وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

5 مرحله مهم طلاق در امریکا برای ایرانیان مقیم در امریکا

طلاق در امریکا

 

طلاق در امریکا 

 طلاق در امریکا ، مستلزم طی کردن تشریفات قانونی خاص جدایی زوجین در کشور امریکاست. ایرانیان مقیم در امریکا که قصد جدایی دارند ، غیر از انجام طلاق در امریکا باید طلاق را طبق قانون ایران هم به ثبت برسانند. ولی نحوه انجام طلاق در امریکا و پروسه های متفاوتی که باید توسط زن و شوهر در هر دو کشور انجام شود ،غالبا گیج کننده و مبهم بنظر می رسد.در این مقاله می کوشیم به قانون طلاق در امریکا و ایران به زبان ساده بپردازیم و مراحل طلاق در امریکا و طلاق ایرانی در امریکا را توضیح دهیم.

 

 

 

طلاق در امریکا 

برای تقاضای طلاق در امریکا که ممکن است یک طرفه یا توافقی باشد پروسه متفاوتی را طی خواهید کرد. بعنوان مثال اگر هر دو هنوز راجع به تقسیم مال به توافق نرسیدید یا موضوع حضانت فرزندان را دارید، درخواست شما ممکن است با پیچیدگی  بیشتری مواجه شود. طول پروسه بسته به قوانین ایالتی و نوع طلاق در امریکا متفاوت است.در طلاق ایرانیان مقیم در امریکا هم تقریبا روند مشابهی را طی می کنید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 مراحل طلاق در امریکا

  • مرحله  اول: فایل کردن تقاضای طلاق 
  • مرحله  دوم: فایل کردن مدارک
  • مرحله  سوم: تعیین جلسات مذاکره راجع به تقسیم اموال و حضانت 
  • مرحله  چهارم:رفتن به دادگاه در صورت لزوم 
  • مرحله  پنجم: رای دادگاه 

 

سریعترین طلاق در امریکا طلاق توافقی یا uncontested divorce است که نیاز به طی کردن پروسه های طولانی که در بالا گفتیم را ندارد.این نوع طلاق در امریکا نیز که با پر کردن یک فرم توافقنامه انجام می شود ، علاوه بر مدت زمان کوتاه و عدم نیاز به دادگاه، هزینه کمی هم دارد.

 

 

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق در امریکا و ایران نیاز به راهنمایی دارید یا نگران مشکلات اقامتی در امریکا بعد از طلاق هستید  ،کلیک کنید مشاوره رایگان انگلیسی و فارسی

 

 

 

طلاق ایرانی در امریکا 

 ایرانیان مقیم درامریکا، که طلاق امریکایی را انجام داده اند ،ناچارند ثبت طلاق را طبق قانون کشور ایران هم به ثبت برسانند.چرا که کشور ایران (قانون حمایت خانواده مصوب 1391)ایرانیان را از نظر اموری مثل ازدواج یا طلاق تابع قوانین و مقررات کشور ایران می داند ،لذا هر گونه ثبت طلاق را خارج از چهارچوب  و مقررات خود،فاقد اعتبار شناخته است.

 

 

 

چرا باید طلاق ایرانی را ثبت کنیم؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم تا زمانی که طلاق در امریکا ، طبق مقررات کشور ایران ثبت نشود ، در آنجا به رسمیت شناخته نمی شود.در نتیجه زن و مردی که در امریکا  "طلاق گرفته" شناخته می شوند در ایران همچنان متاهل هستند. این وضعیت مشکلات بسیاری را برای این دسته از زوجها ایجاد می کند.مشکلاتی همچون ورود و خروج به کشور ،تمدید پاسپورت یا ممنوع الخروجی ،یا حتی ارث بری از  اموال یکدیگر در صورت فوت و .....

 

 

 

 

نحوه ثبت طلاق در امریکا

طلاق ایرانی در آمریکا ممکن هست یک طرفه یا توافقی باشد. در هر حال ثبت طلاق ایرانی برای ایرانیان مقیم امریکا  به 2 روش انجام می شود.

  • روش اول طلاق حضوری در امریکا : با تکمیل مدارکی همچون رای دادگاه ایالتی و انجام صیغه شرعی در مراکز اسلامی و.....فرایند ثبت طلاق را از دفتر حافظ منافع در واشنگتن درخواست می کنید.
  • روش دوم طلاق آنلاین در امریکا : بدون نیاز به طی چندین مرحله زمانبر ،توسط وکیل ایرانیان مقیم آمریکا ،طلاق را اینترنتی ثبت قانونی ایران می کنید. در ادامه به توضیح کامل این پروسه آنلاین و غیرحضوری می پردازیم.

 نکته مهم : توجه داشته باشید که در روش اول تقاضای هر دو طرف جهت ثبت طلاق در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن ضروری است. طبق تجربه ما انجام صیغه طلاق شرعی در مرکز اسلامی و طی کردن تشریفات ثبت طلاق از طریق این دفتر غالبا دردسر ساز و وقت گیر است.

 

 

     

اگر در رابطه با سامانه میخک یا امور دفترحافظ منافع در واشنگتن مشکل دارید ، یا حتی در زمینه اقامت بعد از طلاق یا رفع ممنوع الخروجی نیاز به کمک دارید ،با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

 

 

مزیت ثبت طلاق  در امریکا

انجام طلاق در امریکا به صورت غیر حضوری و آنلاین در حال حاضر ، یکی از بهترین خدماتی است که ایرانیان مقیم امریکا از آن استفاده می کنند. به این معنا که آنان برای طی کردن مراحل قانونی و اداری طلاق ،نیاز به حضور فیزیکی در ایران یا حتی کنسولگری نیز ندارند، بلکه می توانند این مراحل ، دور از ایران و حتی از پشت میز کار خود  ، طی نمایند. مزیت این نوع طلاق  این است که شما می توانید تمام مراحل مثل وکالت دادن به وکیل وتکمیل و ارسال وکالتنامه و حتی پیگیری پرونده را آنلاین پیگیری کنید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

 

 

 

مراحل طلاق ایرانی در آمریکا

  • مشاوره طلاق در آمریکا با وکیل ایرانی 
  • تنظیم وکالتنامه آنلاین
  • طرح دادخواست طلاق توسط وکیل 
  • صدور رای طلاق از دادگاه ایران 
  • ثبت طلاق در ایران 

 

 

 

مدارک لازم طلاق

1- شناسنامه خانم و آقا

2- کارت ملی 

3- سند یا رونوشت ازدواج

4- شناسنامه فرزندان

5- آزمایش عدم بارداری خانم

 

 

 

 

 

 

 

وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم امریکا

وکیل طلاق وکیل پایه یک دادگستری دارای تخصص و سابقه کافی در امور ایرانیان مقیم امریکا می باشد. آشنایی  و تسلط درباره قوانین کشور امریکا و کشور ایران از ضروریات انجام کار می باشد.بنابراین مهم هست که مطمئن شوید او دانش و مهارت لازم را در انجام طلاق داشته باشد. وکیل طلاق ایرانیان امریکا معمولا پس از جلسات مشاوره آنلاین و بیان چگونگی انجام کار ، مدت زمان و هزینه شما را برای تنظیم وکالتنامه راهنمایی خواهد کرد.بعد از طی این مرحله ، شما می توانید با خیالی آسوده به کارهای خود برسید و منتظر باشید تا  وکیلتان خبر ثبت طلاق در امریکا را به شما بدهد.

 

 

 

هزینه طلاق در امریکا 

هزینه ثبت طلاق در آمریکا بسته به نوع تقاضا متفاوت است.اگر دادخواست توافقی باشد با توجه به پروسه غیر تنازعی طلاق توافقی ،  شما هزینه پایینی برای حق الوکاله وکیل و سایر هزینه ها ی دادگاه و ثبت پرداخت خواهید کرد ،ولی در تقاضاهای یک طرفه طلاق که نیاز به  جمع آوری دلایل و مدارک  هست و رسیدگی در دادگاه چند مرحله ای است، نیاز به صرف بودجه بیشتری است. در حال حاضر هزینه طلاق در کشور امریکا حدود 7000 دلار می باشد. اما چنانچه تصمیم به ثبت طلاق ایرانی در امریکا گرفته اید خوشبختانه هزینه بسیار کمتری در انتظار شماست.  در حال حاضر هزینه طلاق ایرانی طبق جدول زیر حدود 200 الی 300  دلار است.

 

 

 

جدول هزینه طلاق

هزینه وکالتنامه طلاق 

20 دلار +35 دلار

هزینه حق الوکاله وکیل 150-300دلار
هزینه ثبت طلاق 60 الی 100 دلار

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن پایانی 

 ایرانیان مقیم درامریکا به دلیل تابعیت دوگانه و یا داشتن اموال مشترک در امریکا ناگزیر به رعایت قوانین خاص در امریکا و ایران هستند . یکی از این قوانین خاص همانطور که در بالا به تفصیل راجع به آن صحبت کردیم مسئله طلاق و قوانین مربوط به آن است. اشخاصی که با تابعیت ایرانی - امریکایی و یا گرین کارت در امریکا ساکن هستند باید توجه داشته باشند که ممکن است ناگزیر به طلاق طبق قانون هر دو کشور گردند .البته در این خصوص استثنائاتی نیز داریم که بهتر است بر حسب شرایط هر شخص توسط وکیل طلاق ایرانیان مقیم در امریکا مورد بررسی قرار گیرد و در این خصوص بر حسب موضوع تصمیم گرفته شود که مراحل طلاق در امریکا و ثبت طلاق ایرانی چگونه پیگیری شود.گاها مشاوره های حقوقی اشتباه باعث خسارات غیر قابل جبران می شود.لذا توصیه می کنیم از سپردن کار به وکیل غیر متخصص و ناآگاه به قوانین طلاق امریکا جدا خودداری نمایید.

 

 

خدمات طلاق وکیل دادنیک

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در آمریکا را دارید دفتر بین المللی وکیل دادنیک با قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.


  • انجام طلاق آنلاین توسط وکلای پایه یک دادگستری

  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک 

  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم

  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

  • حفظ منافع موکلین 

  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

 مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ