وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل دعاوی حقوقی در تهران

وکیل دعاوی حقوقی در تهران

وکیل دعاوی حقوقی در تهران

 

 

دعاوی حقوقی چه دعاوی هستند؟

انواع دعاوی حقوقی 

 تعریف وکیل حقوقی 

طرح دعوای حقوقی توسط وکیل

مطالبه چک براساس قانون جدید چگونه است؟

وصول چک از طریق اجرای ثبت چطور است ؟

قرارداد اجاره به شرط تملیک چیست؟

الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل حقوقی چگونه است ؟

فرق سرقفلی و حق کسب و پیشه چیست ؟

اجرت المثل ایام تصرف شریک ملک مشاع چیست؟

چرا در دعاوی حقوقی باید از وکیل متخصص کمک بگیریم؟

 

 
 

 

هر دعوایی که مربوط به روابط مالی یا خانوادگی اشخاص باشد دعوای حقوقی نامیده می شود.

برای مثال شما آپارتمانی خریده اید که فروشنده آن را تحویل نمی دهد،یا صاحب حق سرقفلی هستند یا چکی در دست دارید که برگشت خورده و....

در روابط خانوادگی  علیه شوهر مهریه را اجرا گذاشته اید یا  خانم علیه شما در دادگاه خانواده دعوای نفقه مطرح کرده است.

تمام این موارد و‌مشابه آن دعوای حقوقی نامیده می شود.

 نکته :دعوای حقوقی به سبب پیچیدگی نیازمند وکیل مجرب حقوقی برای دفاع و پیروزی در پرونده است و عدم مشاوره یا بهره مندی از وکیل متخصص دعوای حقوقی ممکن است نتایج زیان باری را برای صاحب حق بوجود بیاورد.

 

انواع دعاوی حقوقی:

 

دعوای حقوقی به دو دسته اموال و اشخاص تقسیم می شوند:

دعاوی خانواده از جمله : طلاق ، مهریه،طلاق توافقی ، نفقه  حضانت و تمکین و نشوز،فسخ نکاح و...

دعاوی قراردادها و معاملات  مانند : خرید و فروش ، اجاره و رهن ، وقف و سرقفلی واجرت المثل ، مطالبه وجه و ....
سایر امور  حقوقی به عنوان مثال 
ارث ، وقف ، وصیت،وصول چک ، خلع ید و .....

 

وکیل حقوقی کیست ؟ وکیل حقوقی تهران 

 

منظور از وکیل حقوقی ، وکیل پایه یک دادگستری است که دارای تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترای حقوق است و در زمینه دعاوی حقوقی ، ملکی و خانوادگی تخصص خاص دارد. امروزه استفاده از وکیل مجرب حقوقی  از شگردهای پیروزی در پرونده حقوقی است .در این زمینه گروه وکلای دادنیک با تکیه بر دانش و سابقه و مهارت گروه  وکلای حقوقی دفتر ، داعیه برتری در این دسته از پرونده ها را دارد .

 

طرح دعوای حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری :

 

توجه داشته باشید که وکیل کاری یا وکیل مدنی نمی تواند در دادگاه با وکالت کاری اقدامی انجام دهد بلکه باید به دفتر وکالت مراجعه و برای پرونده حقوقی به وکیل دادگستری وکالت دهد. 

بعنوان مثال شما در خارج از ایران هستید و امکان حضور در ایران را ندارید برای دعوای ملکی یا خانوادگی  از طریق سامانه میخک یا سفارتخانه  به برادر خود در ایران وکالت کاری می دهید . برادر شما نمی تواند به وکالت از شما در دادگاه حاضر شود بلکه باید به یک وکیل دادگستری وکالت طرح دعوا و دفاع از آن را بدهد.

طرح دعوا  پس از توافق وکیل و‌موکل با اخذ وکالت الکترونیک قضایی در سامانه ثنا متعلق به قوه قضاییه ، آغاز می شود و وکیل بعد از ابطال تمبر مالیاتی نسبت به اعلام وکالت از طرف شما به دادگاه اقدام می کند.

نکته : ممکن است برای دسته ای از اشخاص پرداخت حق الوکاله ولو قسطی دشوار باشد با توجه به حساسیت دعوای حقوقی پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره تخصصی دفتر وکالت وکیل حتما بهره بگیرند تا  خدای ناکرده دچار ضرر و زیان غیر قابل جبران نشوند.

 

 

مطالبه چک  بانکی و مطالبه چک صیادی براساس قانون جدید۱۴۰۱ چگونه است ؟

 

مطالبه وجه چک  از سه راه  امکان‌پذیر است :

  1. شکایت کیفری با وکیل متخصص چک 

  2. ثبت دادخواست حقوقی و استفاده از وکیل مطالبه چک

  3. از طریق اداره اجرای ثبت و وکیل اجرا 

نکته مهم : لازم به ذکر است که با توجه به تصویب قوانین جدید ۱۴۰۱  چک و الزام اشخاص به استفاده از چک‌های صیادی، جهت شکایت  مطالبه وجه چک بصورت حقوقی دیگر نیازی به طرح دعوای حقوقی در مراجع عمومی نیست و در این مورد  می‌توان به اجرای احکام دادگستری مراجعه نمود.

جهت پیشرفت و تسریع کار پیگیری توسط وکیل حقوقی  ما در تهران توصیه می شود .

قوانین مربوط به چک های صیادی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که می توانید در این خصوص مقاله وبسایت را مطالعه بفرمایید.

عدم رعایت قوانین ثبت چک های صیادی در سامانه بانک مرکزی( سامانه صیاد) ، سبب می شود چک از اعتبار سند تجاری خارج شود ، به عبارت دیگر اگر شخصی که چک را در وجه شما صادر کرده  شناسه را در سامانه ثبت نکرده باشد دیگر اعتبار چک را ندارد  و النهایه می توانید طلب خود را بعنوان مطالبه وجه حقوقی در دادگاه حقوقی پیگیری کنید .

 

 نحوه وصول چک  در اجرای ثبت چگونه است

بر اساس قانون صدور چک ، چک  سند  لازم الاجرا است ، در نتیجه  میتوان   برای  وصول وجه چک   به  اداره ثبت اسناد مراجعه  نماییم.

شرط مهم : باید چک صادره از بانکهای مجاز باشد و چک های موسسات مالی یا قرض الحسنه ای که خارج از سیستم بانکی  هستند قابل اجرای ثبتی نیست.

مدارک مورد نیاز : 

• اصل  چک برگشتی و گواهی عدم پرداخت  . 

• کارت ملی

تکمیل  فرم تقاضای صدور اجراییه چک از اداره ثبت و تکمیل آن .

 

مدارک فوق را بایستی به اداره ثبت اسناد محلی که بانک صادر کننده گواهی عدم پرداخت در آن قرار دارد ارائه نمود .

 بعد از صدور اجراییه ثبتی ، این اجراییه به بدهکار ابلاغ می شود که باید در مدت 10 روز نسبت به پرداخت مبلغ مندرج در چک ، فراهم نمودن ترتیبات پرداخت و یا معرفی اموال اقدام نماید

 . در صورتی که صادر کننده ظرف مدت 10 روز اقدامات لازم را انجام ندهد ، دارنده چک می تواند ازاداره ثبت  توقیف اموال صادر کننده را تاسفف وجه چک بخواهد.

در زمینه جزییات و دریافت اطلاعات بیشتر راجع به چک و چک های صیادی می توانید با ما مشاوره نمایید.

 

قرارداد اجاره به شرط تملیک چیست ؟ 

 

عقد اجاره به شرط تملیک را بیشتر در تسهیلات بانکی یا شرکتهای لیزینگ  شنیده اید .

اجاره به شرط تملیک عقد اجاره‌ای است که در آن شرط می‌شود مستاجر در پایان مدت اجاره در صورت عمل به شرایط قرارداد، عین مستاجره را مالک شود.

بانک یا شرکت لیزینگی ، تسهیلات لازم برای را برای امور خدماتی، کشاورزی، صنعتی یا خرید ملک یا ماشین  در اختیار تسهیلات گیرنده قرار می دهد و خود به عنوان موجر مبادرت به معاملات اجاره به شرط تملیک می‌‌کند در صورت اینکه تسهیلات گیرنده تا پایان قرارداد به تعهدات مالی خود عمل کند مالک  مال مورد نظر می شود .

در صورتیکه نیاز به وکیل بانکی و وکیل اجاره به شرط تملیک دارید از خدمات مشاوره ای و‌وکالتی وکلای متخصص ما که در این زمینه دارای سابقه کار می باشند برخوردار شوید .

 

فرق خلع ید با تصرف عدوانی چیست ؟

وکیل خلع ید /وکیل تصرف عدوانی تهران 

 

تصرف عدوانی به دو صورت حقوقی و کیفری قابل طرح است که ما در این بخش به تصرف عدوانی حقوقی و خلع ید می پردازیم .

دعوای خلع ید یا دعوای مالکیت :در این نوع دعوا مالک  با ارائه مدارک ثابت می کند که ملک متعلق به اوست و تصرف طرف مقابل غاصبانه و غیر قانونی است.

دعوای تصرف عدوانی : در این نوع دعوا مالکیت شما مطرح نیست بلکه شما باید سابقه تصرف ملک توسط خودتان و تصرف غیرقانونی  و به زور طرف دیگر را  ثابت کنید .

 

چرا بهتر است به وکیل ملکی مجرب وکالت دهیم ؟

دعوای خلع ید و تصرف عدوانی در زمره دعاوی حساس و پیچیده است که کوچکترین نکته اشتباه باعث رد دعوا به ضرر شما می شود . تشخیص اینکه کدام ادله به دادگاه ارائه شود یا به چه نحو طرح گردد در تخصص وکیل ملکی است.

اشتباه در طرح دعوا و ارائه دلیل و نحوه دفاع ممکن است موجب ضرر مالی و معنوی صاحب حق گردد ، لذا اخذ وکیل مجرب ملکی خلع ید و تصرف عدوانی بسیار ضروری است.

 

 

الزام به تنظیم سند رسمی چگونه است؟

 

حجم بالایی از دعاوی حقوقی ، مربوط به بد عهدی فروشنده در معاملات است. شما ملکی را خریدید ولی فروشنده به دلایل مختلف حاضر به سند زدن ملک به نام شما نیست .

 

اگر خودتان می خواهید دادخواست الزام به تنظیم بدهید :

 قانون در این مورد به شما راهکار دادخواست الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی و احیانا اخذ پایانکار و ... را پیشنهاد می کند.

شما می توانید به دفتر خدمات قضایی الکترونیک مراجعه و ضمن پیوست کپی مبایعه نامه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی را علیه فروشنده مطرح نمایید.

اگر وکیل دادگستری الزام به تنظیم سند رسمی را انجام دهد :

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک پیچیدگی های زیادی دارد مثلاً خوانده ممکن است ملک خود را در رهن گذاشته باشد و  اقدام به فروش آن کرده باشد که به طور کلی در طرح خواسته شرایط فرق می کند .

بطور کلی احتمالات مختلفی در این دعوا وجود دارد که باید توسط وکیل دادگستری مورد بررسی قرار بگیرد.

 اینطور که ، تجربه کاری وکالت ما  ،نشان می دهد در عادی ترین حالت یعنی اگر فروشنده رسمی باشد و مال به شخص دیگر فروخته و رهن نشده باشد، نیاز به طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است که باید توسط وکیل صورت بگیرد 

چون لازم است که مبایعه نامه  با همه شرایط و مفاد آن، بررسی و اثبات شود و سپس نیاز است که حکم الزام به تنظیم سند رسمی ، به صورت دقیق اجرا شود.

 

فرق سرقفلی با حق کسب و‌پیشه چیست ؟ 

 

پیدایش حق کسب و پیشه از سال ۱۳۵۶ آغاز شد . 

در تعریف ساده از حق کسب و پیشه ،وقتی یک نفر برای مدت زمان طولانی مکانی را اجاره کند و در آنجا شغل خوبی داشته باشد و تجارت کند، پس از چند سال کار و کسب شهرت و اعتبار، حق کسب و پیشه و تجارت به مستأجر تعلق می‌گیرد.بنابراین صاحب مغازه باید اول حق کسب و پیشه او را بپردازد تا بتواند ملک را تحویل بگیرد.

اما حق سرقفلی عبارت از مبلغی است که  در ابتدای اجاره ،از طرف مستاجر به صاحب ملک یا موجر داده می شود تا در زمان تخلیه ، معادل عادلانه ی آن ،به اون بازگردانده شود

 نکته مهم :اجاره های اماکن تجاری که از سال ۱۳۵۶ به بعد بسته شدند موضوع حق کسب و پیشه باشند اما از سال ۱۳۷۶  قانونگذار تعلق حق کسب و پیشه را به مستاجر منتفی دانست و تنها  دریافت و انتقال حق سرقفلی را مجاز دانسته است . 

  اما چطور سرقفلی از بین می رود ؟

  • تغییر شغل توافق شده با مالک در عقد اجاره

  • انتقال حق سرقفلی یا اجاره ملک (در صورت داشتن حق اجاره) توسط مستأجر به شخصی دیگر بدون اجازه مالک (در این صورت مالک با پرداخت نصف میزان سرقفلی می‌تواند ملک را تصرف کند)

  • تعدی و تفریط مستأجر در ملک

  • پرداخت نکردن اجاره‌بها توسط مستأجر تا 10 روز پس از موعد

  • تغییر ملک توسط مستأجر درصورتی‌که به اساس و اصل بنا لطمه وارد کند.

ملاحظه می کنید که مباحث سرقفلی و حق کسب و پیشه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و هر گونه تخلف از شرایط سرقفلی و.... سبب از دست رفتن سرمایه شما می شود. اگر در چنین شرایطی قرار گرفته اید سریعا ازوکیل سرقفلی گروه حقوقی وکیل دادنیک که از وکلای برتر در این حوزه است مشاوره بگیرید.

 

اجرت المثل ایام تصرف شریک ملک مشاع:

 

زمانی که دو یا چند نفر مشترکا مالک ملکی هستند مثلا مال را با هم خریده اند یا به  آنها به ارث‌رسیده است، هردو  در ذره ذره ی آن ملک سهم دارند بنابراین هیچکدام  حق دخل و تصرف مادی در مال مشترک را بدون اجازه دیگر شریک ندارند.

 بر این اساس ماده ۵۸۱ قانون مدنی مقرر کرده است که تصرفات هر یک از شرکا در صورتی که بدون اذن یا خارج از حدود اذن باشد، معتبر نیست.

 اگر یکی از وراث بدون اجازه دیگر ورثه در مال متوفی تصرف کرد، تکلیف چیست؟ 

شریک دیگر باید  طی اظهارنامه‌ای خطاب به شریک متصرف، رفع تصرف از مال را بخواهد.

در صورتی خودداری وی از رفع تصرف خود از مال، دادخواست حقوقی به دادگاه با عنوان تخلیه ملک مشترک به انضمام مطالبه اجرت‌المثل ایام تصرف ملک تقدیم کنند. نکته مهم در اینجاست که باید تصرف غیر قانونی شریک دیگر را ثابت کنید.

این موضوع با مطالبه رسمی مال مشترک طبق یک اظهارنامه رسمی  ممکن خواهد بود. در ضمن رویه این است که از تاریخ تقدیم اظهارنامه رسمی اجرت‌ المثل ایام تصرف محاسبه خواهد شد.

اگر در زمینه اجرت المثل ایام تصرف نیاز به وکیل ملکی و وکیل اجرت المثل مجرب دارید با گروه حقوقی ما تماس بگیرید .

 

چرا در دعاوی حقوقی باید از وکیل متخصص استفاده کنیم ؟

 

امور حقوقی دایره ی بسیار گسترده ای دارد .بررسی موضوعات حقوقی در دادگاه با حساسیت و دقت فراوان صورت می گیرد و استدلال قوی تنها راهکار شما برای قانع کردن قاضی در جلسه رسیدگی خواهد بود ،از طرفی کوچکترین اشتباه در بدو کار سبب ایراد شکلی وکیل مقابل و‌ رد عوای شما میشود که مسلما با توجه به هزینه بالای دعاوی مالی و ملکی ، ضررزیادی را به شما وارد خواهد کرد.

در نتیجه استفاده از وکیل ملکی ، وکیل حقوقی قوی و متبحر  اقدام منطقی و درستی محسوب می شود. 

وکیل دادنیک با اعتقاد به اینکه همه باید یک وکیل داشته باشند کوشش می کند با فراهم آوردن شرایط مناسب ، شما هم از داشتن وکیل متخصص ملکی بی بهره نمایید .

 

برای هر گونه مشاوره یا پرسش بصورت تلفنی یا واتس اپ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم .

 

بیشتر بخوانید و بدانید 

بخشنامه جدید طلاق توافقی

۵
از ۵
۳۰ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​