وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

طلاق در انگلیس + مراحل + هزینه در سال 2024

طلاق در انگلیس

طلاق در انگلیس

طلاق در انگلیس برای ایرانیانی که در کشور انگلیس زندگی می کنند و قصد جدایی دارند از موضوعات چالش برانگیز است.در واقع این طلاق به این دلیل پیچیده است که زوجین با دو قانون از دو کشور انگلیس و ایران مواجه می شوند.در ادامه به توضیح مراحل ،هزینه و قانون طلاق در انگلیس ، چگونگی طلاق ایرانی در انگلیس و نحوه انجام کار توسط وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس خواهیم پرداخت.

 

 

آیا طلاق ایرانی و انگلیسی هر دو باید ثبت شود؟

در مورد ثبت طلاق در انگلیس  ، توجه به چند فاکتور مهم است. وضعیت اقامت شما ،ثبت اولیه ازدواج و داشتن اموال یا فرزند مشترک از جمله عواملی است که ممکن هست بر ضرورت یا عدم ضرورت ثبت طلاق در انگلیس اثر بگذارد. گاها تحت شرایطی لزومی به ، جدایی طبق قانون انگلیس نیست و ثبت طلاق ایرانی و اعلام رسمی و قانونی آن کافی است .از آنجا که شرایط هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و نمی توان بصورت کلی یک اقدام را برای همه تجویز کرد ،بهتر است در این مورد با وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس مشاوره کنید.

 

 

در صورتیکه نگران وضعیت اقامت خود بعد از جدایی در انگلیس هستید یا در مورد قوانین طلاق در کشور انگلیس و ایران نیاز به مشاوره دارید با مشاور حقوقی ما در انگلیس تماس بگیرید. 

 

 

 

قوانین طلاق در انگلیس در سال 2024

درصورتی که طبق قانون کشور انگلیس قصد جدایی دارید،باید بدانید که قوانین طلاق برای اتباع خارجی تفاوتی با اتباع بریتانیا ندارد. شرط مهم برای درخواست طلاق این است که ، حداقل یک سال از ازدواج شما گذشته باشد، مگر اینکه بتوانید یکی از موارد زیر را ثابت کنید:

  1. خشونت خانگی: اگر مورد خشونت خانگی همسر خود قرار گرفته اید، ممکن است بتوانید زودتر طلاق بگیرید.
  2. ترک زندگی مشترک: اگر همسرتان برای دو سال یا بیشتر ترک زندگی مشترک کرده باشد، ممکن است بتوانید زودتر طلاق بگیرید.
  3. رفتار غیرمعقول: اگر همسرتان رفتار غیرمعقولی داشته باشد که زندگی مشترک را غیرقابل تحمل کند، ممکن است بتوانید سریعتر طلاق بگیرید.
  4.  خیانت : اگر همسرتان خیانت کرده باشد، ممکن است بتوانید زودتر طلاق بگیرید.
  5.  طلاق توافقی: شما و همسرتان می توانید با توافق یکدیگر از هم جدا شوید و پس از دو سال طلاق بگیرید.

 نکته مهم :توجه داشته باشید که در هر صورت این رای جهت ثبت طلاق ایرانی ، برحسب اینکه توافقی هست یا تنازعی  ، نیاز به ثبت در کنسولگری ایران در لندن یا طرح دادخواست یک طرفه دارد.

 

 

مراحل طلاق در انگلیس

  1.  ارائه دادخواست طلاق: شما باید با تکمیل فرم DS و ارسال آن به دادگاه خانواده، دادخواست طلاق خود را ارائه دهید.
  2.  ارائه پاسخ: همسرتان 21 روز فرصت دارد تا به دادخواست طلاق شما پاسخ دهد.
  3. رای نهایی دادگاه :این رای در 2مرحله صادر می شود که عبارتست از:
  •  decree nisi: اگر همسرتان با طلاق موافقت کند یا حتی اگر در دادگاه حاضر نشود، دادگاه حکم nisi را صادر می کند.این حکم نوعی اجازه نامه برای ثبت  طلاق است.
  •  decree absolut:ششماه و یک روز پس از صدور حکم طلاق nisi،  شما می توانید با ارائه فرم درخواست حکم طلاق مطلق، ثبت طلاق در انگلیس را انجام دهید.

نکات مهم:

1- اگر در مورد طلاق و چگونگی طرح آن در دادگاه سوال دارید، باید با وکیل طلاق مشورت کنید.

2- همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت https://www.gov.uk/divorce/file-for-divorce مراجعه کنید.

 

 

 طلاق در انگلیس

 

هزینه ثبت طلاق در انگلیس:

هزینه طلاق می تواند بسته به پیچیدگی و مراحل پرونده شما متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که برای طلاق انگلیسی بین 500 تا 2000 پوند هزینه بپردازید.در مواردی شما نیاز به ثبت طلاق انگلیسی ندارید، در این موارد انجام طلاق ایرانی در انگلیس بجهت هزینه کمتر ترجیح داده می شود.

 

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق توافقی نیاز به راهنمایی دارید ، برای مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

 

انجام طلاق ایرانی در انگلیس

همانطور که گفتیم ، بعد از تصمیم گیری راجع به طلاق طبق قانون انگلیس ،نوبت به اقدام جهت طلاق ایرانی است.خاتمه ازدواج ایرانی حتما نیاز به طلاق ایرانی دارد.

این طلاق ممکن است طلاق توافقی خارج از کشور باشد.در این صورت شما میتوانیدبا انتخاب 2 راهی که در زیر توضیح می دهیم اقدام به ثبت طلاق کنید:

1-با رای دادگاه انگلیس و انجام طلاق اسلامی در مراکز مورد تایید سفارت ایران در انگلیس بشرط مراجعه حضوری زوجین در کنسولگری، تشریفات اداری طلاق را انجام دهید.این نوع ثبت طلاق 100 روز زمان میبرد.

2-بدون انجام طلاق درانگلیس و بدون نیاز به صیغه شرعی در مرکز اسلامی لندن،ما  میتوانیم طلاق توافقی شما را در ایران به ثبت برسانیم ، بدون آنکه نیاز به حضور شما در جایی باشد. در واقع تنها  با یکبار حضور در کنسولی لندن ،تمامی مراحل توسط وکیل طلاق انجام می شود و النهایه سند طلاق به شما تحویل داده می شود.این روش حدود یک هفته الی 30 روز زمان میبرد.

 

در مورد طلاق یک طرفه و در شرایطی که یکی از زوجها ،بهیچ وجه حاضر به همکاری نیست :

می توان با دلایل و مدارک در دادگاه ایران طلاق را ثبت کرد.در این فرض، تقاضای طلاق اگر از طرف مرد به دادگاه داده شود ،دادگاه ثبت طلاق را مشروط به پرداخت حق و حقوق قانونی زن خواهد کرد.در این صورت وکیل مرد میتواند تقاضای پرداخت یکجا یا اقساط مهریه را از دادگاه بخواهد.همچنین اگر مدرکی مبنی بر پرداخت مهریه یا بخشش مهریه دارد می تواند به دادگاه ارائه کند.

در مورد طلاق های یک طرفه زن ،با توجه به قوانین و مقررات جاری در کشور ایران،بایدمدارکی که وکیل لازم می داند تهیه کنید،سپس با ارائه این دلایل میتوان از دادگاه درخواست صدور رای طلاق نمایید.

در صورتیکه در انگلیس قبلا نسبت به طلاق اقدام شده و مدرک طلاق انگلستان وجود داشته باشد می تواند در کنار شروط 12 گانه سند ازدواج یا دلایل دیگر به دادگاه ارائه گردد.

 

همچنین بخوانید:وکیل مهریه ایرانیان خارج از کشور و نحوه اجرای مهریه

 

 

مدارک مورد نیاز برای طلاق 

  • شناسنامه زن و مرد
  •  سند رسمی ازدواج
  • گذرنامه 
  •  شناسنامه فرزندان

 

 

طلاق بدون نیاز به حضور در ایران

یکی از سوالات رایج این است که آیا برای طلاق در ایران و اجرای صیغه شرعی و طلاق اسلامی حضور ما هم لازم است یا خیر؟در پاسخ باید بگوییم که با توجه به قوانین و مقررات در موضوعاتی همچون طلاق حضور زن و مرد الزامی نیست و اگر طرفین در تنظیم وکالتنامه و توافقات یا موارد ضروری طلاق از قبل صحیح و قانونی اقدام کنند و تمامی موارد در یک چهارچوب قانونی صورت گیرد بهیچ وجه نیازی به حضوردر ایران نخواهند داشت و می توانند طلاق در انگلیس را بدون حضور فیزیکی در ایران انجام بدهند.همچنین اجرای صیغه  طلاق اسلامی می تواند با حضور وکلای دو طرف صورت بگیرد.

 

هزینه طلاق در انگلیس

اگر بخواهید طلاق را طبق سیستم قانونی انگلیس انجام دهید ، بسته به نوع طلاق که توافقی یا تنازعی باشد ، هزینه ای از 593 پوند تا 9 هزار پوند خواهد داشت. همچنین هزینه طلاق ایرانی در انگلیس با توجه به فاکتورهایی از جمله تخصص و سابقه کاری وکیل طلاق ، هزینه دادرسی ،هزینه مشاوره و ثبت در دفتر رسمی طلاق تعیین می شود. ولی در حال حاضر هزینه ثبت طلاق ایرانی حدود 150 الی 350 پوند است.هزینه تنظیم وکالتنامه طلاق در کنسولگری لندن نیز حدود 20 پوند می باشد.

 

 

نتیجه گیری

اقدام به طلاق برای ایرانیان مقیم در انگلیس ، مستلزم در نظر گرفتن قوانین کشور انگلیس و ایران است.همانطور که در بالا گفته شد، در برخی شرایط اقدام به طلاق در انگلیس کافیست و نیاز به اقدام و حضور در کشور ایران نیست. اما در مواردی ، شما بهتر است مراحل طلاق را در ایران با کمک وکیل ایرانیان خارج از کشور به ثبت برسانید. بیان یک قاعده کلی یا بقول معروف ، یک نسخه را برای همه پیچیدن ، در این موضوع صحیح نیست.بنابراین بهتر است با یک وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس مشورت کنید.در این صورت با آگاهی بهتر تصمیم می گیرید که کدام اقدام بنفع شماست .

 

 

 

خدمات طلاق در انگلیس

در صورتیکه تمایل به دریافت خدمات ثبت طلاق توافقی یا طلاق یکطرفه را دارید،خدمات دفتر وکالت ،بشرح ذیل به شما ارایه می گردد

 

1-انجام کلیه مراحل طلاق در انگلیس بدون نیازبه حضور زوجین

2-مشاوره آنلاین توسط وکیل پایه یک دادگستری

3-انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک ،بین وکیل و موکل 

4-تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

5- تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

6- حفظ حقوق موکل

7- عدم نیاز به حضور زوجین در جلسات دادگاه

8- انجام طلاق در سریع ترین زمان ممکن قانون

9-اخذ تاییدیه رسمی 

 

 

مشاوره رایگان تلفنی 982122275911+

مشاوره در واتساپ 989198875224

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ