وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

شرایط عقد و ازدواج ایرانی در ترکیه + مدارک لازم در سال 2024

عقد ایرانی در ترکیه

عقد ایرانی در ترکیه

 

عقد ایرانی در ترکیه، در واقع انجام تشریفات ازدواج بر طبق قوانین و مقررات ایران در سفارت و کنسولگری ایران در ترکیه است.بسیاری از زوجها که تمایل دارند همزمان با ازدواج بین المللی ،عقد ایرانی در ترکیه را انجام بدهند به این کشور سفر می کنند.انجام ازدواج در کشور ترکیه به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت و ویزای الحاق به همسر و حتی ازدواج با اتباع خارجی صورت می گیرددر این مقاله به بررسی شرایط ازدواج در ترکیه می پردازیم .

 

شرایط عقد ایرانی در ترکیه چیست ؟

برای انجام ازدواج ایرانی در ترکیه  شرایط و نکات زیر باید رعایت شوند:

1- قبل از عقد ایرانی در ترکیه می‌بایست ازدواج بین‌المللی در ترکیه انجام شود زیرا که دفترچه ازدواج بین‌المللی یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای انجام عقد ایرانی در ترکیه و ازدواج ایرانی در ترکیه است.

2- با مراجعه به سفارت ایران در آنکارا یا کنسولگری ایران استانبول می‌توان از صحت و کامل بودن مدارک و همچنین تأییدیه‌های لازم در خصوص ازدواج ایرانی در ترکیه جهت ثبت ازدواج در سفارت ایران در ترکیه اطمینان حاصل کرد.

3- برگزاری مراسم عقد: مراسم عقد در مسجد انجام می‌شود و شامل قرائت خطبه عقد و اجرای مراسم مذهبی مربوطه است. با توجه به اینکه عقد ایرانی در ترکیه در مسجد و با حضور روحانیِ مورد تائید سفارت انجام می‌شود حفظ شئون اسلامی و داشتن روسری و لباس مناسب شایسته است.

4- ثبت ازدواج: بعد از انجام مراسم، باید مدارک لازم و نسخه‌ای از عقد شرعی را به سفارت ایران ارائه دهید تا در ایران نیز به رسمیت شناخته شود.

 

مدارک مورد نیاز عقد ایرانی در ترکیه

  • شناسنامه و کارت ملی زوجین،
  • پاسپورت‌های زوجین،
  • عکس‌های پرسنلی،
  • مدارک طلاق یا فوت همسر قبلی (در صورت وجود)،
  • رضایت‌نامه محضری پدر
  • دفترچه ازدواج بین‌المللی 

نکته مهم باید توجه داشت که مدارک لازم برای، ثبت ازدواج بین‌المللی متفاوت با مدارک موردنیاز ازدواج ایرانی در ترکیه است.

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام ازدواج در ترکیه نیاز به راهنمایی دارید ، برای مشاوره رایگان کیلیک کنید.

 

آیا انجام آزمایشات پزشکی در ترکیه اجباری است؟

شاید این پرسش مطرح شود که با توجه به لزوم انجام آزمایش‌های پزشکی پیش از ازدواج در ایران، انجام آزمایش‌های پزشکی، برای انجام ازدواج ایرانی در ترکیه لازم هست یا خیر. در پاسخ باید گفت که یکی از الزامات ازدواج بین‌المللی انجام آزمایش‌های پزشکی با استانداردهای بین‌المللی است که با ارائه دفترچه ازدواج بین‌المللی به‌عنوان مدرک پیش‌نیاز جهت عقد ایرانی وجود آزمایش‌های پزشکی مسجل شده و دیگر نیاز به انجام آزمایش پزشکی مجدد، برای ثبت ازدواج ایرانی نیست.

 

آیا اجازه پدر برای ازدواج الزامی است؟

رضایت پدر که باید در دفتر اسناد رسمی ایران تحت عنوان اجازه ازدواج محضری برای ثبت ازدواج ایرانی در ترکیه تنظیم شود ، جز مدارک ضروری ثبت عقد ایرانی است.

 

عقد ایرانی در ترکیه

 

مدت زمان ثبت عقد ترکیه چقدر است؟

 برای انجام ازدواج در ترکیه بهتر هست قبل از برنامه ریزی مراسم عقد با وکیل راجع به زمان مدنظرتان صحبت کنید.وکیل به شما خواهد گفت که آیا زمان مذکور مناسب هست یا خیر.توجه داشته باشید که سفارت در تعطیلات رسمی فعالیتی ندارد ،همچنین ثبت ازدواج هر روز انجام نمی شود.در حال حاضر ثبت عقد در کنسولگری استانبول ظرف 2 روز کاری توسط وکیل ازدواج در ترکیه، وکیل دادنیک قابل انجام است.

 

نکته پایانی

توصیه می‌شود قبل از شروع مراحل، با وکلا و کارشناسان ما در ترکیه و یا ایران  مشورت کنید تا از تمامی جزئیات و مدارک موردنیاز مطلع شوید و با همراهی وکلای ما در سریع‌ترین زمان و تنها در 2 روز کاری مراحل عقد ایرانی در ترکیه جهت ثبت ازدواج در سفارت ایران انجام شود.

 

مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

 

 

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ