وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق در آلمان | یکطرفه یا توافقی طبق قانون 2024

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان

طلاق در آلمان

وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان (توافقی یا یکطرفه ) طبق قوانین سال 2023

 

فرآیند طلاق در کشور آلمان:

طلاق در آلمان یک فرآیند قانونی است که به ازدواج پایان می دهد. این می تواند توسط هر یک از زوجین آغاز شود و نیاز به تایید دادگاه دارد. زمینه های طلاق در آلمان  عبارتند از :

  • یکی از همسران، همسر دیگر را رها کرده است
  • یکی از زوجین حداقل به سه سال حبس محکوم شده است
  • یکی از همسران ناتوان روانی اعلام شده است
  • اگر زوجین حداقل یک سال از هم جدا از هم زندگی کرده باشند،

اگر زوجین حداقل یک سال از هم جدا از هم زندگی کرده باشند، می توانند بدون اینکه ثابت کنند که ازدواج به طور غیر قابل جبرانی از هم پاشیده است، تقاضای طلاق کنند. این به عنوان ""طلاق با رضایت طرفین" شناخته می شود.

پس از ارائه دادخواست طلاق، دادگاه تاریخ رسیدگی را تعیین می کند. در جلسه دادرسی، قاضی عوامل زیر را در نظر می گیرد

  • رفاه هر یک از فرزندان ازدواج
  • منابع مالی هر یک از همسران
  • دارایی هر یک از همسران

سپس قاضی در مورد اینکه آیا طلاق را صادر می کند یا خیر، تصمیم می گیرد، و اگر چنین است، چه ترتیباتی باید برای فرزندان، مالی و دارایی انجام شود.

روند طلاق در آلمان می تواند پیچیده و زمان بر باشد. اگر قصد طلاق دارید، مهم است که از یک وکیل واجد شرایط کمک بگیرید

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در مورد طلاق در آلمان در نظر داشته باشید:

 

1-هر دو زوج باید توسط یک وکیل در دادرسی طلاق وکالت داشته باشند
2-دادگاه به دلایل طلاق رسیدگی نمی کند، فقط به اینکه ازدواج به طور غیر قابل جبرانی از بین رفته باشد
3-دادگاه در مورد
حضانت فرزند، نفقه فرزند، نفقه همسر و تقسیم دارایی بر اساس بهترین منافع خانواده تصمیم گیری خواهد کرد.
4-پروسه طلاق ممکن است تا یک سال طول بکشد


اگر قصد طلاق را دارید، مهم است که از شرایط و مراحل قانونی در آلمان آگاه باشید. یک وکیل واجد شرایط می تواند به شما در درک حقوق و گزینه های خود کمک کند و شما را در فرآیند طلاق راهنمایی کند

 

فرآیند طلاق برای ایرانیان مقیم آلمان:

ازدواج، طلاق و انحصار وراثت ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند، باید مطابق با قانون ایران انجام شود تا در ایران اعتبار داشته باشند.

 به فرض مثال زن و شوهر ایرانی ، اگر طلاق خود را طبق قانون کشور ایران ثبت نکنند در این کشور، هنوز زن و شوهر تلقی می شوند و وظایف و تعهداتشان نسبت به یکدیگر باقی می ماند.در این صورت، احتمال طرح دعوای یکی از آنها علیه دیگری و ایجاد مشکلات قانونی برای طرف دیگر مانند تمدید پاسپورت ،ممنوع الخروجی ، عدم ثبت ازدواج دوم و ارث و .... وجود دارد. لذا توجه داشته باشید که علاوه بر انجام طلاق طبق قانون کشور آلمان ، ثبت طلاق طبق مقررات ایران هم ضروری است.

در این صفحه کوشش می کنیم تمام راه های انجام طلاق ایرانی در آلمان بدون حضور در ایران و نحوه وکالت به وکیل دادگستری در ایران را برای شما شرح دهیم .

 

مطالب این صفحه :

1-طلاق توافقی ایرانیان مقیم آلمان 

2-طلاق یک طرفه مرد مقیم آلمان 

 3-طلاق یک طرفه زن مقیم آلمان

 4-طلاق ایرانی با حق طلاق زن در آلمان   

5-نحوه درخواست مهریه در آلمان

6-هزینه های طلاق در آلمان و ایران  

7-چگونه به وکیل وکالت دهیم؟

8-خدمات دفتروکالت وکیل دادنیک

9- طلاق طبق قانون آلمان 

 

1-ثبت طلاق توافقی ایرانیان در آلمان 

اگر طلاق به صورت توافقی باشد به دو شکل قابل انجام است :

  • راه اول: در صورتیکه طلاق توافقی در دادگاه کشور آلمان انجام شده ،اصل رای و ترجمه ی آن همراه با کلیه مدارک به کنسولگری آلمان تحویل میدهید،سپس باید صیغه شرعی طلاق در مراکز اسلامی مجاز انجام شود.سپس درخواست تنفیذ طلاق به ایران ارسال می شود.

توجه:انجام این امر مستلزم تعیین وقت از کنسولگری آلمان می باشد.ضمنا طبق رویه جدید در سالهای اخیر، قبل ازدریافت وقت کنسولگری، در ابتدا یکی از زوجین می بایست در سامانه میخک درخواست ثبت طلاق را به صورت آنلاین انجام داده باشد.بعد از اینکه در این سامانه مدارک مورد نیاز ارائه شد، یک کد رهگیری برای افراد فرستاده می شود که با داشتن این کد می توانند به سرکنسولگری فرانکفورت مراجعه کنند.

نکته:در این نوع درخواست طلاق ،زن و مرد،هر دو ،باید مقیم آلمان باشند و به صورت حضوری مدارک خود را به سرکنسولگری ارائه دهند.این فرایند سخت و زمانبر است و رویه فعلی دادگاه های ایران نشان می دهد قضات براحتی رای به تنفیذ طلاق آلمانی نمی دهند.لازم به ذکر است که کنسولگری ایران در آلمان امکان صدور رای طلاق را ندارد و تنها از نظر انجام تشریفات صیغه شرعی طلاق و....امکان ارایه خدمات دارد.

  • راه دوم:راه بهتر این است که از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه، به یکی از بستگان یا به طور مستقیم به وکیل دادگستری ایران ،وکالت برای انجام طلاق توافقی را بدهید.وکیل پس از تایید وکالتنامه در وزارت امورخارجه، طلاق را طبق توافقات زن و شوهر، انجام و در دفترخانه ثبت می کند.در این صورت نیازی به حضور شما در ایران نیست.

 

  • راه سوم: راه کوتاه تر و سریعتر هم ،اقدام از طریق سامانه ثنای قوه قضاییه هست. اگر تاکنون در این سامانه،ثبت نام نکردید در حال حاضر امکان ثبت نام برای شما از خارج کشور هم فراهم شده است .در این صورت می توانید بدون نیاز به مراجعه به سفارتخانه ، در سامانه قوه قضاییه ،به وکیل دادگستری برای انجام طلاق وکالت دهید. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید یا به مشکل برخوردید با ما تماس بگیرید.

 

2-ثبت طلاق بر اساس درخواست مرد:

 

  • راه اول: مرد می تواند با ثبت درخواست اولیه و تعیین وقت در سامانه میخک ومراجعه حضوری به سرکنسولگری فرانکفورت و ارائه مدارک لازم درخواست خود را ثبت می کند.مراحل این طلاق توسط سرکنسولگری به زن اطلاع داده می شود و وی موظف است در تاریخ و ساعت مقرر به سرکنسولگری مراجعه کند.این نوع ثبت طلاق هم نیاز به رای به یک طرفه مرد در دادگاه آلمان ،صیغه طلاق شرعی و درخواست تنفیذ رای به دادگاه های ایران را دارد.تشریفات اداری زیاد و زمانبر است.

  • راه دوم: با ثبت وکالتنامه در سامانه میخک یا سامانه ثنا، به وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت برای انجام طلاق یک طرفه را می دهد.این روش سریعتر و کوتاه تر از راه اول است ولی باید توجه داشته باشید که طلاق یک طرفه در ایران مستلزم پرداخت حقوق مالی زن می باشد.در این زمینه می توانید از وکیل خانواده دفتر وکیل دادنیک مشاوره آنلاین دریافت نمایید.

 

3-ثبت طلاق بر اساس درخواست زن:

 

  • راه اول :اگر زن خواهان طلاق باشد باید با رای طلاق دادگاه آلمان همراه با مدارک و پس ار ثبت درخواست و تعیین وقت به کنسولگری مراجعه نماید و از کنسولگری درخواست ثبت درخواست تنفیذ طلاق را کند.کنسولگری درخواست را جهت بررسی به ایران ارسال خواهد کرد.این روشی روشی دشوار با احتمال ضعیف است چرا که غالبا محاکم ایران، آرا دادگاه آلمان را سازگار با قوانین خود نمی دانند.
  •  
  • راه دوم:با یک وکیل خانواده در ایران مشورت کنیدو سپس پس از اعطای وکالت طلاق به وکیل،وکیل اقدام به طرح دعوای طلاق در ایران می کند.از آنجا که موارد طلاق زن در ایران محدود است وکیل بهترین مورد قانونی را با استناد به شروط 12 گانه مندرج در عقد نامه یا دلایل عسرو حرج برای پذیرش طلاق به دادگاه ارایه خواهد کرد.

 

4-طلاق ایرانی با حق طلاق زن در آلمان :

همانطورکه در مبحث وکالت در طلاق گفتیم خانم می تواند با وکالتی که از همسرش برای طلاق می گیرد ، نسبت به طلاق اقدام نماید. در این نوع وکالت ، مرد حق طلاق را به زن واگذار می کند تا بتواند خودش را مطلقه کند. انجام این نوع وکالت فقط از طریق وکیل دادگستری امکانپذیر است.پس اگر وکالت طلاق یا حق طلاق گرفته اید ، می توانید از طریق دو وکیل خانواده ،بدون نیاز به حضور در ایران ، طلاق را در ایران انجام و ثبت کنید.

نکته مهم :دقت کنید که متن وکالتنامه طلاق دقیق و کامل تنظیم گردد وگرنه در دادگاه قابل پذیرش نخواهد بود.

 

5-نحوه درخواست مهریه در آلمان:

زنان ایرانی مقیم کشور خارجی می توانند مهریه خود را مطالبه کنند ولی اگر در دادگاه کشور مقیم ،مهریه خود را بخشیده باشند دیگر حق مطالبه در ایران را نخواهند داشت. در صورتی که زن مهریه را تا بحال نگرفته یا نبخشیده باشد میتواند، از طریق وکیل پایه یک دادگستری در ایران مطالبه مهریه نماید در این صورت نیازی به حضور خانم در ایران نیست.

 

6-هزینه های طلاق در آلمان و ایران چگونه است؟

هزینه های طلاق آلمانی در آلمان ، به صورت مشترک توسط زن و مرد پرداخت می شود، که این هزینه های معمولا بین 1000 تا 5000 یورو می باشد.هزینه یک وکیل در آلمان برای انجام طلاق، معمولا باید بین 1500 تا 2000 یورو است.در صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه وکیل می توانید از دولت آلمان درخواست کمک مالی برای انجام طلاق خود داشته باشید.

 

هزینه طلاق ایرانی در ایران ، به مراتب با هزینه نسبتا پایین تری با در نظر گرفتن حق الوکاله وکیل، هزینه دادرسی دردادگاه و هزینه ثبت طلاق در دفترخانه قابل انجام است.جهت آگاهی از هزینه ثبت طلاق و هزینه وکیل در ایران با شماره واتس اپ دفتر وکالت ما تماس بگیرید.

 

7-از آلمان چگونه به وکیل در ایران وکالت دهیم؟

پیگیری و طرح امور حقوقی و قانونی مثل طلاق ، مهریه ، انحصار وراثت و ..بدلیل شرایط کاری و‌مهاجرتی و زندگی در خارج از کشور، تقریبا امری ناممکن است .از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند انجام امور قانونی خود را به وکلای پایه یک دادگستری بسپارند. اما وکالت دادن به چه صورت است؟ راه های مختلفی در این خصوص وجود دارد.

  1. سختترین راه این است که این افراد حضورا به ایران آمده و با وکیل معتمد خود قرارداد ببندند.
  2. راه دوم این است که قبل از خروج از کشور به یکی از بستگان مورد اعتماد خود،در دفتر خانه وکالت کاری یا وکالت کلی یا موردی  بدهید.دقت کنید متن وکالت کامل باشد.
  3. یکی از بهترین راه هایی که توصیه می شود این است که در سامانه میخک وزارت امور خارجه ثبت نام کنید .پس از تعیین نوع وکالت و بارگزاری متن مورد تایید وکیل پرونده  ، باکد رهگیری به سفارت یا کنسولگری یا حافظ منافع مراجعه و‌ وکالتنامه وکیل را نهایی کنید.
  4. راه سریع دیگرهم این است که شما در سامانه ثنا ثبت نام کنید و بتوانید به اس ام اسی که از این سامانه به تلفن همراه شما ارسال می شود دسترسی داشته باشید.در این صورت به راحتی می توانید با وکیل قرارداد الکترونیک را منعقد کنید وکار وکالت را به ایشان محول نمایید.

سامانه میخک

در صورت مشکل در ثبت نام سامانه میخک یا ثنا با ما تماس بگیرید.

8-خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید، دفتر وکالت ما با قریب به بیست سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای باسابقه دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • جلوگیری از تضییع حق و ضرر به موکل
  • ثبت طلاق در دفترخانه ​​

 

9-طلاق طبق قانون آلمان 

برای انجام طلاق در کشور آلمان نیازی به دلیل و اثبات تقصیر طرف مقابل نیست. اما زن و شوهر برای انجام این طلاق باید یکسال جدا از هم زندگی کرده باشند(trennungsjahr). در این مدت زن یا شوهر مسئول پرداخت نفقه طرف مقابل است که میزان آن 3/7 از در آمد  ماهیانه است . بطور معمول در طلاق دادگاه اموالی را که مشترکا بدست آورده اند تقسیم میکند.

اگر طلاق  در آلمان بصورت توافقی باشد بطور معمول در صورت عدم وجود اختلافاتی مثل حضانت فرزندان(child custody) یا تقسیم اموال  4 تا 6 ماه زمان می برد.

 

 

 

۵
از ۵
۸۴۳ مشارکت کننده
سهند عبدالله زاده گفت:
درود
بعد از وکالتنامه میخکی و گرفتن کد رهگیری برای من یه اس ام اس اومده که حضوری پیگیری کنید . خواستم بپرسم سفارت چطور انجام میده. ممنون
Shayestehhhh گفت:
سلام مدت زمان طلاق وکالتی چقدره
فرزین گفت:
وقت بخیر خدمت شما وکیل دادنیک عزیز
ممنون از اطلاعات درست و بجا
پایدار و برقرلر باشید
    مدیریت گفت:
    با سلام و عرض ادب سپاس از لطف حضرتعالی
هما گفت:
سلام وقت شما بخیر
از زمان شروع کار اگر هر دو زن و شوهر موافق باشند چقدر طول می کشه برای کار در ایران
    مدیریت گفت:
    با سلام و عرض ادب
    از زمان تحویل مدارک به ما در بازده زمانی بسیار کوتاهی قابل انجام است.
روانبخش بادپر گفت:
باسلام خدمت شما سرور گرامی من یک سوالی دارم . من و خانواده ام ساکن شهر هامبورگ هستیم و من در حال حاضر در ایران هستم و همسر طی یک پیغام به من اطلاع داده که میخواهند طلاق بگیرن وهیچ گونه مدرکی یادادخواستی از این بابت به من ارسال نکردند و ازدواج من ایرانی هستش سوال من این هست اگر من بخواهم وارد منزل خودم بشوم مشکلی برایم پیش خواهد آمد یا نه و البته من با اطلاع اداره جابسنتربه ایران آمده ام و به دلیل تصادف یه ماه بیشتر ار ایران مانده ام چطور میتوانم اطلاع پیدا کنم که دادخواستی داداه شده است ممنونم باتشکر
    مدیریت گفت:
    با سلام
    سوالتون مبهم است لطفا با شماره دفتر یا واتساپ تماس بگیرید
    با تشکر
حجت واحدى گفت:
سلام
من نياز به يك وكيل براى امر طلاق يكطرفه دارم
چگونه مى توانيم كمكم كنيد ؟
شماره تماس من
٠٠٤٩١٦٠٩١٢٧٥٠١٥
با سپاس
واحدى
    مدیریت گفت:
    با سلام جناب واحدی
    شما میتوانید از طریق آیکون های تماس در وبسایت با ما تماس بگیرید با تشکر
نسرین گفت:
سلام
خیلی خیلی ممنونم از لطف خانم وکیل و تیم همراهشون. کل کار ما سریع و خیلی خوب انجام شد. ما فقط مدارک رو ارسال کردیم و اخر کار مدارک برامون پست شد. همه چیز مرتب بود. واقعا استرسی نبود. امیدوارم همیشه سلامت باشید. نسرین ن
پیتر گفت:
سلام
هزینه طلاق از مرد رو می خواستم بدونم. ممنون
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود جهت دریافت هزینه با دفتر تماس بگیرید..
علی گفت:
وکیل طلاق ایرانی است یا آلمانی ؟
    وکیل دادنیک گفت:
    وکیل دادنیک .. امور طلاق ایرانیان مقیم آلمان در ایران را انجام می دهد .. و وکیل ما ایرانی است..
روحبخش گفت:
با سلام.. می خواستم از وکلای دادنیک تشکر کنم.. با آشنایی به قوانین طلاق در آلمان و ایران .. کار طلاق توافقی من در ایران خیلی سریع انجام شد..
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود و تشکر از کامت خوب شما.. جناب روحبخش .. خوشحال هستیم توانستیم رضایت شما را جلب کنیم.. اعتبار ما اعتماد شماست..
محمد گفت:
سلام،من در آلمان زندگی میکنم وخانم بنده در ایران غیابی طلاق گرفتن،سوالم اینه اگر بخوام در آلمان ازدواج کنم رونوشت همون طلاق غیابی باتجرد نامه کافیه یا اینکه دولت آلمان طلاق غیابی راقبول نداره
ممنون
فرزاد روحبخش گفت:
من سالهاست مقیم فرانکفورت در آلمان هستم.. با موسسه های مختلف آنلاین مشاوره کردم.. ولی بیشترشان اطلاعات صحیح نداشتند.. چون شناسنامه ایرانی خود را گم کرده بودم . وکلای دادنیک هم کار صدور شناسنامه من را در ایران انجام دادنند هم ثبت طلاق ایرانی من را در کمتر از 2 هفته انجام دادنند .. واقعا پیگیر .. قابل اعتماد و قیمت مناست..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت جناب روحبخش.. سرعت کار و رضایت موکلین اعتبار ماست
ماندا کوهساری گفت:
من مقیم هامبورگ هستم. با خیلی وکلا و موسسه ها مشاوره گرفتم. و بین همه آنها وکلای دادنیک به تمام سوالات من جواب درست و به سادگی روند کار را توضیح دادنند. کار طلاق توافقی من در ایران در کمتر از یک هفته انجام شد.. باورم نمی شد.. خیلی راضی هستم..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت سرکار خانم کوهساری.. باعث افتخار است که وکلای دادنیک را انتخاب کردید.. همانطور که خدمت شما عرض شد.. بستگی به پرونده شما.. ا طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان و فوری امکان پذیر است

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​