وکیل دادنیک​​​​​​​​​​​​​​
خدمات نوین حقوقی

همه روزه حتی ایام تعطیل

وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه | طبق قوانین سال 2024

 وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا

طلاق در کانادا

آرا برنده

وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا ؛ طلاق توافقی ؛ طلاق یکطرفه  | طبق قوانین سال 2024 

 

مطالب اصلی  این صفحه :

 

1- روند و انواع طلاق در کانادا

2-روند طلاق  ایرانیان مقیم کانادا در ایران

 

 

1- روند طلاق در کشور کانادا

 

طلاق در کانادا یک فرآیند حقوقی است که به زوجین اجازه می دهد تا ازدواج خود را به پایان برسانند. طلاق در کانادا بر اساس قانون مدنی است، که به دادگاه های این کشور اجازه می دهد تا مسائل مربوط به طلاق را بدون توجه به دلایل آن حل و فصل کنند.

برای درخواست طلاق در کانادا، هر دو همسر باید حداقل یک سال در کشور اقامت داشته باشند. همچنین، یکی از همسران باید در استان یا قلمروی خاصی زندگی کند که در آن طلاق را رسیدگی می کند.

 

روند طلاق در کانادا در هر استان یا قلمرو متفاوت است، اما معمولاً به شرح زیر است:

 

1- یکی از همسران باید درخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهد.

2- دادگاه به هر دو همسر فرصت می دهد تا در مورد مسائل مربوط به طلاق اظهار نظر کنند.

3- دادگاه ممکن است جلسه ای برای حل اختلافات بین همسران برگزار کند.

4- در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حکم طلاق را صادر می کند.

 

پس از صدور حکم طلاق، همسران از نظر قانونی از یکدیگر جدا می شوند. با این حال، ممکن است چند ماه طول بکشد تا حکم طلاق در همه دادگاه ها ثبت شود.

 

مسائلی که در طلاق در کانادا باید حل و فصل شود عبارتند از:

  • 1- حضانت فرزند
  • 2- حمایت مالی (نفقه)
  • 3- تقسیم اموال
  • 4- تغییر نام

 

1- حضانت فرزند: در کانادا، هر دو والدین مسئول فرزندان خود هستند، حتی پس از طلاق. دادگاه به هر دو والدین فرصت می دهد تا در مورد حضانت فرزند اظهار نظر کنند. در صورت عدم حل اختلافات، دادگاه حضانت فرزند را تعیین می کند.

2- حمایت مالی: در کانادا، دادگاه ممکن است به همسری که درآمد کمتری دارد، نفقه بپردازد. نفقه معمولاً برای مدت محدودی پرداخت می شود و هدف آن کمک به همسر برای تأمین نیازهای مالی خود پس از طلاق است.

3- تقسیم اموال: در کانادا، اموال زوجین به طور مساوی تقسیم می شود، مگر اینکه توافق دیگری داشته باشند. این شامل خانه، اتومبیل، پس انداز و دارایی های دیگر می شود.

4- تغییر نام: در کانادا، هر یک از همسران می تواند پس از طلاق نام خود را تغییر دهد.

اگر شما در حال برنامه ریزی برای طلاق در کانادا هستید، مهم است که با یک وکیل خانواده مشورت کنید. یک وکیل خانواده می تواند به شما در درک قوانین طلاق در کانادا و حمایت از حقوق شما کمک کند.

 

دو نوع طلاق در کانادا وجود دارد:

 

 1-طلاق مبتنی بر تقصیر 

 2-طلاق بدون تقصیر

 

1-طلاق مبتنی بر تقصیر مبتنی بر این تصور است که یکی از زوجین مرتکب تقصیری شده است که باعث از هم پاشیدگی ازدواج شده است. رایج ترین دلایل طلاق در کانادا زنا، ظلم جسمی یا روحی و ترک خدمت است.


2- طلاق بدون تقصیر مبتنی بر این ایده است که ازدواج به طور جبران ناپذیری از هم پاشیده است. این بدان معناست که زوجین دیگر نمی خواهند با یکدیگر ازدواج کنند و نمی توان به طور منطقی انتظار داشت که به عنوان زن و شوهر با هم زندگی کنند.


برای گرفتن طلاق در کانادا، باید شرایط اقامت خاصی را داشته باشید. شما باید حداقل یک سال قبل از تاریخ درخواست طلاق خود مقیم کانادا بوده باشید. اگر شهروند کانادا نیستید، باید حداقل 183 روز در طول دوره یک ساله بلافاصله قبل از تاریخ درخواست طلاق خود در کانادا حضور داشته باشید.

فرآیند طلاق در کانادا می تواند پیچیده و زمان بر باشد. اگر قصد طلاق دارید، مهم است که با یک وکیل صحبت کنید. یک وکیل می تواند به شما در درک حقوق و گزینه های خود کمک کند و در صورت لزوم می تواند از شما در دادگاه نمایندگی کند.

 

اگر مقیم کانادا هستید و در ایران ازدواج کرده اید، می توانید در کانادا طلاق بگیرید. با این حال، برای طلاق کامل طبق قوانین ایران، باید در ایران نیز طلاق بگیرید. زیرا قانون ایران طلاق های صادر شده در کشورهای دیگر را به رسمیت نمی شناسد

 

برای طلاق در ایران دو راه وجود دارد:

 

1-از طریق دادگاه: این رایج ترین روش طلاق در ایران است. شما باید دادخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهید و مدارک ازدواج و دلایل طلاق خود را ارائه دهید. سپس دادگاه تصمیم خواهد گرفت که آیا طلاق شما را صادر کند یا خیر


2-از طریق داوری: این روش کمتری برای طلاق گرفتن در ایران است. شما و همسرتان باید با فرآیند داوری موافقت کنید و یک داور تعیین کنید. سپس داور در مورد طلاق شما تصمیم خواهد گرفت
پس از صدور حکم طلاق در ایران، باید طلاق را در وزارت دادگستری ایران ثبت کنید. همچنین باید یک کپی از طلاق را به زبان فارسی تهیه کنید

برای گرفتن طلاق در کانادا، باید دادخواست طلاق خود را به دادگاه استانی یا منطقه ای استان یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ارائه دهید. شما باید مدارکی دال بر ازدواج و دلایل طلاق خود ارائه دهید. سپس دادگاه تصمیم خواهد گرفت که آیا طلاق شما را صادر کند یا خیر

هنگامی که در کانادا به شما طلاق داده شد، باید طلاق را در دولت کانادا ثبت کنید. می توانید این کار را با ارائه گواهی طلاق به وزارت دادگستری انجام دهید

 

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد طلاق در ایران یا کانادا باید با یک وکیل مجرب خانواده مشورت کنید

 

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1-روند طلاق در ایران می تواند پیچیده و زمان بر باشد
2- شاید لازم باشد برای شرکت در جلسات دادگاه یا نهایی کردن طلاق خود به ایران سفر کنید
3- هزینه طلاق در ایران می تواند قابل توجه باشد
4- اگر فرزند دارید، باید ترتیبی برای حضانت و حمایت از آنها داشته باشید


مهم است که روند طلاق را در اسرع وقت آغاز کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که طلاق شما نهایی شده است و می توانید زندگی خود را ادامه دهید

 

روند طلاق در ایران طبق قوانین سال 1402

مطالب این صفحه:

1-طلاق توافقی چیست ؟ 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟ 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

4-نحوه طلاق توافقی ایرانیان مقیم کانادا 

5-وکالت طلاق میخکی چیست ؟

6-وکالت طلاق ثنا چگونه است ؟

7-وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور 

8- خدمات دفتر وکیل دادنیک 

 

1-طلاق توافقی چیست ؟

زمانی که زن و شوهر قصد دارند با صلح و سازش، از هم جدا شوند و هر دو راجع به مسائل مالی و غیر مالی ازدواج  از قبیل مهریه ، اجرت المثل ، جهیزیه ، حضانت و ملاقات فرزندان و سایر امور به توافق رسیده اند نسبت به درخواست طلاق توافقی اقدام می کنند.

 

2-توافقنامه طلاق چیست ؟

زن و شوهر قبل از اقدام به طلاق ، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضا می کنند. در صورتی که با وکیل اقدام نمایید تنظیم توافقنامه طبق شرایط قانونی توسط وکیل تنظیم و زن و شوهر امضا می کنند. این توافقنامه در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق توافقنامه طلاق ، رای صادر می شود.

 

3-چرا ثبت طلاق ضروری است ؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم دولت ایران ، ایرانیان را در ‌امور طلاق ، ازدواج  و انحصار وراثت و ... تابع قانون خود می داند، لذا تا زمانی که این امور طبق قانون کشور ایران ثبت نشوند معتبر نیستند.

فرض کنید زن و شوهری مقیم کشور کانادا هستند و در دادگاه کانادا طلاق می گیرند. بعد از انجام پروسه طلاق در کانادا ، از نظر قانونی در کانادا ، ارتباط زن و شوهر قطع گردیده و نسبت به هم مسوولیتی ندارند. ولی در کشور ایران این زوجین، قانونا ،هنوز زن و شوهر هستند و تعهداتشان نسبت بهم باقی است.لذا برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل قانونی ، حتما باید نسبت به ثبت طلاق توافقی در ایران اقدام نمایند.

 

4-نحوه ثبت طلاق توافقی ایرانیان مقیم کانادا  :

در صورتیکه طرفین امکان حضور در ایران را ندارند باید به یک وکیل دادگستری با تخصص طلاق ، وکالت دهند تا نسبت به اخذ رای طلاق توافقی و ثبت آن اقدام نماید.

لازم به ذکر است که حتی اگر در کشور خارجی طلاق گرفته اید و در پروسه کنسولگری قصد انجام صیغه شرعی را دارید امکان تنفیذ رای طلاق در ایران ،طبق رویه حال حاضر دادگاه های ایران ، دشوار است و بهتر است از طریق وکالت دادن به وکیل دادگستری در ایران همان پروسه طلاق توافقی را  سریعتر و راحت تر، طی نمایید.حال نحوه وکالت دادن به وکیل دادگستری بدون نیاز به حضور در ایران چگونه است؟

وکالت میخکی

5-وکالت طلاق میخکی چیست ؟

برحسب رویه ای که در حال حاضر(2022) در کنسولگری های ایران برقرار است هر گونه اعطای وکالت نامه از طریق سامانه میخک انجام می شود.بدین ترتیب شما می توانید وارد سامانه میخک  وزارت امور خارجه شوید و نسبت به ثبت وکالتنامه طلاق اقدام نمایید.این وکالت نامه را می توانید یا به یکی از بستگان خود در ایران بدهید تا با وکالت غیر مستقیم نسبت به اخذ وکیل دادگستری و انجام پروسه طلاق توافقی اقدام کند و یا اینکه مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهید.

۱-با توجه به اینکه متن خود سامانه میخک مختصر و پر نقص است و قضات معمولا این متن را قبول نمی کنند، بهتر است برای اعطای وکالت ، متن وکالت را طبق نظر وکیل پرونده خود تکمیل کنید.

۲-پس از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت غیر حضوری، توسط دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، احراز هویت خواهید شد.کل این پروسه حداقل یک ماه و نیم  و حداکثر دو ماه و نیم  بطول می انجامد.

 

 6- وکالت طلاق ثنا چیست ؟ 

 در حال حاضر ارائه کلیه خدمات حقوقی و قضایی دادگاه های ایران از طریق سامانه ثنا (خدمات ثبت نام الکترونیک قضایی)صورت می گیرد.اگر شما در این سامانه ثبت نام کرده اید براحتی می توانید نسبت به انعقاد قرارداد الکترونیک قضایی با وکیل دادگستری در این سامانه اقدام کنید.در این صورت می توانید در فاصله زمانی کوتاهی، امر طلاق توافقی را از طریق وکیل خود انجام دهید.

امکان ثبت نام در این سامانه بصورت آنلاین و غیر حضوری، برای ایرانیان از خارج از کشور هم فراهم شده است در صورت بروز هر گونه مشکل در ثبت نام سامانه ثنا ،با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم .

 

 7- وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا

هر چند پروسه طلاق توافقی ایرانیان مقیم کانادا، با روند طلاق ایرانیان داخل کشور فرق چندانی ندارد و تنها به جهت مسافت و عدم حضور زوجین ،مستلزم انجام مقدمات بیشتری است , ولی انتخاب یک وکیل ایرانیان خارج از کشور با تخصص و مهارت کافی در انجام طلاق توافقی و شناخت او نسبت به چگونگی انجام امور قانونی افراد مقیم  کانادا، بسیار بااهمیت است.

وکیل دادگستری لازم است از بدو کار ، نسبت به تنظیم دقیق وکالتنامه با موکل همراهی داشته و توافقنامه طلاق را وفق خواسته زن و شوهر تنظیم و نسبت به اخذ رای و ثبت در دفتر خانه اقدام نماید .

 

 8-خدمات دفتر وکالت وکیل دادنیک :

در صورتی که تصمیم به انجام و ثبت طلاق در ایران دارید دفتر وکالت ما با قریب به 20 سال سابقه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را یاری خواهد داد.

  • انجام کلیه مراحل طلاق بدون حضور زوجین توسط وکلای پایه یک دادگستری
  • انعقاد قرارداد وکالت با وکیل در سامانه میخک یا ثنای قوه قضاییه 
  • امکان مشاوره آنلاین واتس اپ،اسکایپ و فیس تایم
  • تشکیل گروه واتساپی ویژه موکل جهت گزارش هفتگی روند پرونده
  • تنظیم دقیق توافقنامه زوجین
  • در نظر گرفتن منافع موکلین 

 

 

۵
از ۵
۴۶۱ مشارکت کننده
نامدار گفت:
من سالها است در کانادا هستم. بعد از مشاوره با چند وکیل در ایران .. شما را بهترین گزینه پیدا کردم و خوشحال هستم از آشنایی با وکلای شما .. بسیار دقیق و با ادب
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از کامنت شما جناب نامدار..امیداوریم بتوانیم رضایت بیشتر شما را فراهم کنیم..
محید سخایی گفت:
وکلای دادنیک ,, در پیگری پرونده .. مرا همیشه در جریان روند آن قرار می دادنند و با صداقت از گزینه های پیش رو من را مطلع می کردنند.. ممنون..
    وکیل دادنیک گفت:
    با تشکر از آقای سخایی .. اعتقاد ما صداقت در عملکرد و جلب اعتماد موکلین است..
سلطانی گفت:
هم من هم خانم سابق من از برخورد بی طرفه انه در طلاق توافقی وکلای دادنیک تشکر می کنیم و با وجود اختلاف نظر ها .. وکلای دادنیک با کمال صداقت پرونده ما را به نتیجه رسانند..
    وکیل دادنیک گفت:
    با درود.. جناب سلطانی ..مشاورین ما همیشه حقوق قانونی هر دو طرف پرونده را در نظر گرفته و سعی در رضایت زوجین را مد نظر دارنند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

راههای تماس با گروه دادنیک
تلفن
واتس آپ

​سلام وقت بخیر ؛ 
اگر نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید​​​​​​​