وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه | طبق قوانین سال 2024

 وکیل طلاق در کانادا

 

وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه  | طبق قوانین سال 2024 

 

برای طلاق در کانادا شما باید نشان دهید که ازدواج شما به یکی از این سه دلیل شکسته شده است: شما و همسرتان از هم جدا شده اید و حداقل یک سال است که جدا از هم زندگی کرده اید. یا همسرتان از نظر جسمی یا روحی به شما ظلم کرده است و ادامه زندگی مشترک را غیرقابل تحمل کرده است.

به طور کلی، با در نظر گرفتن مواردی مانند جلسات حضانت و تقسیم اموال، طلاق ساده بین 4 تا 6 ماه کامل می شود. با این حال، طلاق های بحث برانگیز و پیچیده که شامل دعوای قضایی در دادگاه است، ممکن است طولانی تر شود.

طبق یک نظرسنجی در سال 2021 هزینه طلاق توافقی 1000 تا 2000 دلار و هزینه طلاق اعتراضی بین 7500 تا 25000 دلار هزینه دارد.

 

 به طور کلی دو نوع طلاق در کانادا وجود دارد:

 

 1-طلاق مبتنی بر تقصیر 

 2-طلاق بدون تقصیر

 

1-طلاق مبتنی بر تقصیر مبتنی بر این تصور است که یکی از زوجین مرتکب تقصیری شده است که باعث از هم پاشیدگی ازدواج شده است. رایج ترین دلایل طلاق در کانادا زنا، ظلم جسمی یا روحی است.


2- طلاق بدون تقصیر مبتنی بر این ایده است که ازدواج به طور جبران ناپذیری از هم پاشیده است. این بدان معناست که زوجین دیگر نمی خواهند با یکدیگر ازدواج کنند و نمی توان به طور منطقی انتظار داشت که به عنوان زن و شوهر با هم زندگی کنند.

 

روند طلاق در کانادا در هر استان یا قلمرو متفاوت است، اما معمولاً به شرح زیر است:

 

1- یکی از همسران باید درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد.

2- دادگاه به هر دو همسر فرصت می دهد تا در مورد مسائل مربوط به طلاق اظهار نظر کنند.

3- دادگاه ممکن است جلسه ای برای حل اختلافات بین همسران برگزار کند.

4- در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حکم طلاق را صادر می کند.

 

پس از صدور حکم طلاق، همسران از نظر قانونی از یکدیگر جدا می شوند. با این حال، ممکن است چند ماه طول بکشد تا حکم طلاق در همه دادگاه ها ثبت شود.

 

مسائلی که در پروسه  طلاق در کانادا باید حل و فصل شود عبارتند از:

1- حضانت فرزند

2- حمایت مالی (نفقه)

3- تقسیم اموال

4- تغییر نام

 

1- حضانت فرزند: در کانادا، هر دو والدین مسئول فرزندان خود هستند، حتی پس از طلاق. دادگاه به هر دو والدین فرصت می دهد تا در مورد حضانت فرزند اظهار نظر کنند. در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حضانت فرزند را تعیین می کند.

2- حمایت مالی: در کانادا، دادگاه ممکن است به همسری که درآمد کمتری دارد، نفقه بپردازد. نفقه معمولاً برای مدت محدودی پرداخت می شود و هدف آن کمک به همسر برای تأمین نیازهای مالی خود پس از طلاق است.

3- تقسیم اموال: در کانادا، اموال زوجین به طور مساوی تقسیم می شود، مگر اینکه توافق دیگری داشته باشند. این شامل خانه، اتومبیل، پس انداز و دارایی های دیگر می شود.

4- تغییر نام: در کانادا، هر یک از همسران می تواند پس از طلاق نام خود را تغییر دهد.

 

 

 نکته مهم جهت ایرانیان مقیم کانادا :

 

اگر مقیم کانادا هستید و در ایران ازدواج کرده اید، می توانید در کانادا طلاق بگیرید. با این حال، برای طلاق کامل طبق قوانین ایران، باید در ایران نیز طلاق بگیرید. زیرا قانون ایران طلاق های صادر شده در کشورهای دیگر را به رسمیت نمی شناسد

 

روند طلاق ایرانیان مقیم کانادا در ایران طبق قوانین سال 1403

 

چرا ثبت طلاق ایرانیان مقیم کانادا در ایران ضروری است ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم کشور کانادا هستند و در دادگاه کانادا طلاق می گیرند. بعد از انجام پروسه طلاق در کانادا ، از نظر قانونی در کانادا ، ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی ندارند. ولی در کشور ایران این زوجین، قانونا ،هنوز زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.لذا برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق توافقی در ایران اقدام نمایند.

 

نحوه طلاق ایرانیان مقیم کانادا  در ایران :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص طلاق ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اید و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارید امکان تنفیذ رای طلاق در ایران ،طبق رویه حال حاضر دادگاه های ایران ، دشوار است و بهتر است از طریق وکالت دادن به وکیل دادگستری در ایران همان پروسه طلاق توافقی را  سریعتر و راحت تر، طی نمایید.حال نحوه وکالت دادن به وکیل دادگستری بدون نیاز به حضور در ایران چگونه است؟

 

وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2022) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک  وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

 

  وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی)صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی، امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

امکان ثبت نام در این سامانه بصورت آنلاین و غیر حضوری، برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام سامانه ثنا ،با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم . 

 

 

سخن پایانی

 

 پروسه طلاق ایرانیان مقیم کانادا در ایران مستلزم انجام مقدمات بیشتری است ,  انتخاب یک وکیل با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق یا طلاق توافقی و شناخت او نسبت به چگونگی انجام امور قانونی افراد مقیم  کانادا، بسیار با اهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

 

وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای پایه یک دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • در نظر گرفتن منافع موکلین 

 

 

۵
از ۵
۴۶۴ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ