وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان

وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان

وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان 

وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم در کشور آلمان بدون نیاز به حضور زوجین در ایران تمام مراحل طلاق ؛ طلاق توافقی و یا طلاق یکطرفه شما را در کوتاه ترین زمان به ثبت می رساند. در این صفحه کوشش می کنیم تمام راه های انجام طلاق ایرانی در آلمان بدون حضور در ایران و نحوه وکالت به وکیل جهت ثبت طلاق ایرانیان در کشور آلمان  را طبق قوانین و مقررات جدید (update 2024) برای شماتوضیح دهیم .

 

 ثبت طلاق , طلاق توافقی , یا طلاق یکطرفه  ایرانیان در کشور آلمان

 

ثبت طلاق ؛ طلاق توافقی و یا طلاق یکطرفه را در کشور آلمان را می توانید به دو روش بدون وکیل و یا توسط وکیل انجام دهید که در زیر به بررسی آن می پردازیم. شما می توانید با بررسی شرایط راه مناسب را انتخاب کنید.

 

1- کنسولگری : در صورتیکه طلاق ؛ طلاق توافقی و یا طلاق یکطرفه را در دادگاه کشور آلمان را انجام داده اید ،اصل رای و ترجمه رسمی آن همراه با کلیه مدارک به کنسولگری آلمان تحویل میدهید، سپس باید صیغه شرعی طلاق شما در یکی از مراکز اسلامی مجاز انجام شود. سپس جهت طی مراحل اداری به کنسولگری نزدیک محل اقامت خود مراجعه می کنید .

توجه: انجام این امر مستلزم تعیین وقت از کنسولگری ایران در آلمان می باشد.ضمنا طبق رویه جدید در سالهای اخیر، قبل از دریافت وقت کنسولگری، در ابتدا یکی از زوجین می بایست در سامانه میخک درخواست ثبت طلاق را به صورت آنلاین انجام داده باشد.بعد از اینکه در این سامانه مدارک مورد نیاز ارائه شد، یک کد رهگیری برای افراد فرستاده می شود که با داشتن این کد می توانند به سرکنسولگری فرانکفورت , هامبورگ , یا مونیخ مراجعه کنند.

نکته: در این نوع درخواست طلاق ،زن و مرد،هر دو ، باید مقیم آلمان باشند و به صورت حضوری مدارک خود را به سرکنسولگری ارائه دهند.این فرایند زمانبر است.لازم به ذکر است که کنسولگری ایران در آلمان امکان صدور رای طلاق را ندارد و تنها از نظر انجام تشریفات صیغه شرعی طلاق و....امکان ارائه خدمات دارد.

 

2- وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان : راه دیگری که برای ثبت طلاق ایرانی وجود دارد این هست که از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه، به یکی از بستگان یا به طور مستقیم یا به یک وکیل ایرانی  جهت ثبت طلاق وکالت بدهید. وکیل پس از تایید وکالتنامه در وزارت امورخارجه، طلاق را طبق توافقات زن و شوهر، انجام و در دفترخانه ثبت می کند.در این صورت نیازی به حضور شما در ایران نیست.

 

نکته مهم : مزیت این روش این است که گرفتار کاغذ بازی های کنسولگری نخواهید شد و همچنین نیازی به مراجعه به مرکز اسلامی برای انجام صیغه شرعی طلاق نخواهید داشت.همچنین ثبت طلاق در زمانی کوتاه انجام خواهد شد. همچنین وکیل پروسه لگالایز طلاق را هم برای شما انجام می دهد.

 

در صورتیکه راجع به نحوه انجام طلاق , طلاق توافقی , یا طلاق یکطرفه  نیاز به راهنمایی دارید ،برای  مشاوره رایگان کلیک کنید.

 

ثبت طلاق یک طرفه مرد مقیم آلمان

1-کنسولگری مرد می تواند با ثبت درخواست اولیه و تعیین وقت در سامانه میخک ومراجعه حضوری به سرکنسولگری فرانکفورت و ارائه مدارک لازم درخواست خود را ثبت می کند.مراحل این طلاق توسط سرکنسولگری به زن اطلاع داده می شود و وی موظف است در تاریخ و ساعت مقرر به سرکنسولگری مراجعه کند.این نوع ثبت طلاق هم نیاز به رای به یک طرفه مرد در دادگاه آلمان ،صیغه طلاق شرعی و درخواست ثبت طلاق دارد.تشریفات اداری زیاد و زمانبر است.در مورد حقوق مالی زن از جمله مهریه تعیین تکلیفی نمی شود.

2-وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان: با ثبت وکالتنامه در سامانه میخک یا سامانه ثنا، به وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور، وکالت برای انجام طلاق یک طرفه را می دهد.این روش سریعتر و کوتاه تر از راه اول است ولی باید توجه داشته باشید که طلاق یک طرفه در ایران از طرف مرد، مستلزم پرداخت حقوق مالی زن می باشد. این پرداخت می تواند نقد یا اقساط باشد.از نظر درخواست های بعدی خانم در آلمان داشتن وکیل مسلط به قوانین می تواند مشکلات احتمالی آینده را کاهش دهد.

 

ثبت طلاق یک طرفه زن

1- راه اول :اگر زن خواهان طلاق باشد باید با رای طلاق دادگاه آلمان همراه با مدارک و پس ار ثبت درخواست و تعیین وقت به کنسولگری مراجعه نماید و از کنسولگری درخواست ثبت مراحل اداری را کند.سپس از دادگاه های ایران درخواست تنفیذ طلاق را کند.

 

2- راه دوم: بهتر است توسط وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان مشورت کنیدو سپس اقدام به طرح دعوای طلاق در ایران می کند. وکیل بهترین دفاع را با استناد به دلایل و مدارک موجود ، برای  پذیرش درخواست طلاق به دادگاه ارائه خواهد کردو پس از صدور رای ، طلاق را رسمی خواهد کرد.

 

طلاق ایرانی با حق طلاق زن در آلمان 

خانم می تواند با وکالتی که از همسرش برای طلاق می گیرد ، نسبت به طلاق اقدام نماید. در این نوع وکالت ، مرد حق طلاق را به زن واگذار می کند تا بتواند خودش را مطلقه کند. انجام این نوع وکالت فقط از طریق وکیل دادگستری امکانپذیر است.پس اگر وکالت طلاق یا حق طلاق گرفته اید و ساکن آلمان هستید، می توانید از طریق وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان ،بدون نیاز به حضور در ایران طلاق خود را به ثبت برسانید.

نکته مهم :دقت کنید که متن وکالتنامه طلاق دقیق و کامل تنظیم گردد وگرنه در دادگاه قابل پذیرش نخواهد بود.در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله حق طلاق را بخوانید و از متن کامل وکالت در طلاق استفاده کنید.

 

 

نحوه درخواست مهریه در آلمان

زنان ایرانی مقیم کشور آلمان می توانند مهریه خود را مطالبه کنند ولی اگر در دادگاه کشور آلمان ،مهریه خود را بخشیده باشند ممکن است تحت شرایطی، حق مطالبه در ایران را نداشته باشند. در صورتی که زن مهریه را تا بحال نگرفته یا نبخشیده باشد میتواند، از طریق وکیل ایرانی ، مطالبه مهریه نماید. در این صورت نیازی به حضور خانم در ایران نیست.

 

 

هزینه وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان 

هزینه وکیل با توجه به سابقه، تخصص و تسلط وی بر موضوع پرونده تعیین می شود.ولی بطور کلی در حال حاضر هزینه وکیل برای ثبت طلاق حدود 250 یورو الی 300 یورو است.هزینه تشریفات اداری و دفتر رسمی دولت جهت ثبت نیز حدود 100 یورو در سال 2024 می باشد.

 

 

ثبت طلاق بدون حضور در ایران 

پیگیری و طرح امور حقوقی و قانونی مثل طلاق و مهریه بدلیل شرایط کاری و‌مهاجرتی و زندگی در خارج از کشور، تقریبا امری ناممکن است .از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند انجام امور قانونی خود را به وکیل ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان بسپارند. اما وکالت دادن به چه صورت است؟ راه های مختلفی در این خصوص وجود دارد.ولی یکی از بهترین راه هایی که توصیه می شود این است که در سامانه میخک وزارت امور خارجه ثبت نام کنید .پس از تعیین نوع وکالت و بارگزاری متن مورد تایید وکیل پرونده  ، باکد رهگیری به سفارت یا کنسولگری یا حافظ منافع مراجعه و‌ وکالتنامه وکیل را نهایی کنید.

 

 

اگر در رابطه با سامانه میخک مشکل دارید با تیم پشتیبانی ما آنلاین تماس بگیرید. 

 

فاکتورهای انتخاب وکیل طلاق 

لازم به ذکر است که در انتخاب وکیل طلاق ایرانیان در آلمان فاکتورهای مهمی باید در نظر گرفته شود:

1-تجربه و شناخت وکیل نسبت به قوانین ایران و آلمان

2-بردباری و پاسخگویی

3-احراز و اعتبار سنجی محل فعالیت وکیل و اعتبار دفتر وکالت (اگر مجازی انتخاب شده)

4- وجود قرارداد معتبر مابین موکل و وکیل 

 

 

خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

 

مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ