وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه |طبق قوانین سال 2024

طلاق در ترکیه 

وکیل طلاق ایرانیان مقیم در ترکیه  

برای درخواست طلاق در ترکیه، باید یک وکیل آشنا به قوانین خانواده در ترکیه و ایران را استخدام کنید. وکیل طلاق ایرانیان مقیم در ترکیه به شما کمک می کند تا مدارک لازم را جمع آوری کنید و مدارک را به دادگاه تحویل دهید.از طرف دیگر ،ایرانیان ساکن ترکیه ، باید طلاق را طبق قانون کشور ایران نیز ثبت نمایند ،در این مقاله به بررسی نحوه طلاق توسط وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه بدون حضور زوجین در ایران وبررسی طلاق ایرانی و قانون طلاق در ترکیه و هزینه طلاق در ترکیه می پردازیم.

 

 

شرایط طلاق در کشور ترکیه چگونه است؟

اگر شما یک شهروند ایرانی هستید ، که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اید و هر دو در ترکیه زندگی می کنید، می توانید در سیستم دادگاه ترکیه درخواست طلاق دهید.همچنین در حال حاضر ، زوجین ایرانی که در ترکیه اقامت دارند می توانند از دادگاه ترکی تقاضای طلاق کنند. روند طلاق در ترکیه مشابه روند بسیاری از کشورهای دیگر است.

دلایل طلاق در ترکیه با دلایل طلاق در ایران متفاوت است. در ترکیه، اگر زندگی مشترک شما بهر دلیلی از هم پاشیده باشد، می توانید طلاق بگیرید. برخی از عواملی که دادگاه هنگام بررسی دادخواست طلاق ، در نظر می گیرد عبارتند از:

1-  آیا شما و همسرتان حداقل یک سال جدا از هم زندگی کرده اید.

2- آیا نتوانسته اید اختلافات خود را حل کنید.

3-  آیا خطر خشونت یا سوء استفاده در ازدواج وجود دارد.
 

اگر بتوانید در ترکیه طلاق بگیرید، دادگاه در مورد تقسیم دارایی، نفقه و حضانت فرزند تصمیم می گیرد. همچنین دادگاه در مورد پرداخت مهریه ، نیز تصمیم می گیرد.

اگر یک شهروند ایرانی هستید که در حال بررسی طلاق در ترکیه هستید، مهم است که با وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه صحبت کنید .این مشاوره ، می تواند به شما کمک کند تا گزینه های پیش رو را بررسی کنید و روند قانونی را بطور صحیح ، طی نمایید.

 

نکات مهم دیگر :

  • اگر فرزند دارید، دادگاه باید در مورد حضانت تصمیم بگیرد. حضانت می تواند یک فرآیند پیچیده و حساس باشد، بنابراین دریافت مشاوره حقوقی مهم است.
  • اگر توانایی پرداخت وکیل را ندارید، ممکن است بتوانید از دولت کمک حقوقی دریافت کنید.
  • روند طلاق می تواند استرس زا و زمان بر باشد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید ، وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه ، می تواند در این فرآیند به شما کمک کنند.

 

 

شرایط ایرانیان برای درخواست طلاق در ترکیه

اگر زوج ایرانی هستید، نکات دیگری را برای طلاق گرفتن در ترکیه در نظر داشته باشید:

1- شما باید ترجمه رسمی سند ازدواج خود را به دادگاه ارائه دهید.
2- شما باید هزینه دادرسی را بپردازید.
3- ممکن است لازم باشد دلایل خود را برای جدایی
 به دادگاه ارائه دهید.

 

 

 

قانون طلاق در ترکیه و ایران 

  • در ایران مرد می تواند ، زن خود را هر وقت که بخواهد ، طلاق دهد .، در حالی که زن تنها در صورتی می تواند از شوهر خود طلاق بگیرد که با دلایل و مدارک ، عسر و حرج خود را در زندگی ثابت نماید.ولی در ترکیه هر دو زوج حق طلاق دارند و دادگاه بر اساس شرایط خاص پرونده در مورد شرایط طلاق تصمیم گیری می کند.
  • مهریه در ایران مبلغی است که در زمان عقد از طرف شوهر به زن پرداخت می شود. در ترکیه، مهریه همیشه پرداخت نمی شود و دادگاه ممکن است تصمیم بگیرد که به جای مهریه  برای  زوجه یک پرداخت نقدی یکجا یا مستمری نفقه ماهانه تعیین کند.
  • در ایران معمولاً فرزندان بعد از سن 7 سال تحت حضانت پدر قرار می‌گیرند، در حالی که در ترکیه دادگاه بر اساس مصلحت فرزندان در مورد ترتیب حضانت تصمیم می‌گیرد.


ذکر این نکته ضروری است که این موارد تنها بخشی از تفاوت های قانون طلاق ایران و ترکیه است. قوانین خاصی که در مورد شما اعمال می شود به شرایط خاص ازدواج و طلاق شما بستگی دارد. بهتر است با یک وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه صحبت کنید که به شما کمک کند تا حقوق و انتخابات قانونی خود را بدانید.

 

 

 

طلاق در ترکیه یا طلاق ایرانی ؟

سوالی که اغلب ایرانیان از وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه می پرسند این است که با وجود ازدواج ایرانی ، تقاضای طلاق در کشور ترکیه باید مطرح شود یا در کشور ایران ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند ، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم  کشور ترکیه هستند و در دادگاه کشور ترکیه طلاق می گیرند. در این صورت از نظر کشور ترکیه ، طلاق آنها قطعی و ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی ندارند. ولی این زوجین ، هنوز از نظر قانون ایران زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.

لذا جهت بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق در ایران اقدام نمایند .همچنین توجه کنید که انجام طلاق طبق قوانین ترکیه برای ایرانیان پیچیدگی های خاص خود را دارد و در اغلب موارد براحتی در دادگاه های ترکیه ، حکم صادر نمی شود.البته تحت شرایطی انجام طلاق ، طبق قانون ترکیه بهتر است که انجام شود.

 

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق نیاز به راهنمایی دارید ، برای  مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

 

چطور می توانیم در ترکیه ، طلاق ایرانی بگیریم؟

ثبت طلاق ایرانی برای افرادی که تابعیت ایرانی دارند و طبق قانون ایران ازدواج کرده اند ، الزامی است.این طلاق توسط وکیل طلاق ایرانیان در ترکیه ،بدون نیاز به حضور زن و مرد در ایران ثبت می شود.البته شرایط ثبت طلاق با توجه به نوع طلاق متفاوت است که در زیر راجع به آن توضیح خواهیم داد:

1- طلاق توافقی: این رایج‌ترین روش طلاق زوج‌های ایرانی در ترکیه است. هر دو زوج باید با طلاق موافقت کنند و سندی به نام «توافقنامه طلاق» را امضا کنند. اجازه طلاق باید در دادگاه صادر شود . سپس در محضر رسمی ، ثبت قانونی می شود.


2- طلاق یک طرفه: اگر زوجین نتوانند با طلاق موافقت کنند، می‌توانند از طریق یک وکیل طلاق ایرانیان مقیم در ترکیه ، تقاضای طلاق یک طرفه کنند. این فرآیند پیچیده‌تر است و ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. دادگاه هنگام تصمیم گیری در مورد صدور طلاق، عوامل مختلفی را در نظر می گیرد، از جمله طول مدت ازدواج، دلایل طلاق، و حضانت فرزندان و .... سپس حکم طلاق را صادر می کند.

 

3-طلاق با وکالتنامه بلاعزل طلاق:این طلاق که در اصطلاح حق طلاقی است که زن از شوهر گرفته که هر زمان بخواهد بدون حضور شوهر ، تقاضای طلاق کند در دادگاه های ایران پذیرفته است.اگر متن وکالتنامه بلاعزل طلاق کامل باشد ،وکیل بدون نیاز به حضور زن و مرد در مدت زمان کوتاه طلاق را ثبت می نماید.

اگر مایل هستید در مورد این حق اطلاعات بیشتری  بدست آورید  بهتر است مقاله حق طلاق را بخوانید.

 

 

وکیل طلاق توافقی ایرانیان مقیم ترکیه :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل طلاق ایرانیان مقیم ترکیه، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور ترکیه طلاق گرفته اید و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارید ، ثبت طلاق حدود 100 روز طول میکشد . درنتیجه بهتر است از طریق وکیل در ایران همان پروسه طلاق توافقی را بدون حضور در دادگاه ایران، طی نمایید.

 

 

 

هزینه و مدت زمان طلاق در ترکیه و ایران 

هزینه طلاق در ترکیه ، بسته به نوع طلاق متفاوت است. در حال حاضر هزینه طلاق در ترکیه بالای 20 هزار لیر است. طلاق توافقی معمولاً هزینه کمتری نسبت به طلاق یک طرفه دارد.مدت زمان طلاق در ترکیه نیز بسته به دادخواستی که میدهید متفاوت است. طلاق توافقی می تواند در چند ماه قطعی شود، در حالی که طلاق یک طرفه ، ممکن است بالای یک سال طول بکشد.

هزینه وکیل در ایران در مقایسه با ترکیه ،بسیار ارزانتر است. در حال حاضر جهت انجام طلاق توافقی شما حدود 8 الی  10میلیون تومان می پردازید و در مدت بسیار کوتاهی انجام می شود.البته طلاق یک طرفه حدود 4 الی 8 ماه طول می کشد .

 

 

وکیل طلاق ایرانی در ترکیه:

هر چند پروسه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور با داخل کشور فرق چندانی ندارد، ولی انتخاب وکیل طلاق ایرانیان مقیم در ترکیه با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق و تسلط او نسبت به امور قانونی در ترکیه بسیار بااهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته وتوافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .دانش وکیل با قانون طلاق در ترکیه و ایران و همچنین نحوه تقاضای طلاق توافقی و یک طرفه کمک میکند تا پروسه طلاق بطور صحیح و قانونی انجام شود.

 

 

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

دفتر وکالت وکیل دادنیک با قریب به 20 سال تجربه و تخصص در زمینه امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور می تواند نسبت به ثبت طلاق شما در ایران بدون نیاز به حضور شما و انجام آن در سریعترین زمان ممکن قانونی اقدام نماید.

ضمنا در صورت تمایل به مراجعه حضوری می توانید با وکیل طلاق ایرانیان مقیم در ترکیه، شهر استانبول ، ملاقات داشته باشید.

 


  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری

  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 

  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم

  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل

  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

      ترکیه استانبول     905313718430

 

 

 

 

بیشتر بدانید و بخوانید:

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

سامانه میخک چیست؟

 

                                                                                                                                                                                                      

۵
از ۵
۹۶۳ مشارکت کننده
ش .برازنده گفت:
با سپاس از زحمات شما

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ