وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

مجازات هک اینستاگرام چیست ؟

 

مجازات هک اینستاگرام

 

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از آن بین عموم مردم ،در کنار فوایدی که  این فناوریها  به ارمغان آورده است ، مشکلات و مسائلی هم در این حوزه گریبانگیر کاربران شده است که می تواند حیثیت و مال افراد را به مخاطره بیاندازد.

 
هک فضای مجازی بویژه هک اینستاگرام یکی از این موضوعات مخاطره آمیز است .



هک به چه معناست ؟ 

 
هک کردن در حقیقت یک اصطلاح تخصصی در حوزه علوم مربوط به کامپیوتر‌ها است که در عمل با این عمل شخص دیگری بدون رضایت صاحب اکانت (حساب) می‌تواند به صورت غیر مجاز به آن اکانت دسترسی غیر مجاز پیدا کند.
با توجه به اینکه استفاده از شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام امروزه بسیار رایج بوده و بعضا اطلاعات بسیار مهمی در آن‌ها درج می‌شود و اعتبار بسیاری از کسب و کار‌ها و یا اشخاص مشهور و یا افراد دیگر نیز به اکانت اینستاگرامی آن‌ها بستگی دارد.

با توجه به این موضوع، قانون جرائم رایانه در ایران راجع به جرایمی که در ارتباط با اینستاگرام صورت می‌گیرد وضع شده و مجازات انواع دسترسی‌های غیر مجاز را مشخص کرده است.
 

مجازات هک اینستاگرام در قانون ایران :


مطابق با قانون هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
 
باید توجه داشت که قانون‌فوق دربرگیرنده هر نوع ورود غیر مجاز و دسترسی به اطلاعات کاربر عمومی یا خصوصی  به اکانت ( حساب شخصی و خصوصی )وی بدون اجازه می باشد .
 
اگر در اینستاگرام هک شدیم برای شکایت باید به کجا مراجعه کنیم ؟
 
برای این کار با تمام مدارک شناسایی خود و کلیه مدارک از جمله شماره تماس و ایمیلی که با آن حساب خود را در اینستاگرام ساخته ایدبه یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و شکوائیه مطرح نمایید.

در تنظیم شکوائیه مهم نیست که شما آدرسی از متهم ندارید. بعد از نوشتن شکوائیه پلیس فتا اقدامات و تحقیقات خود را شروع می‌کند و در صورت تشخیص جرم بودن عمل، نتیجه اقدامات خود را به دادسرا گزارش می‌دهد تا موضوع پیگیری شود.
 

چگونه بفهمیم که هک شده ایم ؟


برای اینکه متوجه شویم چه کسانی به اکانت ما متصل هستند به قسمت پروفایل اینستاگرام رفته، قسمت Settings را کلیک کنید، اکنون گزینه Security و سپس login activity را لمس نمایید.

اکنون می‌توانید دستگاه‌هایی که بجز خودتان به صفحه شما دسترسی دارند را مشاهده نمایید و با انتخاب گزینه Log Out دسترسی آن‌ها را غیر فعال نمایید.

 

چگونه از هک شدن اینستاگرام خود ، جلوگیری کنیم ؟ 


مهمترین اقدام پیشگیرانه از هک این است که ایمیل و رمز عبور خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.
کماکان از برنامه‌های آنفالو یاب یا استفاده ننمایید یا حتما رمز خود را تغییر دهید.
از ورود به لینک‌های ناشناس و لینک‌هایی که از شما ایمیل و رمز عبور می‌خواهد بپرهیزید.
هر روز دستگاه‌هایی که به اینستا شما هستند را چک کنید.
اگر چند اکانت مختلف دارید برای همه آن‌ها از یک پسورد استفاده نکنید.
در صورت ورود به پیج با یارانه و گوشی دیگری بعد از اتمام استفاده از دکمه Log Out استفاده کنید.
در موارد مشکوک رمز عبور خود را تغییر دهید.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​