وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
رتبه برتر ارائه خدمات حقوقی و بین المللی 

مشاوره آنلاین رایگان

ثبت طلاق ایرانی

ثبت طلاق ایرانی

ثبت طلاق ایرانی 

 

ثبت طلاق ایرانی یکی از مشکلات ایرانیانی است که در خارج از کشور زندگی می کنند. دوری راه و آشنا نبودن به قانون طلاق در ایران باعث شده که انجام طلاق ایرانی و خاتمه قانونی زندگی مشترک طبق قوانین و مقررات کشور ایران ،سخت یا حتی غیرممکن بنظر برسد.گروه حقوقی وکیل دادنیک با حدود دو دهه سابقه درخشان در امور ایرانیان خارج از کشور با آگاهی از مشکلات هموطنان ، در تلاش است که راه را برای شماآسانتر کند.لذا در این مقاله کوشیدیم تا تمامی راه های ثبت طلاق ایرانی و نحوه انتخاب وکیل بدون نیاز به حضور درکشور را بررسی نماییم .چنانچه در زمینه طلاق نیاز به مشاوره یا راهنمایی  داشتید امکان مشاوره انلاین توسط وکلای پایه یک دادگستری و کارشناس حقوقی دفتر ممکن می باشد.

 

اجباری بودن ثبت طلاق

از آنجا که کشور ایران قائل به ثبت احوال شخصیه اتباع ایران مثل ازدواج یا طلاق براساس قانون ایران  است و از قانون اقامتگاه پیروی نمی کند، طلاق را وفق مقررات ایران اجباری می داند. در نتیجه چنانچه زن و شوهری در ایران ازدواج کرده و در کشوری مانند انگلستان طلاق بگیرند این طلاق در ایران به رسمیت شناخته نمی شود.در نتیجه ثبت طلاق ایرانی برای خاتمه قانونی زندگی مشترک ، اجباری است.

 

نحوه طلاق توافقی ایرانی

زن و شوهر ایرانی می توانند طلاق  توافقی خارج از کشور را به دو طریق ثبت نمایند، که هر کدام پروسه متفاوتی دارد.این 2 روش عبارتند از:

1-  طلاق ایرانی در سفارت :در این روش بعد از اخذ رای دادگاه کشور محل اقامت واجرای صیغه طلاق شرعی و اتمام عده ، برای انجام پروسه و تشریفات اداری در سفارت حضور زن و مرد لازم می باشد. این روش زمانبر است.

2-  طلاق ایرانی در ایران: در این روش وکیل طلاق بدون نیاز به حضور زن و مرد درهیچ یک از مراحل، پروسه طلاق را به پایان می رساند و طلاق ثبت شناسنامه های هر دو طرف می شود.

 

مدارک لازم برای  طلاق در ایران

  • شناسنامه های هر دو طرف خانم و آقا
  • اصل سند ازدواج یا رونوشت آن
  • توافقنامه طلاق تنظیم شده توسط وکیل

 

قانون طلاق خارج از کشور

برای اقدام به طلاق ایرانی از خارج از کشور طبق قانون ،نیازی به حضور زن و شوهر در ایران نیست و وکیل ایرانیان خارج از کشور می تواند با تنظیم یک توافقنامه قانونی طلاق ایرانی را انجام دهد. البته طبق قانون ارائه گواهی عدم بارداری برای طلاق ضروری می باشد که انجام پروسه ترجمه و تایید آن به عهده وکیل طلاق است.همچنین ممکن است که  شما نیاز به اخذ تاییدیه سند رسمی طلاق داشته باشید تا مطابق با قوانین محل اقامت لگالایز گردد.جهت کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناس ما در واتساپ تماس بگیرید.

مدت زمان پروسه طلاق 

مدت انجام طلاق در ایران برحسب نوع طلاق متفاوت است. ولی در حال حاضر پروسه طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود و در مورد طلاق های غیر توافقی در مدت زمان طولانی تری با تشکیل چندین جلسه در دادگاه قابل ثبت می باشد.

 

 وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور

برای اینکه بتوانید بدون نیاز به حضور در ایران ،طلاق خود را رسمی کنید  لازم است از یک وکیل ثبت طلاق  ایرانیان خارج از کشور کمک بگیرید.توجه داشته باشید که همه ی وکلا دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور نیستند که این امر ممکن است شما را دچار ضرر و زیان مالی و روحی کند.بنابراین هنگام انتخاب وکیل و دادن وکالت از میزان تسلط وی به موضوع کار خود مطمئن شوید.

 

 چگونه به وکیل برای طلاق وکالت دهیم ؟

برای دادن وکالت به وکیل از خارج کشور ابتدا باید وارد سامانه میخک شوید.سپس متن وکالت طلاق را در سامانه بارگذاری و بعد وکالتنامه را از طریق سفارت برای وکیل در ایران ارسال نمایید.بخاطر داشته باشید که حتما متن را با راهنمایی وکیل در سامانه وارد کنید و از فرمت های آماده خود میخک استفاده نکنید.

 

مراحل ثبت طلاق ایرانی 

اگر بخواهید طلاق ایرانی را بدون حضور در ایران قانونی کنید می توانید مراحل زیر را طی کنید :

  • مشاوره آنلاین و بررسی مدارک توسط وکیل طلاق
  • تنظیم وکالتنامه در سفارت 
  • تنظیم توافقنامه قانونی زن و مرد در طلاق توافقی
  • شروع پروسه در دادگاه بدون حضور زن و مرد
  • صدور رای طلاق 
  • ثبت قانونی طلاق در ایران توسط وکیل 
  • لگالایز اسناد طلاق در صورت لزوم 

 

طلاق ایرانی پروسه پیچیده ای نیست ولی برای تسریع در کار و انجام طلاق ایرانی در یک چهارچوب صحیح و قانونی که منافع زن و مرد  را بخوبی  در نظر گرفته باشد ،کمک گرفتن از وکیل طلاق ایرانی خارج از کشور توصیه می شود.

 

 مشاوره رایگان  982122275911+

ارتباط در واتساپ   989198875224

 

 

خدمات طلاق دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام طلاق  را در ایران دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.


  • انجام طلاق آنلاین توسط وکلای پایه یک دادگستری

  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک 

  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم

  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده

  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین

  • حفظ منافع موکلین 

  • ثبت طلاق در دفترخانه

  • اخذ تاییدیه رسمی لگالایز ​​

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
هاشمی گفت:
درود
سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که اگر در آلمان ثبت طلاق انجام داده باشم در ایران چطور این طلاق را اسلامی ثبت کنم ؟

نوشته های اخیر

تماس با ما

مشاوره در واتس آپ
تلفن دفتر 02122275911
تلفن دفتر 02126659984
تماس در واتساپ
تماس واتساپ