وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل شرب خمر در قانون سال 1402 | توسط وکیل دادنیک

وکیل شرب خمر 

 وکیل شرب خمر  طبق قوانین سال 1402

 

در این مقاله به بررسی وضعیت جرم شرب خمر یا جرم مصرف مشروبات الکی در رویه و قانون سال 1402 می پردازیم و راهکار کاهش یا تبدیل مجازات شلاق را به جریمه نقدی بررسی خواهیم کرد.
 
مطالب این صفحه:
 
۶-بهترین وکیل شرب خمر در تهران
 
 

شرب خمر یا مصرف مشروبات الکلی که در اصطلاح عام به شرابخواری معروف است از دو کلمه شرب و خمر تشکیل شده است و لازم به ذکر است بین شرابی که از انگور گرفته می شود و نبیذ که از خرما گرفته می شود و ..... تفاوتی نیست و همه آنها چون مستی آور هستند خمر محسوب می شوند و آب جو که در حکم مشروبات الکلی است حتی اگر مست کننده نباشد نوشیدن آن موجب حد است .همچنین مایعات الکی که بطرق شیمیایی درست می شوند مثل ودکا و شامپاین از جمله مشروبات الکی محسوب می شوند.

 طبق ماده 265 قانون مجازات اسلامی مجازات مصرف مشروبات الکلی ۸۰ ضربه شلاق است.در ماده 701 قانون مجازات اسلامی هم جرم شرب خمر در ملاعام، علاوه بر اجرای حد شرعی شرب خمر با حبس تعزیری از 2 تا 6 ماه تعیین شده است.مجازات حدی شرب خمر قابل تبدیل به جزای نقدی نمی باشد و به مدت دو سال سوء پیشینه برای مجرم لحاظ می گردد.

 

۲-شرب خمر افراد غیر مسلمان 

اشخاص غیر مسلمان در صورت استفاده از مشروبات الکلی به شلاق حدی محکوم نخواهند شد مگر آنکه به خوردن آن تظاهر نمایند و یا به حالت مستی در معابر عمومی دیده شوند.

 

۳- رانندگی در حال مستی

رانندگی در حالت مستی ،علاوه بر اینکه رفتاری پرخطر بوده و احتمال تصادف و بروز اسیب را بسیار افزایش میدهد از نظر حقوقی نیز عواقبی خواهد داشت .
در صورت رانندگی درحالت مستی و وقوع تصادف ،مقصر به بیش از دو سوم حداکثر مجازات قانونی محکوم میگردد یعنی به بیش از 15 سال حبس و دادگاه میتواند مرتکب را به مدت یک تا 5 سال از رانندگی محروم کند .
 
حد شرب خمر 80 ضربه شلاق است و حدود معین در شرع مقدس قابل تبدیل نمیباشد.البته برابر قانون مجازات اگر قبل از اثبات جرم ،متهم پشیمانی و ندامتش را برای قاضی به اثبات برسد حد از او ساقط میگردد.
 
در صورتیکه تنها دلیل و مدرک پرونده تست الکل باشد لازم است نکات ذیل را بدانید: اولا تست الکل باید بطور داوطلبانه صورت بگیرد و الزام و اجبار افراد در این خصوص فاقد توجیه است .ثانیا تست الکل بواسطه بروز خطا و اشتباه در انجام آزمایش فاقد حجیت شرعی بوده و نمی تواند از مصادیق امارات قضایی و علم قاضی برای صدور حکم محسوب شود.
تماس در واتساپ
 

۶-بهترین وکیل شرب خمر در تهران

 وکیل شرب خمراز تمامی قوانین مربوط به نوشیدن مشروبات الکلی اطلاع دارد و می تواند راهکارهای قانونی را  هم به موکل  ارائه دهد. وکیل شرب خمر این توانایی را دارد تا از همان ابتدای آغاز پرونده های مربوط به شرب خمر به فرد کمک کند و می تواند افراد زیادی را از صدور حکم شرب خمر نجات دهد و شرایط قانونی مساعدی را برای آنها بوجود آورد.
بنابراین از وکیل شرب خمر این انتظار می رود که بتواند مسیر های اثبات جرم را در مرحله اول ببندد. در صورتی که نتواند جلوی اثبات جرم را بگیرد باید به نوعی ثابت کند که جرم اتفاق افتاده از جهل بوده است.
 
 
۵
از ۵
۳۱۰ مشارکت کننده
امیر گفت:
سپاس

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​