وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

طلاق توافقی خارج از کشور{شرایط +مدارک لازم در آپدیت 2024}

         

طلاق توافقی خارج از کشور

 

طلاق توافقی خارج از کشور

طلاق توافقی خارج از کشور، توافق زن و شوهر بر پایان زندگی مشترک در خارج از ایران است .این توافق  در قالب یک صورتجلسه قانونی در خارج از کشور تنظیم و سپس بعد از انجام مراحل قانونی طبق قانون ایران به ثبت می رسد.در حال حاضر اشخاصی که در خارج از کشور به سر می برند ، میتوانندطلاق را بدون حضور در ایران ،انجام داده و به ثبت قانونی برسانند.اما چطور طلاق توافقی شروع می شود و چه مراحل و شرایطی را تا ثبت نهایی طلاق باید طی کنیم؟چه مدارکی لازم است؟ در این مقاله پاسخ تمام این سوالات را طبق آپدیت جدید سال 2024 خواهید خواند.may 2024

 

  نحوه طلاق توافقی خارج از کشور 

 نحوه طلاق توافقی هنگامی که زوج ها یا یکی از آنها ،در ایران نیستند با اندکی تفاوت انجام می شود.در این پروسه،نیازی به حضور اجباری آنها در جلسات مشاوره دادگاه نیست و وکیل از طرف آنها مراحل را تا ثبت طلاق طی می کند.در ادامه نحوه انجام طلاق را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

 

توافقات طلاق

در اولین گام برای شروع طلاق توافقی ، زن و مرد باید در مورد مسائلی مثل مهریه ،نفقه و حضانت فرزندان به توافقات لازم برسند.اینکه مهریه پرداخت شود یا بخشیده خواهد شد یا اینکه بچه ها را کدامیک نگهداری خواهد کرد.در نظر گرفتن قوانین کشور ایران و کشور محل اقامت برای انجام طلاق ،ضروری هست.

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق توافقی نیاز به راهنمایی دارید ،آنلاین مشاوره رایگان بگیرید.

 

انتخاب وکیل طلاق توافقی خارج از کشور

آنچه برای اشخاصی که در خارج از ایران هستند مهم و با اهمیت است انتخاب یک وکیل طلاق ایرانیان  است که با تجربه وتسلط کافی بتواند قبل از شروع کار جوانب قانونی را در نظر گرفته و با توجه به قوانین ایران و کشور محل اقامت شما ، صورتجلسه توافقات طلاق را به نحو قانونی تنظیم نماید تا ثبت طلاق به درستی انجام شود.حساسیت و دقت در این مورد ، شما را از اشتباهات جبران ناپذیر حفظ می کند و به سرعت انجام پروسه طلاق نیز ، کمک می کند.

 

نحوه وکالت به وکیل خارج از کشور

برای ایرانیانی که در خارج از ایران اقامت دارند و تمایل دارند طلاق توافقی بدون حضور در ایران توسط وکیل ایرانی انجام شود، یکی از سوالات رایج، نحوه وکالت به وکیل است .باید بدانید که دو سامانه رسمی دولتی، در حال حاضر برای وکالت به وکیل وجود دارد :

1-  سامانه ثنا قوه قضاییه که با امکان ثبت نام آنلاین ایرانیان جهت وکالت به وکیل فراهم شده است.

2-  سامانه میخک مربوط به کنسولگری های ایران در سراسر دنیا 

 

  • نکته مهم :البته برای انجام صفر تا صد طلاق توافقی خارج از کشور توسط وکیل، با توجه به بخشنامه اردیبهشت 1403  ،انتخاب گزینه دوم توصیه می شود.

 

طلاق توافقی خارج از کشور

 

مدارک لازم طلاق توافقی 

  • شناسنامه های هر دو طرف 
  • سند ازدواج یا رونوشت برابر اصل سند ازدواج
  • تصویر شناسنامه های فرزندان 

 

ثبت طلاق توافقی خارج از کشور

بعد از وکالت به وکیل جهت ثبت طلاق ،پروسه طبق صورتجلسه توافقات در دادگاه شروع شده و پس از تایید دادگاه ، در دفترخانه رسمی طلاق ثبت می شود.با ثبت طلاق به شما یک سند رسمی طلاق داده خواهد شد.سند طلاق پس از ترجمه و اخذ تاییدیه دولتی ، قابل ارائه به کشور محل اقامت خواهد بود.در مورد اینکه آیا این سند در کشور خارجی به رسمیت شناخته خواهد شد یا خیر با ما تماس بگیرید.

 

حق طلاق :

اگر شما دارای وکالت طلاق یا همان حق طلاق هستید و این حق طی یک وکالتنامه رسمی در دفتر اسناد رسمی یا وکالتنامه تنظیم شده در کنسولگری به شما داده شده می توانید، مراحل طلاق  را بدون حضور در ایران یا حتی بدون نیاز به همسرتان با طی مراحل بالا انجام بدید.ضمنا اگر قصد تنظیم این وکالت را دارید با دفتر تماس بگیرید تا متن توسط وکیل طلاق توافقی تهیه و در اختیار شما قرار بگیرد

 

 جدول مراحل طلاق توافقی خارج از کشور                      

1-توافقات طلاق توافقی
2-انتخاب وکیل ثبت طلاق 
3-تنظیم وکالتنامه میخک 
4-مدارک مورد نیاز طلاق و ارائه به دادگاه 
5-ثبت قانونی طلاق

          

 

مدت زمان و هزینه طلاق توافقی خارج از کشور

در حال حاضر پروسه طلاق توافقی خارج از کشور در کوتاه ترین زمان ممکن بصورت فوق العاده صورت می گیرد.مدت زمان تقریبی حدود یک هفته تا 10 روز است. همچنین هزینه طلاق توافقی که شامل هزینه دادخواست ، مشاوره و داوری و هزینه تاییدیه آزمایش عدم بارداری و ثبت در دفتر خانه است حدود 150 الی 200 دلار می باشد.

 

 

 سخن پایانی

انجام طلاق توافقی خارج از کشور با اطلاع کامل از نحوه تنظیم توافقنامه و وکالت به وکیل متخصص این حوزه و تکمیل مدارک لازم ، میتواند بدون استرس و آسان صورت بگیرد. ولی باید توجه داشت که طلاق توافقی بدون حضور در ایران مستلزم رعایت نکات  حساس قانونی است.در نتیجه اگر بدون رعایت نکات گفته شده ،صورت بگیرد ممکن است شما را دچار مشکلات و تعهدات قانونی کند.

 

 

مشاوره رایگان تلفنی 982122275911+

مشاوره در واتساپ 989198875224

 

 

پرسش و پاسخ :


آیا حضور ما در ایران برای انجام پروسه نیاز هست؟

خیر تمام پروسه بدون حضور شما انجام خواهد شد و بهیچ وجه به حضور شما نیازی نیست.


آیا انجام طلاق در ایران  حق و حقوق مالی زندگی مشترک ما در خارج از کشور را از بین خواهد برد ،چون اقدامی برای طلاق خارجی انجام ندادیم ؟

باید بدانید که این مساله را باید با وکیل تان مطرح کنید وکیل باید قوانین کشور محل اقامت را هم درنظر بگیرد.


در حال حاضر با ویزای پیوست در کشور دیگری اقامت دارم آیا طلاق ایرانی باعث از بین رفتن اجازه اقامت من می شود؟

باید با در نظر گرفتن مدت زمان اقامت ،قابلیت تبدیل ویزا و ..........پاسخ داد.


آیا اصل مدارک برای طلاق توافقی لازم است ؟

بله برای انجام طلاق توافقی و ثبت رسمی الزامی است .


کار با سامانه میخک را بلد نیستم چطور میتونم وکالت بدم ؟

خوشبختانه دفتر ما پروسه سامانه میخک را برای شما انجام خواهد داد .نگران نباشید.


کارت ملی من قدیمی هست  در پروسه کار مشکلی ایجاد نمی کند ؟

خیر . مشکلی ایجاد نمی شود. 


دفتر شما کجاست ؟

دفتر وکالت بین المللی وکیل دادنیک در تهران ،استانبول و ایالت کالیفرنیا امریکا مستقر می باشد.این دفتربا 20 سال سابقه خدمات حضوری و آنلاین را برای ایرانیان سراسر دنیا فراهم کرده است 

 


 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ