وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

طلاق فوری بدون نیاز به حضور زوجین در سال 1403

طلاق فوری

طلاق فوری  بدون نیاز به حضور زوجین در سال 1403 

 

طلاق فوری بدون نیاز به حضور زوجین با انعقاد قرارداد با یک وکیل متخصص و با تجربه در امور خانواده در دادگاه انجام می شود، به این ترتیب زوجین در مدت زمان کوتاهی با مشاوره و توصیه های وکیل دادنیک به توافق می رسند، مراحل طلاق  فوری و هزینه طلاق فوری را طبق آخرین قوانین، راهنمایی در مورد مزایا و معایب طلاق فوری مورد بحث قرار می دهیم. و درباره نحوه انتخاب یک وکیل طلاق فوری صحبت می کنیم. (به روز رسانی 1403/03/17)

 

طلاق فوری چیست؟

طلاق فوری واقع همان طلاق توافقی است که حاصل توافق زوجین بدون دخالت دادگاه، راجع به مهریه،نفقه وحضانت فرزندان مشترک می باشد.در این روش که سریعترین راه طلاق است ، زوجین توافقات را به دادگاه اعلام می کنند و بعد از تشکیل جلسه با حضور زوجین یا صرفا توسط وکلای هر دو طرف ، طبق توافقات ،رای نهایی طلاق صادر می شود.

 

 

شرط مهم در طلاق توافقی

مهمترین شرط برای انجام طلاق در سریعترین زمان ، این است که هر دو طرف راجع به مهریه،نفقه و اجرت المثل ،جهیزیه و حضانت فرزندان مشترک به توافق رسیده باشند. در این صورت می توان گفت زن و شوهر آماده انجام طلاق  می باشند.البته لازم هست توافقنامه طلاق بصورت کتبی توسط وکیل دادگستری تنظیم و به تایید و امضا هر دو طرف برسد.

 

 

مدارک لازم طلاق توافقی 

1- سندازدواج2- شناسنامه ها
3- شناسنامه فرزندان4- کارت ملی 
5- توافقنامه قانونی طلاق6- تکمیل دادخواست

 

  • اگر سند ازدواج را گم کرده اید می توانید با مراجعه به دفترخانه ای که ازدواج کرده بودید،رونوشت تهیه نمایید.

 

 

 

 

مراحل طلاق فوری در سال 1403

1- زوجین با در دست داشتن مدارک فوق به دفترخدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و دادخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند.ثبت دادخواست منوط به شرکت در جلسات مشاوره هست. در واقع شرکت در این جلسات برای هر دو طرف ، الزامی است ، بعضی از زوجین ، ممکن است قبلا چندین جلسه مشاوره رفته باشند یا بنا به دلایلی امکان رفتن به جلسات مشاوره را نداشته باشند در این صورت اگر وکیل داشته باشند ، نیازی به حضورشان در هیچ مرحله ای نیست.

 

2- مرحله دوم ابلاغ وقت رسیدگی و شرکت زوجین یا وکیل در جلسات شورا یا دادگاه می باشد.بنا به نظر دادگاه ممکن هست جلسات صلح و سازش نیز برگزار شود.بعد از تشکیل جلسه، توافقات به دادگاه اعلام می شود. 

 

3- نهایتا گواهی عدم امکان سازش از دادگاه خانواده صادر می شود.

 

4- بعد از رای طلاق، زن و شوهر 3 ماه فرصت دارند تا برای انجام صیغه طلاق  به دفتر رسمی طلاق مراجعه و ثبت نهایی را انجام دهند.

 

 

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق توافقی نیاز به راهنمایی دارید ، برای مشاوره رایگان کیلیک کنید.

 

 

 

طلاق فوری با وکیل دادنیک

همواره انجام کار طلاق فوری  توسط شخص متخصص و با تجربه ، نتیجه مطلوبتری در بردارد. لذا، استفاده از وکیل طلاق به دلیل تسلط و تجربه ناشی از  انجام پرونده های خانواده متعدد ضرورت دارد.در این صورت نیازی به مراجعه زوجین به دادگاه و شرکت در جلسات آن نمی باشد،همچنین تنظیم توافقنامه توسط وکیل متخصص کمک کمی کند تا کار بصورت قانونی ،سریع و  با حفظ حقوق موکل پیش برود.برای راهنمایی بهتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

طلاق فوری

 

 

نکاتی که حتما باید قبل طلاق فوری بدانید

1- چنانچه بعد از صدوررای طلاق فوری ، زوجین ظرف مدت زمان قانونی یعنی 3 ماه از زمان قطعیت رای به دفتر رسمی طلاق مراجعه ننمایند ،رای طلاق از اعتبار می افتد و قابل ثبت نمی باشد.

 

2- اگر رای طلاق فوری در محضر رسمی طلاق ثبت نشود توافقات زوجین هیچگونه اعتباری ندارد.

 

3- یکی از سریعترین راه های انجام طلاق فوری از طرف زن،داشتن حق طلاق یا وکالت در طلاق است که شوهر به زن داده تا نیاز به حضور وی در فرایند طلاق توافقی نباشد.

 

4-اگر رای طلاق فوری در محضر ثبت شود ،تمام توافقات نهایی شده و امکان پشیمانی وجود ندارد.

 

5-در صورتیکه خانم مهریه را درقبال طلاق فوری بذل نماید و حق رجوع را از خود ساقط کند و در دفترخانه ثبت شود دیگر نمی تواند به مهریه رجوع کند.

 

6-توافقات راجع به پرداخت قسطی مهریه در طلاق فوری لازم الاجرا است و در صورتی که زوج اقساط را پرداخت نکند خانم می تواند از دفترخانه درخواست صدور اجراییه کند.

 

7-انجام آزمایش عدم بارداری برای خانمهای زیر 50 سال الزامی است.

 

8-در صورتیکه خانمی در دوران عقد و باکره باشد به پزشکی قانونی ارجاع داده شده و سابقه طلاق از شناسنامه وی حذف می شود.

 

 

هزینه طلاق فوری 

هزینه طلاق فوری، شامل هزینه های دادخواست و جلسات مشاوره و داوری و حق الوکاله وکیل و هزینه ثبت طلاق در دفتر رسمی طلاق است.در حال حاضر خرداد ماه 1403 هزینه وکیل طلاق بین2.500 الی7 میلیون متغیر می باشد.همچنین هزینه ثبت طلاق در دفاتر اسناد رسمی 2 الی 5 میلیون تومان است.

 

 

اصطلاحات مهم در طلاق فوری :

بذل مهریه:  در صورتیکه خانم مهریه را ببخشد از اصطلاح بذل مهریه استفاده می شود.

زن حق رجوع به مابذل را از خود ساقط می کند: زنی که مهریه را بخشیده بعد از طلاق تا 3 ماه فرصت برگشت به مهریه را دارد ،ولی اگر حق رجوع را ساقط کند بذل مهریه با ثبت طلاق قطعی است و امکان پشیمانی وجود ندارد.

اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی: راه سریع انجام طلاق این است که هر دو طرف بعد از صدور رای  حق اعتراض به رای را از خود سلب می کنند . در این صورت رای قطعی و قابل ثبت در محضر است.

عده طلاق:  بعد از طلاق تا 3 ماه زن حق ازدواج مجدد را ندارد . این مدت را عده بعد از طلاق می گویند.

 

 

سخن پایانی 

 

اگرچه در سال 1403 طلاق فوری به عنوان راهی سریع و کوتاه برای طلاق شناخته می شود که در مواردی زوجین را از درگیری های جدی و غیرمنطقی دور نگه می دارد و با رضایت و دوستانه زندگی مشترک دوجانبه خاتمه می یابد، . اما این نوع طلاق خالی از اشکال نیست، از جمله اینکه زوجین شتابزده توافقاتی انجام می دهند که پس از طلاق پشیمان می شوند . بر فرض مثال توافقات زن و شوهر راجع به مسائل مالی مانند نفقه یا مهریه و حضانت فرزندان ممکن هست در بدو امر از نظر آنها مهم نباشد ولی بعد از طلاق ،نداشتن پشتوانه مالی کافی برای زوجه یا حتی عدم توانایی زوج برای پرداخت مهریه ، شخص را دچار مشکلات جدی در زندگی می کند.همچنین عدم توجه جدی به وضعیت فرزندان مشترک، و شرایط روحی و روانی آنها بعد از طلاق از جمله موضوعاتی است که ممکن است نادیده گرفته شود.

 

 

 مشاوره رایگان   982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

 


 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
شیردل گفت:
سلام
از وکلای محترم کمال تشکر را دارم

ارادتمند شیردل
Mallihe گفت:
سلام سریعترین طلاق فوری چقدر طول میکشه ؟
مسعود گفت:
سلام
ممنون میشم جواب بدیذ که برای طلاق توافقی جلسه بهزیستی اجباریه یا نه
    مدیریت گفت:
    اگر وکیل داشته باشید نیاز نیست
امین ف گفت:
ممنون از زحماتتون عالی بود …..آزاد شدم
ساره گفت:
سلام می خواستم راجع به طلاق فوری تهران سوال بپرسم. چطور می تونم با شما در ارتباط باشم. مشاوره حضوری
    مدیریت گفت:
    با سلام لطفا از طریق شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید با تشکر
ناشناس گفت:
سلام
حضانت و نفقه بچه ها در طلاق توافقی با کی هست ؟ من مادرم بچه ها رو قراره نگه دارم. کار هم می کنم.
    مدیریت گفت:
    سلام
    حضانت فرزندان در طلاق توافقی بسته به توافق شما و همسرتون داره همینطور نفقه بچه ها که پدر قراره پرداخت کنه یا شما . بهتر هست قبل هر اقدامی تکلیف این مساله را روشن کنید. موفق باشید

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ