وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

طلاق توافقی در آمریکا (UNCONTESTED DIVORCE)

وکیل طلاق توافقی ایرانیان مقیم امریکا

 

طلاق توافقی در آمریکا (Uncontested Divorce)

طلاق توافقی در آمریکا یا uncontested divorce در واقع نوعی از طلاق است که با تنظیم فرم توافقنامه بین زوج ها انجام می شود. انجام طلاق توافقی طبق قانون آمریکا و ایران برای ایرانیان الزامی است.در این صفحه به بررسی  نحوه انجام طلاق توافقی طبق قانون آمریکا و ایران برای ایرانیان مقیم در آمریکا و چگونگی انجام آن توسط وکیل طلاق توافقی می پردازیم.

 

طلاق توافقی چیست ؟

طلاق توافقی در آمریکا و ایران تقریبا مشابه است ،در واقع زمانی که زن و شوهر  قصد دارند با سازش از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند، این طلاق که بر پایه توافقات زن و شوهر صورت می گیرد" طلاق توافقی" یا "uncontested divorce"نامیده می شود . این طلاق توافقی امریکا شامل تقسیم اموال هم می شود و در قانون ایران اموری مثل مهریه را در برمیگیرد.

 

توافقنامه طلاق چیست ؟

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق توافقی در آمریکا ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل طلاق توافقی در آمریکا تنظیم و نهایی می شود.

 

نحوه طلاق توافقی در آمریکا

  نحوه طلاق توافقی در امریکا در هر ایالتی قوانین و مقررات خاص خود را دارد،به این علت بهتر هست قبل از هر گونه اقدام نسبت به مقررات آن ایالت ،با وکیل خود مشورت کنید. بعنوان مثال برای گرفتن طلاق توافقی در کالیفرنیا، باید تمام شرایط زیر را داشته باشید:

1-یکی از زوجین باید از شش ماه قبل در ایالت کالیفرنیا و از سه ماه قبل در منطقه ای (county) که پرونده طلاق در آن ثبت شده است زندگی کند.

  • کد قانونی مورد نیاز شما   "" Cal. Fam § 2320 (2021)

2-هر دو همسر باید موافق طلاق توافقی در آمریکا و در دسترس باشند تا تمام مدارک لازم را امضا کنند.

3-هر دو نفر باید در مورد حل و فصل همه مسائل از جمله تقسیم دارایی، پرداخت نفقه همسر(Alimony)، نفقه فرزند و حضانت وملاقات فرزند توافق کنند. شما باید در تمام این زمینه ها یک توافقنامه کتبی بنویسید که راجع به امور مالی و غیر مالی مشترک ،تعیین تکلیف کنید.

نکات مهم :

  • به خاطر داشته باشید که توافق شما در مورد فرزند مشترکتان، باید مطابق با دستورالعمل های قانون حمایت از کودک ایالت کالیفرنیا باشد.
  • حکم دادگاه راجع به طلاق توافقی در امریکا ، در واقع یک قرارداد کتبی بین شما و همسرتان است و برای هر دوی شما لازم الاتباع است، پس مطمئن شوید که مفاد قرارداد را متوجه شده اید. پس از تکمیل توافقنامه، باید آن را محضری(  (notarizedکنید.
  • اگر برای رسیدن به توافق و تنظیم توافقنامه  مشکل دارید، می توانید از یک داور قانونی کمک بگیرید. همچنین اگر تصمیم به مشورت یا وکالت وکیل طلاق در آمریکا را دارید ، وکیل مقیم کالیفرنیا ، می تواند در مورد نوشتن توافقنامه به شما مشاوره دهد و مطمئن شود که مدارک را به درستی تکمیل و آماده کرده اید.
  • قبل از ثبت دادخواست طلاق توسط شما و یا همسر شما باید زمان لازم را جهت اثبات رزیدنسی (residency) خود در ایالت محل ثبت را سپری کرده باشید.  " sure that you satisfy the residency requirements be"

 

نحوه طلاق ایرانی در امریکا

 اگر شما تابعیت ایرانی دارید و قصد انجام طلاق توافقی در کشور آمریکا را دارید باید بر اساس قوانین هر دوکشور مراحل طلاق خود را ثبت نمایید. برای ثبت طلاق خود در ایران شما نیاز به یک وکیل طلاق توافقی دارید تا ثبت طلاق  شما را بدون نیاز به حضور شما و یا همسر شما انجام دهند. شما به راحتی می توانید با شرایط زیر از امریکا به وکیل مورد اعتماد خود وکالت لازم جهت انجام امور خود از جمله انجام طلاق را بدهید.

  1.  زوجین ازدواج را در ایران یا سفارت ثبت کرده باشند.
  2. زوجین راجع به مهریه و امور مالی طلاق ایرانی توافق داشته باشند.
  3. یکی از زوجین در آمریکا باشد.
  4.  انجام وکالتنامه سفارت
  5. تنظیم توافقنامه توسط وکیل 
  6. ارائه به دادگاه 
  7. ثبت رسمی طلاق

 

نحوه وکالت طلاق توافقی درآمریکا 

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند ، باید به یک وکیل دادگستری با تخصص در امور طلاق در امریکا ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.لازم به ذکر است که حتی اگر آمریکا طلاق گرفته اند وقصد طلاق ایرانی را دارید ، بهتر است از طریق وکیل در ایران  پروسه ثبت طلاق توافقی را طی نمایند.

نحوه تنظیم وکالت با وکیل رسمی بدون نیاز به حضور در ایران به 2 صورت است:

  • وکالت سامانه میخک

برحسب رویه ای که در حال حاضر (2024) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نماییدپس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن احراز هویت خواهید شد.

  • وکالت طلاق ثنا 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی ) صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید یا از شکایاتی که علیه در ایران انجام شده باخبر شوید.

امکان ثبت نام در این سامانه برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت هر گونه مشکل در ثبت نام با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم.البته باید توجه کنید که وکالت طلاق از طریق ثنا فقط شامل وکالت وکیل در دادگاه های ایران است و برای ثبت نهایی طلاق کافی نیست.

 

وکیل طلاق توافقی ایرانیان مقیم آمریکا

پروسه طلاق توافقی ایرانیان مقیم امریکا تا حدودی با پروسه حضوری طلاق در ایران متفاوت است  به این دلیل،  انتخاب یک وکیل با تجربه ،با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق در آمریکا و شناخت او نسبت به امور قانونی ایرانیان مقیم آمریکا، بسیار بااهمیت است.وکیل دادگستری لازم است از بدو کار، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته و توافقنامه طلاق را مطابق با خواسته زن و شوهر  تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

 

سخن نهایی

                 یکی از نکات مهم در طلاق توافقی در آمریکا توجه به نحوه تنظیم توافقنامه طلاق می باشد.نهایی شدن این توافقنامه غیر قابل برگشت است.لذا باید قبل از اقدام برای تنظیم این توافقنامه با یک وکیل طلاق توافقی مشورت کنید.همچنین توجه داشته باشید که طلاق توافقی که طبق قانون آمریکا انجام شود تنها تحت شرایط خاصی قابل تنفیذ در ایران است .درنتیجه بهتر هست هر دو پروسه را در مسیر قانونی کشور مربوطه، طی کنید.

 

مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

 

 

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید ، دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال تجربه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.


  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری

  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 

  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم

  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل

  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

 

بیشتر بدانید و بخوانید:

چگونه در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

سامانه میخک چیست؟

وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

 

۵
از ۵
۲۴۴ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ