وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور

 طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

آرا برنده

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

 

در این صفحه به بررسی طلاق توافقی ایرانیان در سراسر جهان بدون نیاز به حضور در ایران و چگونگی انجام آن از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران  و وکیل ایرانیان مقیم خارج  از کشور می پردازیم .

 

1-طلاق توافقی خارج از کشور

2-توافقنامه طلاق خارج از کشور

3-چرا ثبت طلاق خارج از کشور ضروری است؟

4-نحوه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور 

5-وکالتنامه طلاق میخکی 

6-وکالتنامه طلاق ثنا 

7-وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور 

 

طلاق توافقی خارج از کشور

زمانی که زن و شوهر  قصد دارند با سازش از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج  از قبیل مهریه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، حضانت فرزندان و نفقه فرزند و سایر امور  به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند.در مورد ایرانیان مقیم خارج از کشور هم مساله متفاوت نیست و توافقات توسط وکیل ایرانیان خارج از کشور از هر دو طرف اخد می شود.

 

تفاهم نامه طلاق خارج از کشور

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل تنظیم و زن و شوهر امضا می کنند.این توافقنامه در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق این توافقنامه رای صادر می شود.لازم به ذکر است که این توافقات برای هر دو طرف لازم الاجرا می شود.

 

چرا ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج ضروری هست ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند ، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم  کشور آلمان  هستند و در دادگاه آلمان طلاق می گیرند. در این صورت از نظر کشور آلمان ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی ندارند ولی در کشور  ایران این طلاق توافقی معتبر نیست و این دو ، هنوز زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.لذا جهت بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق  توافقی در ایران اقدام نمایند .

 

نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید یک وکیل دادگستری با تخصص در امورطلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور ، انتخاب کنند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید. در این صورت شما نیازی به انجام صیغه شرعی طلاق نخواهید داشت و کل پروسه در ایران در مدت زمان کوتاه و بدون نیاز به حضور شما انجام و سند طلاق صادر می شود.

 

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

  • اصل یا رونوشت سند ازدواج
  • اصل شناسنامه ها و کارت ملی 

در صورتیکه به اصل سند ازدواج دسترسی ندارید :

اگر در ایران ازدواج کرده اید رونوشت سند ازدواج از دفترخانه محل عقد قابل دریافت است.

اگر در سفارتخانه ازدواج کرده اید رونوشت از اداره ثبت احوال خارج از کشور قابل دریافت است.

 

وکالتنامه طلاق میخکی 

برحسب رویه ای که در حال حاضر در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کندو یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند بهتر است برای اعطای وکالت ، متن کامل را از وکیل خود اخذ نمایید.

۲-پس از ثبت و بارگزاری وکالتنامه در سامانه میخک و اخذ نوبت ، یکبار مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری خواهید داشت .

در صورت بروز هر گونه مشکل در بارگزاری و کار با سامانه میخک با کارشناس دفتر تماس بگیرید.

 

وکالتنامه طلاق ثنا 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی) صورت می گیرد.

اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید حتی اگر مقیم خارج از کشور هستید، براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی وکالت برای انجام طلاق توافقی به وکیل خود خواهید داد.

امکان ثبت نام در این سامانه برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت هر گونه مشکل در ثبت نام با ما تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم.

 

وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور 

هر چند پروسه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور با داخل کشور فرقی  زیادی ندارد، ولی انتخاب یک وکیل خانواده با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق توافقی و شناخت او نسبت به امور قانونی حیطه ایرانیان خارج از کشور و قوانین هر دو کشور بسیار بااهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته  و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید . دفتر وکالت وکیل دادنیک با قریب به دو دهه سابقه در حیطه امور حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور ،تمامی مراحل طلاق را بدون حضور زوجین انجام و به ثبت می رساند تا ثبت طلاق ایرانی در چهارچوب قانونی صورت پذیرد. جهت هر گونه اطلاعات در رابطه با ثبت طلاق ایرانیان خارج از کشور با ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید و بخوانید:

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

سامانه میخک چیست؟

وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

 

 

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​