وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

بهترین وکیل مهریه در تهران | توقیف اموال و اجرای مهریه | طبق قوانین سال 1403

                                                                         

بهترین وکیل مهریه

        بهترین  وکیل مهریه در تهران ,  توقیف اموال و اجرای مهریه 

     

 

بهترین وکیل مهریه در تهران با بررسی مدارک مهریه طبق قوانین و بخشنامه های جاری در سال 1402  جهت مطالبه مهریه و توقیف سریع اموال  بهترین  فاکتورهای  را برای رسیدن به نتیجه  بررسی می کند .

 

مطالب این صفحه :

 

 1- تعریف مهریه طبق قانون مدنی 1082

2-  انواع مهریه 

3- مراحل  وصول مهریه در سال1402

4- مدارک مورد نیاز مطالبه مهریه 

5- وکیل متخصص مهریه کیست ؟

6- قانون 110 سکه چیست ؟

7- فاکتورهای بهترین وکیل مهریه در تهران

8- آیا مهریه به زن باکره  تعلق می گیرد ؟

9- آیا مهریه از ارث قابل برداشت است؟

10- انتقال مال برای فرار از مهریه 

11- خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک 

 

 1- تعریف مهریه طبق قانون مدنی 1082

 مهریه در قانون جز حقوق مالی زن محسوب می شود و‌مالی است که با عقد ازدواج دایم یا موقت، به  مالکیت زن درمی آید و او می تواند، در آن تصرف نموده و یا هر زمان که بخواهد، آن را مطالبه کند.به موجب ماده 1082 قانون مدنی: " به مجرد عقد، زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید"

 

2- انواع مهریه 

مهریه، به دو صورت عند المطالبه و عند الاستطاعه می باشد.حال معنی این دو کلمه که در سند ازدواج آورده می شود چیست؟

 1- مهریه عند المطالبه به این معناست که مهریه طلب حال و فوری بوده و هر زمان زن مهریه را بخواهد، باید از طرف شوهر به او‌ داده شود.

2- مهریه عند الاستطاعه برخلاف عند المطالبه، تنها بشرط توانایی مرد در پرداخت آن، قابل مطالبه است و دریافت آن مستلزم اثبات توانایی مرد در پرداخت مهریه است. 

بنابراین زمان تنظیم سند ازدواج زن و شوهر توافق می کنند که نحوه مطالبه مهریه به چه صورتی باشدو در هر حال این توافق لازم الاجرا می شود.

 

3- مراحل  وصول مهریه در سال1402

 

طبق قوانین و بخشنامه های جدید سال1402، وکیل مهریه در تهران ،

1- در مرحله اول از طریق اجرای ثبت مهریه 

2-طریق دادگاه نسبت

در گذشته دو انتخاب برای زوجه وجود داشت که بنا بر شرایط موجود تصمیم می گرفت که مطالبه مهریه را از اجرای ثبت انجام دهد یا به دادگاه مراجعه نماید.

 

در حالیکه طبق قانونی که جدیدا اجرا می شود، حتما ابتدا باید به اجرای ثبت مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری ،اگر منجر به عدم توقیف مال گردید، به دادگاه دادخواست مطالبه مهریه داده شود.

 

4- مدارک مورد نیاز مطالبه مهریه 

  • 1- اصل شناسنامه و کارت ملی زوجه 
  • 2- اصل یا رونوشت سند ازدواج 

 

5- وکیل متخصص مهریه کیست ؟

 وکیل متخصص مهریه، با آگاهی و تسلطی که بر قوانین و بخشنامه های جاری مهریه و اجرا وتوقیف اموال دارد، روند مطالبه مهریه را با سرعت بیشتری به نتیجه می رساند و از اتلاف وقت یا عمل اشتباه که ممکن است منجر به تضییع حقوق شما شود، قطعا جلوگیری خواهد کرد.

 

6- قانون 110 سکه چیست ؟

به گفته وکیل مهریه ،طبق بخشنامه جدید قوه قضاییه ،مطالبه مهریه توسط زن، تا سقف ۱۱۰ سکه، محکومیت‌  دارد.

به بیان دیگر ، مطالبه مهریه تا 110 سکه عندالمطالبه است .یعنی اصل بر این است که مرد دارای توانایی مالی برای پرداخت است و برای مابقی مهریه( بیشتر از ۱۱۰ سکه )  مشروط به  اثبات تمکن مالی مرد توسط خانم است .در هر حال در صورت عدم توانایی مرد برای پرداخت مهریه ، او می‌تواند درخواست تقسیط مهریه را ارائه دهد، این مقدار تقسیط شده بنا بر تمکن مالی و توانایی مرد بصورت ماهیانه یا سالیانه به زن پرداخت می شود. در اینجا اگر مرد از پرداخت مهریه خودداری کند خانم می تواند نسبت به جلب وی اقدام نماید. بنابراین در قانون جدید تنها امکان جلب آقا ،محدود شده است ولی در هر صورت ، مهریه باید پرداخت شود.

 

7- بهترین وکیل مهریه در تهران

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین بهترین وکیل مهریه در تهران ،سابقه ،تخصص و تجربه در پرونده های متعدد مهریه است.اقدام سریع و شناخت بهترین راه حقوقی ،در واقع مشخصه ی بهترین وکیل مهریه می باشد.گروه حقوقی وکیل دادنیک با قریب به دو دهه سابقه درخشان در کمترین زمان ممکن قانونی پرونده مهریه را به جریان انداخته و نسبت به مطالبه مهریه سریعا اقدام خواهد کرد.آشنایی و تسلط وکیل مهریه وکیل دادنیک با روند فعلی مطالبه مهریه در اجرای ثبت و دادگستری سبب خواهد شد که مطالبه مهریه در روندی سریعتر و مطلبوتردر شرایطی مطلوب پیش برود.همانطور که قبلا هم گفتیم ،در پرونده های مهریه آنچه مهم است استفاده درست و به موقع از زمان است. به بیان دیگر، سرعت عمل در اجرای مهریه در رسیدن به مال و توقیف اموال اهمیت بسیار زیادی دارد که این مساله از نکات مهمی است که وکیل دادنیک را بعنوان بهترین وکیل مهریه در تهران معرفی می کنند.

 

8- آیا مهریه به زن باکره  تعلق می گیرد ؟

قانون، زن را به مجرد عقد ،مالک مهریه می شناسد و در این مورد تقاوتی میان باکره یا غیر باکره ، عقد دائم یا موقت قائل نشده است. البته اگر زن باکره ای که نزدیکی با شوهر نداشته از همسر خود طلاق بگیرد،مستحق نصف مهریه خواهد بود  لذا اگر قبل از طلاق کل مهریه را دریافت کرده باید نصف آن را به شوهر برگرداند.

نکته۱ : زن باکره بعد از عقد وقبل از نزدیکی ، بدون  گرفتن طلاق ،می تواند کل مهریه اش  را در خواست کند .

نکته ۲: در صورت طلاق زن باکره ،قبل از نزدیکی با شوهر ، مستحق دریافت نصف مهریه است .

 

9- آیا مهریه از ارث قابل برداشت است؟

در مواردی ممکن است مالی به مرد به ارث برسد سوال مطرح می شود که آیا این مال را می شود توقیف کرد؟ باید گفت که این ارث در صورتیکه در زمره اسناد رسمی تنظیم شود توسط وکیل مهریه قابل توقیف و مطالبه است.گاه ممکن است که این ارث حتی بصورت مشاع میان ورثه مشترک باشد که زن می تواند در این فرض هم از طریق مراجع قانونی مهریه خود را از سهم الارث شوهر وصول نماید.

 

10- انتقال مال برای فرار از مهریه :

مساله شایعی که مطالبه مهریه وجود دارد فرار از دین مهریه و انتقال صوری اموال به خویشان و نزدیکان است .این روزها مردان برای نپرداختن مهریه دست به کارهای مختلفی می زنند و یکی از این راه ها انتقال اموال است .

 اماآیا انتقال اموال برای فرار از مهریه ، جرم است ؟ 

 برای دانستن جواب این سوال باید انتقال اموال را بر حسب زمان ،به دو گروه تقسیم کرد :

1-  انتقال اموال بعد از مطالبه مهریه 

2-  انتقال اموال  قبل  از مطالبه مهریه 

 

1-انتقال اموال بعد از مطالبه مهریه جرم است ؟

طبق ماده ۴ نحوه اجرای محکومیت های مالی ،انتقال اموال بعد از رای قطعی مهریه ،جرم تلقی می شود ومجازات حبس تعزیری  دارد.

ولی برای تحقق این جرم سه شرط لازم است :

۱- علم و اطلاع قبلی مدیون از ‌مطالبه طلب و رای قطعی 

۱- قصد فرد برای فرار از دین 

۲-انتقال به شخص دیگر اعم از انتقال صوری یا واقعی 

اگر سه رکن فوق اثبات شود فرد معامله به قصد فرار از دین انجام داده است. ولی فراموش نکنید که اثبات این موضوع به جهت حساسیت و دشواری اثبات تنها با کمک گرفتن از یک وکیل مجرب و باسابقه امکان پذیر است.در این زمینه وکیل مهریه در تهران با تجربه و تخصص در این زمینه ، می تواند نسبت به طرح دعوی و حفظ حق مهریه سریعا اقدام نماید و از تضییع حق زوجه جلوگیری بعمل آورد.

 

2-  انتقال اموال قبل  از مطالبه مهریه جرم است ؟

در توضیح معامله بقصد فرار از دین دیدید که عنصر متشکله جرم ، علم و آگاهی مدیون و قصد وی برای فرار می باشد بنابراین در فرض انتقال قبل از مطالبه مهریه ، بدلیل عدم اطلاع و آگاهی ،  انتقال اموال جرم نیست و  بالتبع مجازاتی هم ندارد .توجه کنید که معامله صوری با انتقال اموال فرق دارد . در این نوع معامله تبادل قیمت مال صورت نمی گیرد و فقط زوج برای فرار از پرداخت و توقیف مهریه ملک یا ماشین خود را بنام بستگان نزدیک خود می زند. این نوع معامله در صورت اثبات محکوم به بطلان است .

 

 

11- خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :(مهریه فقط در استان تهران و کرج)

  • مشاوره آنلاین و حضوری 
  • وکلای باسابقه پایه یک دادگستری
  • تنظیم قرارداد وکالت در سامانه ثنای قوه قضاییه
  • عدم نیاز به حضور شما در هیچ مرحله ای 
  • امکان پرداخت اقساط 
  • مطالبه مهریه از صفر تاصد در ثبت و دادگستری
  • توقیف و مزایده اموال
  • ممنوع الخروجی محکوم  علیه

 

 

 

۵
از ۵
۵۱۲ مشارکت کننده

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​