنا، به وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت برای انجام طلاق یک طرفه را می دهد.این روش سریعتر و کوتاه تر از راه اول است ولی باید توجه داشته باشید که طلاق یک طرفه در ایران مستلزم پرداخت حقوق مالی زن می باشد.در این زمینه می توانید از وکیل خانواده دفتر وکیل دادنیک مشاوره آنلاین دریافت نمایید.

 

3-ثبت طلاق بر اساس درخواست زن:

  • راه اول :اگر زن خواهان طلاق باشد باید با رای طلاق دادگاه آلمان همراه با مدارک و پس ار ثبت درخواست و تعیین وقت به کنسولگری مراجعه نماید و از کنسولگری درخواست ثبت درخواست تنفیذ طلاق را کند.کنسولگری درخواست را جهت بررسی به ایران ارسال خواهد کرد.این روشی روشی دشوار با احتمال ضعیف است چرا که غالبا محاکم ایران، آرا دادگاه آلمان را سازگار با قوانین خود نمی دانند.
  • راه دوم:با یک وکیل خانواده در ایران مشورت کنیدو سپس پس از اعطای وکالت طلاق به وکیل،وکیل اقدام به طرح دعوای طلاق در ایران می کند.از آنجا که موارد طلاق زن در ایران محدود است وکیل بهترین مورد قانونی را با استناد به شروط 12 گانه مندرج در عقد نامه یا دلایل عسرو حرج برای پذیرش طلاق به دادگاه ارایه خواهد کرد.

 

4-طلاق ایرانی با حق طلاق زن در سوئیس :

همانطورکه در مبحث وکالت در طلاق گفتیم خانم می تواند با وکالتی که از همسرش برای طلاق می گیرد ، نسبت به طلاق اقدام نماید. در این نوع وکالت ، مرد حق طلاق را به زن واگذار می کند تا بتواند خودش را مطلقه کند. انجام این نوع وکالت فقط از طریق وکیل دادگستری امکانپذیر است.پس اگر وکالت طلاق یا حق طلاق گرفته اید ، می توانید از طریق دو وکیل خانواده ،بدون نیاز به حضور در ایران ، طلاق را در ایران انجام و ثبت کنید.

نکته مهم :دقت کنید که متن وکالتنامه طلاق دقیق و کامل تنظیم گردد وگرنه در دادگاه قابل پذیرش نخواهد بود.

 

5-نحوه درخواست مهریه در سوئیس:

زنان ایرانی مقیم کشور خارجی می توانند مهریه خود را مطالبه کنند ولی اگر در دادگاه کشور مقیم ،مهریه خود را بخشیده باشند دیگر حق مطالبه در ایران را نخواهند داشت. در صورتی که زن مهریه را تا بحال نگرفته یا نبخشیده باشد میتواند، از طریق وکیل پایه یک دادگستری در ایران مطالبه مهریه نماید در این صورت نیازی به حضور خانم در ایران نیست.

 

6-هزینه های طلاق در سوئیس و ایران چگونه است؟

هزینه های طلاق آلمانی در آلمان ، به صورت مشترک توسط زن و مرد پرداخت می شود، که این هزینه های معمولا بین 450 تا 800 یورو می باشد.هزینه یک وکیل در سویس برای انجام طلاق، معمولا باید بین 1500 تا 2000 یورو است.در صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه وکیل می توانید از دولت آلمان درخواست کمک مالی برای انجام طلاق خود داشته باشید.

 

هزینه طلاق ایرانی در ایران ، به مراتب با هزینه نسبتا پایین تری با در نظر گرفتن حق الوکاله وکیل، هزینه دادرسی دردادگاه و هزینه ثبت طلاق در دفترخانه قابل انجام است.جهت آگاهی از هزینه ثبت طلاق و هزینه وکیل در ایران با شماره واتس اپ دفتر وکالت ما تماس بگیرید.

 

7-از سوئیس چگونه به وکیل در ایران وکالت دهیم؟

پیگیری و طرح امور حقوقی و قانونی مثل طلاق ، مهریه ، انحصار وراثت و ..بدلیل شرایط کاری و‌مهاجرتی و زندگی در خارج از کشور، تقریبا امری ناممکن است .از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند انجام امور قانونی خود را به وکلای پایه یک دادگستری بسپارند. اما وکالت دادن به چه صورت است؟ راه های مختلفی در این خصوص وجود دارد.

  1. سختترین راه این است که این افراد حضورا به ایران آمده و با وکیل معتمد خود قرارداد ببندند.
  2. راه دوم این است که قبل از خروج از کشور به یکی از بستگان مورد اعتماد خود،در دفتر خانه وکالت کاری یا وکالت کلی یا موردی  بدهید.دقت کنید متن وکالت کامل باشد.
  3. یکی از بهترین راه هایی که توصیه می شود این است که در سامانه میخک وزارت امور خارجه ثبت نام کنید .پس از تعیین نوع وکالت و بارگزاری متن مورد تایید وکیل پرونده  ، باکد رهگیری به سفارت یا کنسولگری یا حافظ منافع مراجعه و‌ وکالتنامه وکیل را نهایی کنید.
  4. راه سریع دیگرهم این است که شما در سامانه ثنا ثبت نام کنید و بتوانید به اس ام اسی که از این سامانه به تلفن همراه شما ارسال می شود دسترسی داشته باشید.در این صورت به راحتی می توانید با وکیل قرارداد الکترونیک را منعقد کنید وکار وکالت را به ایشان محول نمایید.

در صورت مشکل در ثبت نام سامانه میخک یا ثنا با ما تماس بگیرید.

8-خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید، دفتر وکالت ما با قریب به بیست سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

9-طلاق طبق قانون سوئیس

برای انجام طلاق در کشور سوئیس نیازی به دلیل و اثبات تقصیر طرف مقابل نیست. اما زن و شوهر برای انجام این طلاق باید یکسال جدا از هم زندگی کرده باشند(trennungsjahr). در این مدت زن یا شوهر مسئول پرداخت نفقه طرف مقابل است که میزان آن 3/7 از در آمد  ماهیانه است . بطور معمول در طلاق دادگاه اموالی را که مشترکا بدست آورده اند تقسیم میکند.

اگر طلاق  در سوئیس بصورت توافقی باشد بطور معمول در صورت عدم وجود اختلافاتی مثل حضانت فرزندان(child custody) یا تقسیم اموال  4 تا 6 ماه زمان می برد.

 

همچنین بخوانید و بدانید :

سامانه میخک چیست؟

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

 وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

۵
از ۵
۴۴۷ مشارکت کننده
ثابت قدم گفت:
با تشکر از تیم وکلای دادنیک .. کار طلاق توافقی من را از سوئیس در کوتاه ترین زمان انجام گرفت و من را در کلیه مراحل پرونده قرار می دادنند.
    وکیل دادنیک گفت:
    با دورد و سلام.. و تشکر از کامنت شما جناب ثابت قدم.. سرمایه دفتر ما جلب اعتماد موکلین می باشد . مخصوصا موکلین ما در خارج از کشور .. امیدوارم در آینده بتوانیم امور حقوقی شما را در ایران انجام دهیم ..
سارا مفتح گفت:
من مقیم سوئیس هستم .. آیا می توانم طلاق یکطرفه در ایران انجام دهم.. بدون حضور من در ایران؟
وکیل دادنیک گفت:
با دورد و سلام.. سرکار خانم مفتح.. شما می توانید اقدام به طلاق یکطرفه خود در ایران را از طریق وکالت به ما در سامانه میخک از طریق سفارت ایران در سوئیس شروع کنید.. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه . از طریق واتس آپ .. جهت مشاوره وقت بگیرید.
زهره جهانبخش گفت:
من مقیم سوئیس هستم.. بعد از کلی مشاوره با موسسه های مختلف. وکیل دادنیک را انتخاب کردم.. وکلای دادنیک خیلی ساده مراحل را توضیح دادنند.. و کار ثبت طلاق من را در کمتر از یکماه انجام دادنند
وکیل دادنیک گفت:
با تشکر از کامنت شما.. سرکار خانم جهانبخش.. سرمایه ما اعتماد و رضایت شماست..

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​